23 januari 2011

Söndag och fortfarande minusgrader i Uddevalla

Lördagens promenad blev lite längre än dagen innan, så nu vet jag att jag tar mig till jobbet i morgon.  
Cesare var med förståss, men han föredrog att inte gå på de hårda stenarna på gångvägen.  
Han är rolig min lille "skrutt" för när jag pratar med honom, så stryker han sig mot underlaget, så som han brukar göra mot min hand.  
Sen poserade han så fint på en liten klipphylla...Jag tycker nästan han ser ut som ett lodjur...Ha en fin söndag alla!

28 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,kylan passar perfekt i dag,,ska frosta av frysen..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn! Har du allaredan varit ute och gått!!! Vi har också minusgrader här.Bra att du kommer till jobb,men du ska väl kunna göra något där också och sen kunna komma hem ...Skrattet förlänger munnen också!Krya på dej.Kram!

Vicke sa...

Vad skönt att det känns bättre, ha en fin dag nu

Camilla sa...

Vad underbart att det känns bättre nu.
Åååå,han är ju bara så söt,din Cesare.
God morgon,min vän!

Kina sa...

Här är också minusgrader! Har varit ute på morgonpromenaden med hundarna. Fina bilder på Cesare!Ha en bra söndag.
Kram Kina

Anonym sa...

Ja igår hade vi en helt underbar dag med 5 minusgrader här. Men idag är vi uppe i minus 22 grader igen *brr*

eva sa...

Härligt att du känner dig bättre och cesare verkar ha njutit för fullt av att få ha matte hemma lite extra:)
kramiz

4U2 sa...

Ser fin ut och visst ser han ut som ett lodjur!

Stattinskan sa...

Ja, de är mer tillgivna än vad man tror och visst ser han ut som en Lodjurshanne där han sitter :-)

Anonym sa...

Cesare är ju nästan som en Svensk tiger. He He !! Ha en fin dag nu !

Yvonne :-) sa...

Jag tänkte väl att det måste vara lördagens bilder som du skrev söndag på.Kram!

Anonym sa...

Lodjur eller ej - han är jättefin din Cesare :-)

Mita sa...

Sååå fin kissen är,och go och kelig.Följer han dig som en hund nästan,*ler*
Hoppas det går bra att jobba i morgon nu,
Kramizar!

Anniepie sa...

Åhh din katt är så fin! :D Här är det plus 1 grad idag! :) Sv: Filmen var ganska bra men jag anser att boken är bättre. hehe Fast eftersom att du har läst boken så tycker jag att dus ka se filmen! :) Kram

Gilla sa...

Lustig kisse du har, som följer dej på dina promenader. Söt är han också.

Svar: Jag har inte ens tittat på termometern idag. Vädret ser grått ut. Vi lär nog inte komma ut idag, för vi var på fest igår och då blir det mest vila av. Tack förresten att vi blev bjudna till Sidefesten, men som du vet så hinner vi ju resa hem tidigare. Synd! Det hade varit roligt. Men vi kommer ju att träffas förstås.

Kram/Gilla

Ellis sa...

Hej!
Minusgrader här också idag, -11 sist jag kollade! Skönt att formen är tillbaka, hoppas det går bra att jobba imorgon!
Cesare poserar kungligt! =)
Kram Elenor

Gunilla sa...

Gulligt att katten går med, jag var ute och gick med en häst igår jag ;)

Anonym sa...

Cesare ser ut att äga världen där han sitter på klipphyllan! Skönt att du är så bra att du kan jobba i morgon! Kram

Anonym sa...

Hej vännen, så där ser det ut hos oss i mitten av April ibland....Vi har fruktansvärt med snö och -14,3 grader...Ni har ju haft mycket snö, men TIDIGARE vår får ni så det sjunger om det! Valborgsmässoafton hos oss i fjol var inte snöfri, fläckar fanns kvar! Fin sommar med nästan 30 grader hade vi iaf....och ljusa nätter! Kram Bettan!

Siita sa...

När jag var inne hos dej o tittade när Thea var här, så fick hon se din katt då sa hon " jaaaam". Ja sa jag det är en kisse. Innn hon åkte hem så kom Lakris in o la sej att sova på soffa i köket. Det ville inte Thea utan hon klappa han, men det ville inte han utan nafsa henne i handen. Inget syndes på handen. Men han ville vara ifred.

Ninja sa...

Skönt att du mår bättre....men det är klart med en sådan promenadkompis kan det inte annat :)

Sladdertackan sa...

Vilken rolig kisse du har som går med på promenad. Det är nog inte så vanligt, de brukar bli trötta efter ett tag och vända hemåt.

Jag är så nöjd att jag bytte bloggplattform, speciellt i dag när jag sitter med min sega, gamla dator.

Carina Sjölund sa...

Han sitter så vackert din kisse :)
Roligt att han följer med på promenaderna!
Kraman på dig!

ansepanse sa...

jag är nog lite förälskad i din Cesare
kramar

Maria sa...

Skönt när det går mot vår, ja nu är det snart dags för er semesterresa. De skall väl bli skönt att komma från denna vinter o få värme o sol.
Hoppas de går bra på jobbet imorgon
Kramizar från torpet

diana sa...

Mysigt med en kattpromenad. Han är väldigt stilig :)

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! sa...

Så himla fin kissen är! =)

Ja visst var ringarna galet snygga! :D I love them! Kul att du också är en ring-brud! Har du någon favoritring? =)

Petra sa...

God Morgon!
Då hoppas jag att du orkade att jobba idag :)
Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...