6 januari 2011

Nu var ordningen återställd!!

Idag har det varit stört omöjligt att komma in här och lägga upp ett inlägg men...nu kollade jag för si så där femtioelfte gången...och då fungerade det igen!!
Här vräker snön ner igen och plogen har fullt upp! Fyra minusgrader har vi denna Trettondag och enligt SMHI så skall snöandet fortsätta hela dagen! Mitt morgoninlägg hittar ni idag HÄR!!! Där ni också kan se det fina reportaget som Bohusläningen, våran lokaltidning, gjorde i mellandagarna.



21 kommentarer:

Siita sa...

god morgon. Här var det tomt. Det har kommit snö inatt så nu kan han prova sin slunga, nu vill jag inte ha mer. Kram

biggan sa...

se där, fungerade, ja fyy vilketväder,uppehåll just nu, men alldeles svart över sjön, så det kommer igen. skulle hålla på här med hela dan. suck. var inne ni med i dag kram biggan

MICKAN sa...

Grattis till bästa rimmaren 2010! Ha en bra trettondag!

eva sa...

Ja absolut får det räcka med snö nu!Igår när jag åkte tåg till stockholm var flera tåg inställda men jag hade tur att det jag skulle med gick!
kramiz

Gilla sa...

Det funkade ju på Metrobloggen idag. Tur det. Jag gick ju från Metrobloggen i juni förra året och började på nytt i Blogspot. Det strulade alldeles för mycket där, så jag tröttnade. Men nu använder jag mej av den och skriver bara om resor där.

Vi har också fått massor av snö och det har blåst, så det går inte att säga hur mycket, för det har blivit snövallar i stället.

Svar: Det var ju kul att du tyckte om fotona på Noack. Jag blev faktiskt rätt nöjd själv, för det är ju så svårt att få honom att stå stilla. Det kryper i benen på honom.

Vi använder oss av broddar, när vi går ut. Det är en bra livfösäkring hoppas jag.

Ha nu en trevlig helg.

Kram/Gilla

Mita sa...

Jag passar på och önskar en fin trettondag här, så har jag varit på båda ställena,*ler*
Kramiz!

Mi sa...

Snö, snö och åter snö. Hur mycket finns det där uppe, haha.
Grattis till bästa rimmaren. Kul!
Önskar dig en fin trettondag. Kramar till dig!

Anonym sa...

Suck - likadant här. Nu är det skottat för femtielfte gången idag. Någon som längtar efter mer snö???
Kram

Ellis sa...

Här snöar det för fullt och det blir dans ikväll! =)
Ska se på damernas 15 km och sedan gå och kolla om affärn har öppet så att jag kan posta lite kort!
Ha en fin dag!
Kram Elenor

Frogprincess sa...

Just nu kommer det inte så mycket snö uppifrån. Det är mest den gamla snön som yr... och blockerar vägen.
ha en fin dag!

Tigris Predikantan sa...

Mycket trafikolyckor idag, stormdagen!

Daniel sa...

Bästaste rimmaren ever!:)
Ja snön kunde hållas upp i himlen ett tag tycker jag!:)

Roffe sa...

Hos oss har dom inte kommit än och skrapat bort snö,runt husen.dåligt av hyresvärden.skönt vara inne när det snöa,men nu är det uppehåll.ha en skön myskväll.kram

Anniepie sa...

Störande när man inte kommer in på bloggen när man vill! Här har det oxå snöat idag minsann, vill inte ha mer nu ju! :P Sv: Jaa, kvällen var toppen! :D Själv tog jag ingen sovmorgon faktiskt men antar att många arbetande msko gjorde det som sagt! ;) Kram

Smörblomma sa...

Här är jag! Vilken fin header du har gjort sedan sist!

Ja och vädret vilket skit, men vi går ju mot våren... :) Kramiz

Kina sa...

Visst är det drygt när det strular med bloggen! Massor med snö har vi också fått, tycker det är lite mysigt.....
Kram Kina

diana sa...

Här har det satt igång och regnat nu :/

Maria sa...

Ja nu har vi fått snö så det räcker för flera år fram över men de va värre i jan. 2010. Hittade kort som jag hade tagit då. Jo det är en ständig oro att kära mor ska ha de bra. Ja nu får du ha en bra dag o gå nu inte o drutta i kull för det lär nog bli halt om de blir plusgrader.
Kram från torpet

eva sa...

Det blev foton på ovädret istället...När vi kom hem så hade fia över 38 i feber så det blev en myskväll framför tv istället:)
kramiz

Anonym sa...

Ja Usch när ska det sluta snöa? När det är 2 meter eller 3 ?

MICKAN sa...

Det kom snö under natten men inte lika mycket som det var gårdagen. Nu på morgonen när jag öppnade dörren stod en hjort utanför. Det tyckte nog att jag skulle lägga ut mer hö.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...