27 januari 2011

Kallt både ute och inne!

I natt hade vi -13 grader men nu stiger temperaturen och kylan går in, vilket det ju gör ibland, inför väderomslag.  
Som jag har berättat tidigare så gillar jag Rosa Ljung och har under åren fått en del fina saker. Lampan som står på min paradhylla fick jag av bloggvännen Biggan för ett par år sedan.  
Efter julhelgen kom ett mail, där en god vän undrade om jag fortfarande samlade på Rosa Ljung och visst gör jag det. Hennes mamma höll på med en utrensning hemma och vännen Anna hade räddat undan en del, med mig i bakhuvudet.  
Jag fick en låda och när jag packade upp den så kom nästa stora överraskning! Det var samma färg som jag sen tidigare hade bl.a på lampan. 
Så när julen städades bort blev det Rosa Ljung på hyllorna i köket.
Det blev jättefint och ljust. Tidigare hade jag mörka krukor uppe på skåpen, men dessa är nu undanställda och kommer inte fram igen.  
Så himla lyckat att få så många i samma färg! Min mamma sa alltid att " har man bara tur, så behöver man inget förstånd", det ligger kanske något i det...


24 kommentarer:

eva sa...

Vilka fina prydnader och snyggt blev det:)
kramiz

Aurora sa...

Även här finns en massa Rosa Ljung i gömmorna. Dags att plocka fram? Ha en bra dag

Stattinskan sa...

Åh, vilken underbar gest från Anna och vilken guldkant på vardagen för dig :-) ... och sedan ler jag stort åt din mammas klokord ;-D
God morgon Fenixmona

Petra sa...

God Morgon!
Vad fint det blev, alltid kul med lite nytt med :)
Idag är jag inte noga med att gå ut -10 har vi här.

Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja nu känns det bra,om det blir dystert så är det bara att tänka på April..Rosa Ljung har designat många fina saker.Ha en bra dag..Kramen.

Yvonne :-) sa...

Morn! Hade ingen anning om att man bara får äta dom på fredagarna.Sån tur du hade.jag har också en del Rosa ljung samma färg som du.Morgonkram!

Roffe sa...

Godmorgon.Nu börja det närma sig,avensjuk på dig,längta med till solen.men jag få vänta tills jag få ett jobb,tjäna pengar.fast jag vann 887kr igår på v64.du ska ha en skön dag.kram

Anonym sa...

Hmmm...jag har nog någon Rosa Ljung någonstans. Jag vet inte vilket skick dom är i, men jag ska kolla! Återkommer i frågan! Kram

Carina Sjölund sa...

Vad snyggt det blev! Rosa ljung har funnits i många många år!
Vi har bra väder idag :) -3 grader!
Kram vännen!

ansepanse sa...

men har man tur och även förstånd då måste det ju bli toppenbra eller :D
vilka fina Rosa Ljung - saker du samlar på, jag samlar buddhor och kina-saker
ha en go' dag
kramar

Gunilla sa...

Haha, vilket bra ordspråk, det ska jag komma ihåg!

Ja där hade du tur, ibland är det tur när smaken är som baken.

Rosa ljung är fina saker !

Gilla sa...

Jag hade för mej att jag hade nåt av Rosa Ljung i gömmorna. Hon arbetade nämligen för Deco, som fanns i Helsingborg och som senare flyttade till Torekov.

Deco låg så till, att jag ofta gick förbi med minstingen i barnvagnen och tittade in i deras butik. Jag kunde inte låta bli att köpa en hel del där. Men när jag tittade efter så var det inget av hennes hand. Men jag har en mängd av deras tillverkning. De hade många duktiga formgivare då. Tyvärr har de gått konkurs numera.

Svar: Jag får ju känna men hedrad att du tog dej tid att titta in hos mej i morse trots att du var sen.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Va fint det blev... =)/Sannof

Mita sa...

Vilket fint klokord från din mamma.
Min mamma samlade på Rosa Ljung,underbara saker.
Så fint du fick med dom sakerna,
Kram vännen!

Anonym sa...

Det är många du har lyckats samla på dig :-)

Vicke sa...

ja du, kylan vägrar släppa sitt grepp om oss

Maria sa...

Så många Rosa Ljung du har, jätte fina. Förstår du blev glad när de kom fler. Jo du igår kväll frös jag inne så en stor pläd på mig när jag satte mig framför Tv.
ha en go kväll/kramen

syren sa...

Jag har en hel del Rosa Ljung också och samma färg.10 minus i morse. Jag tror säkert du varit i denna stad jag har på bilden i min blogg! Kram

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! sa...

Hoppas du har haft en bra vecka än så länge Fenixmona! =)

haha, ja visst är det innehållet som räknas i en tidning. Men jag är svag för tidningar med en extra sak med. =)
Kram

Camilla sa...

Vad fint!
DET var mig en god vän.
Kram på dig!

Frogprincess sa...

De är fina :-)

Siita sa...

Rosa Jung är fint. Vilken tur du hade som fick så mycket. Kram

Ellis sa...

Vad fina dina Rosa Ljung saker är, känner igen fågeln men visste inte att den hette så!
Hoppas du har haft en fin dag!
Kram Elenor

MICKAN sa...

Hmmm ... snart antikvärde på denna serie. Bra till barnen:) Härlig serie är det iallafall.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...