11 januari 2011

Perfekt sysselsättning för att få drömma sig bort...

är att botanisera bland mina kort, det kan i alla fall få mig att glömma verkligheten en stund. I helgen gjorde jag en sådan där verklighetsflykt och den slutade med ett nytt bildspel som ni kanske sett?
Ett bildspel från Lidköping i juni 2010! Det var en dag med ömsom sol och ömsom regn men sammantaget var dagen ändå fin! 
Dröm er bort en stund här idag och tänk på att dagen nu faktiskt är en halvtimma längre redan...Vi är på väg åt rätt håll!!

33 kommentarer:

biggan sa...

ja visst är det skönt att drömma sig bort, härligt, inte roligt alls med vintern, bara kallt och jäkligt rent ut sagt, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja dit vill jag gärna drömma mig till..Det var sista sillbitarna som gick där...Ja jag håller med,kul att CD:n hamnade hos dom..Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Min Frövidotter drömmer oxå på sin blogg. Om du vill se hennes o mitt smultronställe så gå in till henne o titta. http://hemodrommar.blogspot.com
Känner mej bättre nu men har ju nyss vaknat. Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Fina bilder,jag ska drömma till sol och bad.hadde haft råd åka till solen,hadde jag gjort det med en gång.passa på när man inget jobb har.ha ens kön dag.kram

Yvonne :-) sa...

Jag har också tittat på mina sommar/vår foto och hade en härlig återblick på det som var ifjol.Det kan ta ett tag innan man kommer underfund med nya telefoner,de har så mycket tekniskt i sig så man får vara glad att man kan ringa med dom.Morgonkram

Anniepie sa...

Åhh vilka härliga bilder! :)Längrtar tills det ser ut så utanför mitt fönster! :) Idag är det bara mulet här och allmänt grått...Ha de bra! :) KRam

Camilla sa...

Och kan du förstå hur jag längtar!
God morgon!

Anonym sa...

Hejsan!
Det var väl evigheter sen =)
Men jag är tillbaka i bloggvärlden nu, så förvänta dig extra besök...
Ha det fint =)
Kram // www.metrobloggen.se/browneyedgirl

Mia systeryster sa...

Vilka härliga bilder=D
Kram

Anonym sa...

Så vackert. Tänk vad skönt det ska bli då sommaren kommer. Ha en bra dag.
Kramen

attis sa...

Anonym var jag. glömde ju skriva från vem. Gör ett nytt försök :)

Carina Sjölund sa...

Länktar verkligen efter sommar :)
Ha en bra dag!
Kramen

Gunilla sa...

Vi pratade om det på eftermiddagsfikat igår, som vi har i tretiden, då tänkte vi på att dagen var riktigt ljus... härligt !

Anonym sa...

Ja det går mot vår så sakteliga. Ha en fin dag nu !

Anonym sa...

Hejsan!
visst är det härligt att ljuset åter börjar komma och att varje dag är en dag närmare våren.
Önskar er en fin fin vecka med många glada skratt från Kristina

Mita sa...

Ja tack och lov så går vi mot det hållet,det ljusare alltså. Underbara bilder att drömma sig bort med,
Ha det gott.
Kramiz!

Ellis sa...

Vilka vackra kort, gillar det sista speciellt! =)
Får kika på bildspelet senare, ska snart gå iväg och fika lite och fira en 50-åring!
Vi hade -6 imorse och de hade skrapat bort det halkigaste från gång och cykelbanorna, så det var skönt!
Ha en fin dag!
Kram Elenor

eva sa...

Härliga bilder och så länge till dröjer de inte nu förrän vårvindarna är här igen och man har hela sommaren framför sig:)
kramiz

Petra sa...

Härliga bilder :)
Sakta men säkert är vi väl på väg dit hoppas jag.
Kram

Lindy sa...

Godkväll kära vän!!!
åh, jag drömmde mig bort ett tag där, då det inte tar 10 minuter för att ta på sig ytterkläderna....
tYckte det var bättre med vintern innan helgen, då töade det o nu är det glashalt...suck...

Ha det underbart!
Många kramar!

Gilla sa...

Det var härligt med vår och sommar bilder. Sånt vill vi ha så fort som möjligt.

Svar: Man får helt enkelt sluta dricka kaffe på kvällen.

Det var en riktig häxa om jag får säga det idag.

Kram/Gilla

Mi sa...

Tänkte på det när jag åkte hem från arbetet i dag att det var ljust. Det brukar det inte vara. fina sommriga bilder. Nu har jag slut på droppen för nu är det minusgrader här.
Ha en fin kväll. Kramar!

Ninja sa...

Bra idé...nu sitter jag här och drömmer :)

Sladdertackan sa...

Jag sätter mig där vid vattnet och bara drömmer ....

Maria sa...

Tack för fina bilder på sommar o värme. Ja det går åt rätt håll tack o lov.
Ha de gott/kramen

Karpstryparn sa...

Underbart härliga bilder det här,visst tusan längtar man.

Svar: Exakt! Kramiz

diana sa...

Kolla lite bilder kan vara vämande. Mentalt i alla fall :)

ansepanse sa...

jo dagarna blir ju längre och längre
vilka fina sommarbilder :)
kramar

Anonym sa...

Allt kan tas ifrån oss, men våra minnen finns alltid kvar, tack och lov. Fina vårbilder, dom bästa bilderna av alla! Kram

biggan sa...

godmorgon
full snöstorm hela natten här. och vi ska skjutsa barnen till tåget straxt, lär väl vara försenat. ha en fin dag kram biggan

eva sa...

Godmorgon:)
Nu har jag försöki igen att trycka på fotona för att ta mig till bildspelet men det verkar vara omöjligt att komma dit?
kramiz

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Här har det snöat inatt.Morgonkramen!

MICKAN sa...

Det är tider det. Sommar och sol !!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...