8 januari 2011

Fotosafari med Cesare runt vårt bostadområde.

Cesare följer så gärna med när jag går ut på fotosafari, poserar gärna också...  
Riktigt fint väder var det när jag slutade jobbet igår...ingen is på våra gångvägar utan mjuk, halvslaskig snö med mycket sand, som gjorde det lätt att gå.  
Stora fina knoppar på våra buskar, ger ju i alla fall ett gott hopp om den vår som komma skall!  
Någon snäll och fin granne har dukat upp för våra fåglar.  
Tövädret har så äntligen låtit barnen göra det de kanske haft lust till, men inte kunnat göra, då det varit alldeles för kallt och ingen kramsnö...här finns nu både snölykta och snögubbe. 
Snö har vi fortfarande mer än nog av, men tyvärr...i eftermiddag lär det komma ett lass till!
 Cesare är en märklig kisse...han älskar snö och rullar sig gärna i den! Han gillar inte när det snöar, men när den väl har trillat ner så är den helt okay!

26 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Inte vill jag ha mera snö nu, har så det räcker mer än nog. Men -6.7 har vi iaf, kommer det ner något så blir det vitt. Kramar

Yvonne :-) sa...

MOrn! Våra katter som vi hade innan rullade sig också i snön.Ja det blir säkert jättebra.Idag gäller att torka bort överbliven olja och sätta allt på plats.Morgonkram!.

Camilla sa...

Han är så söt,Cesare.
Jo..nog har vi snö så det räcker och blir över.
Kram på dig!

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Här går det åt andra hållet + grad i går -8,5 nu..Snö på väg hör jag på lokalradion,skit oxå.. Haé Kram.

Vicke sa...

ja, då har barnen lite roligare när dom leker i snön

Aurora sa...

Morn. Rymmer han inte? Här kommer det snö idag. Men det yr mest av gammal snör från taket. Ha en bra dag

Roffe sa...

Godmorgon.Vad go han cesare.Vacker gul päls.säkert lika mjuk som när han föddes.hur ofta har du jouren på jobbet.man kan tro du jobba ihjäl dig.få inte jobba föär mycke.ha en skön dag i snön.kram

biggan sa...

kul för barn och djur, dom flesta vuxna verkar vara föga intresserade och eländet som ramlar ner. uppehåll just nu, men mer ska ner, få se om det blir i snö eller regn. kram biggan

eva sa...

Härliga bilder och igår sken solen med när jag åkte tillbaka till Gävle och de va som vår ute:)
Febern gick ner igår på Fia och de e ju så många som är sjuka nu och tur att din gubbe inte hade influensan.
kramiz

Anonym sa...

Morron! Det är bra att du har en fyrbent fotomedhjälpare på vägen. He He He !! Ha en fin dag nu !

Mia systeryster sa...

Idag har vi fått kallt väder igen, så nu efter töandet igår så är det ishalt på vägarna!
Men ingen mera snö...ännu!
Kram

Gilla sa...

Snön får vara för min del nu. För vi har plusgrader och snön smälter bort. Kommunen har inte ens hunnit med att ploga överallt. Så snömassorna blir bara blöta och fötterna också då.

Svar: Så tråkigt, att din bilder inte gick att rädda. Du hade väl inte hunnit med att kopiera dom heller?

Jo, min Gube är mycket bra på att laga mat. Jag får så olika rätter bara med hans fantasi. Jag kan också, men det blir nästan enbart när vi ska ha gäster. Då gitter han inte.

Nu droppar det ordentligt från taken och snön håller på att töa ordentligt. Så nu vill jag bara att allt ska torka upp och gatorna blir gångbar(n)a.

Kram/Gilla

Mita sa...

Jag bara älskar din Cesare,han är lite speciell.
Igår var det härligt väder,det gäller att ta vara på dom dagarna.
Idag är vi tillbaks till det grå och lite lätt snöfall. Dom varnar att det kan övergå till underkylt regn,inte roligt.
Kram vännen!

Carina Sjölund sa...

Han är så söt din Cesare :)
Kram och ha en go Lördag!

Anniepie sa...

Jasså, tror jag har sett mumien och den var jättebra! :) hade jag vetat om att den gick så kanske jag hade kikat på den ist! :) Ha en bra dag nu. Kram

vickan sa...

ja här börjar man ju verkligen längta efter våren nu. Men tyvärr så snöar det för fullt här hemma också fortfarande. Suck.

Maria sa...

Cesare gör som min Kajsa, hon älskar att rulla sig i snön. Min katt Jocke går också gärna med på promenad men går vi för långt hemifrån så går han efter o skriker.
Ha en bra dag vid kusten/kram

Anonym sa...

Oj,blir det mer snö... Cesare blir väl glad i alla fall! :) Kram

Mi sa...

Här är det mulet och du det snöar. så ovanligt va. Fina bilder du tagit och härligt att få se solen på bild, haha
Kramar o ha en fin lördag.

Lindy sa...

Hallå vännen!
Tack för rundturen runt ditt kvarter...=)
Altid trevligt med fotosafari...=)

Finurligt med "årskröniks" som header....=)

Ha det nu underbart!
Kramar!

Ellis sa...

Fina bilder från din promenad! =)
Roligt att du har en följeslagare med också! =)
Vi har fått se lite sol idag, vilket är skönt!
Mamma och syster har precis varit här och ätit tacos! =)
Kram Elenor

ansepanse sa...

hos oss har det regnat hela dagen :( inget roligt alls, han är för go' din Cesare
kramar

Unknown sa...

Så himla fin han är Cesare! Bilderna dina ger en liten föraning om vår. Skönt, nu går det mot ljusare tider.
Ha det gott! /SA

Vicke sa...

Inget nytt på denna front ser jag

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen! Ha en skön söndag! Morgonkramen!

Ammis sa...

Snön svalkar säkert i hans goa varma päls. Värmen är nog inget för honom. ha en go söndag. krAMelikram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...