15 januari 2011

Här kommer nu andra resan till Teneriffa!!!

Det var kallt i Göteborg när vi åkte iväg den 1 februari 2009.  
Dessvärre var det kallt även i Los Christiano. På nätterna gick temperaturen ner riktigt rejält och vi frös.  
Visst var det grönt och fint, blommor som blommade och ingen halka...  
men inget väder som inbjöd varken till bad eller sjöutflykter.
Vi gjorde det bästa av det hela i alla fall! Shoppade och fotograferade. Bildspelet från denna kylslagna resa ser ni idag ovanför detta inlägg tillsammans med en rivig låt av Micke Muster!  
Förkylt är det fortsatt och det har inte varit mycket sömn denna natt. Ute vräker snön ner och vi har nästan 4 minusgrader...De hade ju lovat regn och plusgrader....




24 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Hoppas du kryar på dej snart.
Men det är skönt att bara komma hemifrån, men klart lite värme är aldrig fel ;)

Kram

Yvonne :-) sa...

Morn!Tråkigt att ni ska vara dåliga .Men det är bättre att ni har det nu så är ni frisla när ni ska resa..Krya på er!
Morgonkram!

biggan sa...

härliga bilder, fast kallt då. hoppas ni får mer värme nu, här plus, regnet har vräkt ner i natt.
krya på er med förkyylningarna, inte kul vara sjuk. kramar biggan

Anonym sa...

God morgon! Här har det snöat lite inatt men inget nu.
krya på dig!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja Teneriffa och lanzarote är nu ett avslutat resmål,vi åkte dit i senare delen av februari..Nu är det bara Cypern som gäller,planerar nu för nästa resa i slutet april..Jag har åkt ner till Vreta nu på morgonen,behöver en Snoozdos.Haé Kram.

Tigris Predikantan sa...

Jag vann! Förutspådde minus trots att DN skrev plus!
;)

Aurora sa...

Krya på dig.

Ama de casa sa...

Kanarieöarna kan vara lite chansartat vid den tiden på året...

Krya på dig!

Ama de casa sa...

Kanarieöarna kan vara lite chansartat vid den tiden på året...

Krya på dig!

Ama de casa sa...

Kanarieöarna kan vara lite chansartat vid den tiden på året...

Krya på dig!

Ama de casa sa...

Kanarieöarna kan vara lite chansartat vid den tiden på året...

Krya på dig!

Gilla sa...

Det var ju tur för er att det blev Los Cristianos i alla fall och inte Playa de las Americas. Terife is for ever för oss.

Svar: Sån tur du hade att det inte blev en kallenin!

Då vet du också hur det känns att ligga på sjukhus som barn.

Vi har inte köpt resan än. Idag kanske det inte blir av i alla fall för Sibbe fyller 75 idag.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Hoppansa vad tjatig jag blev då... Men jag fick en massa felmeddelanden och inget OK-meddelande. Sorry... :-)

Lindy sa...

God förmiddag!!!
Jag har kommit in i rätt takt med skrivandet och svarandet av kommentarer och prioriterat tiden bättre. Jag måste ju komma i kapp....=)

Det är två chinchillor....

krya på dig än en gång!

Ha det underbart!
kramar!

ansepanse sa...

minigolf är ett måste på semestrar, J och jag spelar alltid det när vi är ute och far med husvagnen
krya på dig vännen och tack för dina fina ord
kramar

Mita sa...

Man vill ju ha värmen när man reser iväg. Men det gäller ju att göra det bästa ändå.Vackra bilder.
Vilket väder ni har,här är det uppehåll och solen försöker lite.
Kramiz!

Mi sa...

Så du är också dålig. visst är det jobbigt när man inte orkar något.
Ha en fin lördag. Kramar!

Ninja sa...

Ja det är inte bara Sverige som drabbas av extremväder. En bekant till mig råkade ut för översvämningarna på Sri Lanka och det ska inte vara några monsunregn där så här års......

syren sa...

Förkyld här med. Krya på dig! Fina bilder. Nu ska jag gå och kurera mig. kram

Anniepie sa...

Så trist... Krya på dig nu och ha en lugn kväll så kanske du blir frisk snart förhoppningsvis! :) Kramis

Anonym sa...

Det är nog många som åkt från kalla Sverige under julen.

Ellis sa...

Hoppas du piggnar till snart, här vaknade jag till strålande solsken och -22 ute, samma fortfarande nu ikväll!
Varit ute och promenerat lite idag, var tvungen att köra hem mammas bil innan den frös ihop!
Kram Elenor

eva sa...

Härligt uppigande musik och underbara naturbilder fick du till i varjefall trots vädret!
Krya på dig vännen.
kramiz

Siita sa...

God morgon. Hoppas du mår bättre idag. Så långhårig din gubbe var där på korten mot nu. Men du skulle se min nu. Har inte klippt till han på länge. Som en urskogsvilde. Haha. Hoppas ni får varmare där nere nu när ni åker. Har kompisar som är med husbil i södra Spanien, dom skriver att det är en Svensk sommar nu där. Allt blommar o luktar. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...