30 januari 2011

Vintersolnedgång över bohuskusten.

Vilken fantastisk himmel jag fick se i Hunnebostrand igår kväll! Jag stack ut snabbt med min kamera och försökte fånga det vackra jag såg!  
Bilderna gör inte skådespelet full rättvisa för det var något av det absolut vackraste jag sett!  
Dessvärre så sänkte sig mörkret väldigt snabbt så det blev bara kort från en och samma plats.  
Försökte att ändra riktningen, men fick då inte med de underbara färgerna på samma sätt. Tänk så mycket skönhet som finns runt omkring oss, skönhet som vi inte alltid ser...Ha en fin dag idag, denna helgens sista dag.
  

31 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder du tagit. Ja här ser vi att det blivit ljusare på morgonen och kvällarna är längre. Ha en bra dag nu !

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja det var en kul dag för oss alla,mycken svensk järnvägshistoria från den tid då tågen både kom och gick..barnen fastnade i lekrummet där fanns det mycket tågartat att leka med..Vi har en muséejärnväg några mil norr om Gävle som är i gång under sommaren,den ska vi besöka till sommaren.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn!Metro har en dålig tupp,för de hade inte satt in mitt inlägg!Ja du det finns mycket vackert omkring oss,som du har lyckets fånga en del på dina bilder.Morgonkram!

Vicke sa...

härliga bilder, inget mail ännu??

Yvonne :-) sa...

Jag tyckte att jag kan ju använda mina krafter till annat som är roligare.Synd att jag inte fick ändan ur vagnen innan ,då hade jag sluppit att skotta.men bättre sent än aldrig.Kram!

Camilla sa...

Urtjusigt!
Det är synd att kort inte blir LIKA fint som i verkligheten,men du fick ju kanon kort ändå.
Gud så vackert!
Ha en toppen dag!
Kram på dig!

Vicke sa...

skrev du denna adress?
christervikstrom@hotmail.com

jag har inte fått något ännu iaf

4U2 sa...

Visst är det så. Du fick med mycket, det är svårt att få med de starka färgerna till 100%. Tänkte vad glad man blir varje gång man kommer till din blogg och får se en bild på dig med ett äkta leende ( kollaget)!

Glimz sa...

Goooooooo morgon, det är Veiron i ottan som hoppar in på din blogg ååå tjööötar =) Denna gången somnade jag inte med en Mac i knät.
Kramen

biggan sa...

godmorgon, vilka härliga bilder. ha en jätte fin söndag kram biggan

Stattinskan sa...

Jag tycker nog att bilderna var helt fantastiska ... man kan undra hur det var i verkligen om de inte gjorde rättvisa :-)

Siita sa...

Härliga bilder. Här blev himlen alldeles rosa i gryningen. Kram

Gunilla sa...

Vad vackert det ibland !!!

ha en fin söndag!

Gilla sa...

Det var väldigtfina bilder du visade på din utsikt. Men det går ju så snabbt, när solen går ner, så att försöka ta bilder från annat håll hinner man inte med.

Svar: Visst var vi otroligt besvikna båda två. Och den nya Jantelagen är inte dum alls.

Kram/Gilla

eva sa...

Vilka vackra foton ser underbart ut!
Häromdagen var himlen aldeles röd när jag stod och väntade på bussen och ett helt gäng fåglar flög framför som i ett V men synd nog så så lär jag stå kvar och hoppa på bussen istället!
Låter härligt att planera och packa till resan och behövligt med semester för dig efter den långa förkylningen!
kramiz

Anniepie sa...

Åhh vilka fina bilder! :D Filmen var jättegullig! Hoppas att du får en fin dag, här skiner solen! :) Kram

ansepanse sa...

jo, det är mycket vackert ute i naturen som vi missar, jättefina bilder och förstår att verkligheten måste varit ännu vackrare
kramar

Ama de casa sa...

Otroligt vackert! Men jag kan tänka mig att det var ÄNNU finare när man såg det på plats...
:-)

Vicke sa...

Vad använder du för mail, det går ju inte att svara på det, det kommer bara i retur hela tiden?

Allt det som du vill ha med på bild skulle göra headern för stor i Mb och när jag bloggade här så kunde man inte ladda upp en animerad header.

syren sa...

Otroligt vackert! kram

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! sa...

Verkligen vackra bilder! =) Och håller med dig om att himlen var riktigt fin!
Ha en fin dag Fenixmona!
Kram

Carina Sjölund sa...

Vilka vackra bilder! Tur att man har kameran nära till hands ibland :)
Kramen till dig!

Ellis sa...

Vilka fina bilder! =)
Hoppas du har haft en fin helg, jag har varit på dans, bio, ätit ute och idag handlat + tvättar! =)
Kram Elenor

Anonym sa...

Underbart vackert. Det gäller att ta till vara det fina och vackra. Kram

Kina sa...

Åhhh så vackra bilder. Kan tänka mig att det var mäktigt att uppleva in real life!
Kram Kina

Glimz sa...

Sv; Visst är budorden grymt bra?! Din stackare, tråkigt att din lilla darling gick bort så tidigt. Det finns inget finare än gamla och kloka vovvar *love* En fin kväller till dig =)
Kramen

diana sa...

Jättevackert. Här var det mer åt det rosa hållet igår :)

Mita sa...

Visst är det synd att man inte kan förmedla det otroligt vackra på bilden som i verkligheten.
Nu går vi in i Februari,fortfarande en bit kvar till första vårmånaden,men vi har ju ljuset..
Kram vännen!

Siita sa...

God morgon. Här är det tomt i bollen idag. -3.2 grader.

eva sa...

Godmorgon!
Nu har man piggnat till efter morgonkaffet och här är det fem minus och hoppas solen tittar fram idag med.
kramiz

Frogprincess sa...

Javisst kan naturen bjuda på underbara skådespel!!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...