31 januari 2011

Största vinsten är ju ändå livet...

Ibland blir plötsligt allting så litet och så obetydligt, alla småsaker som vi människor tror  är så viktiga för oss...Plötsligt inser man att allt det där egentligen är oviktiga saker.  
Allas vår fina bloggvän STEVIE har fått sitt liv tillbaka genom den hjärtpump som ni ser ovan. Då Stevie plötsligt försvann från bloggen i september anade ju ingen att han kämpade för sitt liv...Nej, vi trodde nog alla att han bara tagit en liten bloggpaus...
Verkligheten var en helt annan...Stevie var ute på en ensam seglats, en seglats som där och då kunde ha varit hans sista...Stevie berättar själv vad som hänt och hur han fick sitt liv tillbaka.
Kanske du som jag i detta nu också plötsligt inser att så mycket runt omkring oss, som vi tror är så viktigt, i själva verket inte har så stor betydelse...Välkommen tillbaka till livet STEVIE!

27 kommentarer:

Siita sa...

Jag fick oxå samma mail. Han skriver att han inte kommer i på min blogg. Fattar inte varför. Biggan kom inte in igår heller. Kramar

biggan sa...

ja verkligen, välkommen tillbaka. livet betyder ju faktiskt allt. utan det finns ju ingenting.
svar, ja det hoppas jag med, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Precis så som du,trodde även jag,att Stevie tagit en bloggpaus,,men jag blev mer brydd eftersom tiden gick.Kändes sorgset när Sita talade om att han var inlagd för hjärtproblem..Jag blev så jädrans glad när Stevie själv återkom i veckan som gick,där han själv berättade vad han gått igenom.håller tummarna för honom.Haé Kram.

MICKAN sa...

Hoppas verkligen att allt rättar till sig nu för honom så att det blir ett bra liv.

Yvonne:-) sa...

Morn! Jag trodde också att han hade tagit paus i bloggandet.Men fick veta av Habbe att han kämpade för sitt liv.Ja han är välkommen tillbaka till livet och bloggen.Morgonkram!

Camilla sa...

Vad livet kan förändras snabbt.
Vilken tur att han klarade sig.
Kram på dig!

Mita sa...

Så otroligt,jag fattade inte heller vad som hänt. Hoppas verkligen allt går bra för honom.
Man ska verkligen vara glad för varje ny dag man får,livet är en gåva att förvaltas väl.
Kram vännen,och tack för grattiset!

Gilla sa...

Jag hade fått reda på av nån, vem det var kommer jag inte ihåg att Stevie var hjärtsjuk och väntade på ett nytt hjärta. Så nu var det verkligen skönt att läsa att han är igång på banan igen.

Han har ju skrivit i sin blogg om sin sjukdom och det var intressant att läsa. Så jag har hälsat honom välkommen tillbaka.

Gilla

Stevie sa...

Tack för ett Underbart Vackert inlägg i Din blogg, och Tusen Tack för alla fina kommentarer.

Älskar Er.
:)
Kram
Stevie

ansepanse sa...

livet hänger på en mycket skör tråd, jag undrade ju också var Stevie tagit vägen, ska gå in till honom nu
ha en fin dag vännen - kramar

Gilla sa...

Tack för besöket i min blogg. Det var roligt att läsa att du försöker hinna med alla dina vänner och att jag tydligen räknas in till dom.

En rolig sak hände idag. Sibbe satt vid sin dator och letade efter vilka utflykter man kan göra från Side. Så hamnade han på din Side-sida. Så nu vet han hur ni ser ut och har läst i din blogg. Sånt brukar han inte göra.

Kram/Gilla

Ellis sa...

Visst är det skönt att han är tillbaka hos oss, vilken tuff resa han har haft!
Har varit inne och skrivit hos honom!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Elenor

Glimz sa...

Så sant som det är skrivet, mycket bra beskrivet =) Å Stevie, bra kämpat å härligt att du är åter!
Sv; Du må tro jag blev skrajsen! Hon kunde ha skadat sig riktigt illa, mattes lilla docka =)
Kramen

Maria sa...

Ja livet kan ändra sig snabbt men tur att han har återfått sitt liv.
Vilka otroliga färger på dina bilder från igår, jisses så fint.
Ha de gott önskar Maria/kramen

veiken sa...

Vilket fint inlägg. Alla har vi trott att5 Stevie tog en paus, men nu vet vi ju! DEt är så härligt att han är tillbaka nu!Kramar!

Gunilla sa...

Vad skönt att höra att det även kan vända tillbaka till det positiva igen !! Lycka till Stevie, ska läsa om din resa senare !

Roffe sa...

Önska dig trevlig semester.sola och bada för mig med.så hörs vi när du kommer hem.är det 2 veckor semester.Bamsekram

Anniepie sa...

Bra skrivet! Ska kika in hos honom en sväng! :) Ha en bra kväll nu. Kramis

Petra sa...

ja det var väl ingen som trodde det var så illa med honom. Skönt att det gick bra iaf :)
Kram

Stattinskan sa...

SÅ fint skrivet!
Tyvärr är det inte alla förunnat att få finnas kvar, det har vi fått erfara idag ...

Frogprincess sa...

Oj... ja vi fokuserar alldeles för mycket på fel saker.
Jag ska gå in till honom då jag inte varit där på ett tag. Trodde väl som så många andra att han slutat blogga...

eva sa...

Vad skönt att han är på benen och vilket vackert inlägg.
kramiz

Siita sa...

God morgon. Hoppas du får en bra tisdag. Kram

Roffe sa...

Godmorgon i stugan.är det sista arbetsdagen.ska du vara borta 2 veckor.du ska ha en skön semester.bada för mig med.kram

biggan sa...

godmorgon, ja nu får vi se hur länge det håller. om det håller. skönt det är tillbaka i alla fall. kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja du,den gåtan går du bet på,,men du får ju se solen och känna värmen snart i alla fall,se rill att njuta för fulla muggar.Haé Kram.

syren sa...

Det gäller att ta tillvara livet,här och nu. Inte vet vi vad som sker om en stund. Ska gå in och läsa. kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...