2 januari 2011

Nyårsdag med sol och återvändande kyla.

Nyårsdagen bjöd på strålande sol och kalla vindar. 
Vi var ute vid kusten och jag fick tagit lite bilder på den frusna skönheten...

Västkusten har verkligen tagit sin semester nu, med fler båtar på land än i havet.  
De båtar som ännu ligger kvar håller nu på att frysa fast i isen, trots ett dygns töväder så kommer det inte att hjälpa mot islägget som är på gång. 
Hummerfiskarna har i alla fall fått upp sina tinor

och tur är väl det, för nu hade de inte kunnat få upp dem.  
Isformationerna är i alla fall enormt vackra i den bohuslänska graniten.  
Trots att vi är på väg åt rätt håll, så går solen fortfarande ner väldigt tidigt, över det nu frusna havet och landskapet.

24 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn vännen! Så fina foton du har tagit.Det är härligt gott med "efterrätt" .
Ha en bra dag! kram!

Vicke sa...

det var många fina bilder på en gång

Petra sa...

Jag tog mej allt en liten sovmorgon jag med ;)

Kram

Camilla sa...

Vilka vackra bilder du tagit!
Solen...det var länge sedan vi fick se den.
Hoppas att du får en bra dag idag.
Kram!

Anonym sa...

Min Fosterfar kom ifrån Sannäs som ligger nära Tanumshede. Men det är ca 32 år sedan jag var där. Mina båda fosterföräldrar är begravda i Tanumshede. Dom bodde i Nyköping men ville bli begravda på min Fosterfars släkts Kyrkogård. Det kanske är dags att åka ner dit igen och titta medans man är någåtsånär frisk. Ha en fin dag nu !

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan Mona,,Jättefina bilder du fått till..Ja klart du måste komma med en gissning.Haé Kramen.

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder så vackert=)

ansepanse sa...

vilka fina bilder, det dröjer ju än ett tag innan vi kan se en förändring till det ljusare
kramar

Gilla sa...

Åh, så fina vinterbilder du har tagit igen. Vi var inte ens ute igår.

Svar: Du skulle bara veta så mycket jag har av Carl Silvius hand. Det är tre Dagböcker som jag har renskrivit. Jag fick läsa högt för maken, när jag hade skrivit ut något. Han var helt förstummad.

Kram/Gilla

Anniepie sa...

Superfina bilder! :D Här skiner solen idag oxå och himmeln är blå! :D Kram

Carina Sjölund sa...

Härliga vinter bilder :)
Kram och god fortsättning!

Gilla sa...

Vi får väl se vad som händer lite framöver. Tack för erbjudandet om guidning. Det skulle vi ta emot med glädje.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

HÄrliga vintersol, så efterlängtad den är !

Frogprincess sa...

Som vanligt: Underbara bilder.
Ha en fin kväll :-)

Anonym sa...

Jag hoppas att båtarna inte krossas av isen när den skruvar sig!
Underbara vinterbilder från Bohuslän!
God Fortsättning!
Kramar

Ma sa...

God fortsättning på det nya året.
Fina bilder Du tagit...

Ellis sa...

Inte så mycket sol här men hade en lugn dag går och idag blev det Harry Potter! =)
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

eva sa...

Vilken fin plats och vackra foton och isen ser ut som konstverk:)
kramiz

Kina sa...

Gott Nytt År på dig! Vilka fantastiska bilder du bjuder på :)
Kram Kina

maria sa...

Vilka vackra bilder och utsikt :)
Förstår att du trivs där...
Hoppas steken smakade :)

Ha en behaglig natt fina du :)
Kramen

Mita sa...

Kanonfina vinterbilder,ja inte kommer vintern släppa sitt grepp än,och solen kryper ner alldeles för tidigt.Men vi går i alla fall åt rätt håll.
Kram vännen!

Mia systeryster sa...

Underbara bilder, det ger hopp om en ljusare framtid;)
Kram

eva sa...

Gomorgon:)
De va den bästa nyårsgåva man kunde få och en upplevelse när allt gick så bra:)
kramiz

Daniel sa...

Tack för vackra promenaden!!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...