14 januari 2011

Puerto Rico skall vara solsäkert under vintern.

Bilden lånad från Google.
Det är till Puerto Rico på Gran Canaria som vi åker om 19 dagar. Dit åker en del av Sidevännerna för att fylla solbehovet före turkietsäsongen.  
Bilden lånad från Google.
Här finns det vita stränder och mycket sol och lagom värme. Tidigare har jag åkt till Teneriffa, dels i april 2008 tillsammans med äldste sonen. Gjorde ett bildspel från den resan igår. Ni ser bildspelet ovanför detta inlägg! Dels tillsammans med maken 2009. Teneriffas stränder är inte vita, utan svarta och det är inte alls lika varmt där som på Gran Canaria.
Fast vi hade en hyfsat varm vecka i alla fall och fick bland annat möta vilda delfiner och även en val som ni kan se i bildspelet.
Inget jobb idag heller, en rejäl förkylning som jag åkt på...fast jag ska inte klaga...det är ju i alla fall drygt 1,5 år sen jag hade senaste förkylningen, i augusti 2009.

31 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn på dej vännen! Hoppas att du mår bra ..Morgonkram!

Yvonne :-) sa...

Jag har en liten matta precis innanför uterummet och den ligger aldrig där den ska;)Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Krya på dig,fort..Jag har varit på Teneriffa 2 ggr 1981 och 1987,,sen blev det Lanzarote -88 och -89..Haé Kram.

Camilla sa...

Gud så underbart att få dra iväg till värmen.
Hoppas att du kryar på dig snart.
Kram på dig!

biggan sa...

härliga bilder, ska kolla in bildspelet sen. vi har ju varit på canrieöarna ett par ggr nu, fint är det, skönt bosse är bättre i alla fall, krya på dig min vän, vi ska handla nu på förmiddagen. massa kramar biggan

ansepanse sa...

godmorgon, krya på dig vännen, vilket fint semesterparadis
Sv: tack för din fina kommentar
kramar

Anonym sa...

Blir nog en härlig resa!
God morgon!

Anonym sa...

Blir nog en härlig resa!
God morgon!

Anniepie sa...

Jaa, det piggar ju upp humöret lite iaf genom att tänka på underbara vår! :D Ha en fin helg nu! :) Kramis

Ellis sa...

Hoppas du kryar på dig tills resan!
Ha en fin fredag!
Kram Elenor

Tigris Predikantan sa...

Krya på dig och du, inte sedan augusti -09? Vilken hälsa!
:)

Stattinskan sa...

Åh, så underbart. Jag hann inte mer än landa på Kastrup så längtade jag tillbaka till solen. Får trösta mig med att Göstakatten är överglad över att ha mig hemma :-)
Gomorron "Fenix"

Anonym sa...

Usch, att du inte blir frisk. Det kan ta lång tid, tyvärr och du får ta till allt så att du är frisk till resan! Kram

Gilla sa...

Vi har faktiskt varit på Tenerife minst 25 gånger. Men alla gångerna har det varit i Puerto de la Cruz på nordsidan. Där är det grönare och finare än i syd, som mest ser ut som en öken. Visst regnar det mer där uppe, men det främjar ju växtligheten. Plus för Puerto.

Svar: Det var ju trevligt att du tyckte om vårt gardinlösa fönster. Vi tycker ju att det räcker med pynthyllan och det som hänger från den.

Kram/Gilla

Mi sa...

Vilka härliga bilder. 19 dagar kvar. Hoppas att du är frisk tills dess. Kramar o ha en fin fredag.

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! sa...

Hej fina du!
Jag visst är det härligt att sola i solariet, men inte lika härligt som att åka utomlands.
Och att se vilda delfiner?? Wow!
Hoppas du får en fin fredag!
Kram

Anonym sa...

Hej den nya adressen är : http://skogsduvan.blogspot.com/

Gilla sa...

Vi har varit 4 ggr på Kreta. 2 ggr i Chaniaområdet och 2 i Rethymnon. Om vi skulle resa tillbaka till Kreta vill jag i första hand komma tillbaka till Rethymnon, eftersom det har gått längst tid, sen vi var där.

Kram/Gilla

Lindy sa...

Halloj!!!
Aha, det är Puerto Rico du ska till. I december 2009 så vart jag i Puerto de Mogan som ligger i närheten. Vå åkte båt över dagen till just Puert rico....
Hoppas att förkylningen har släppt innan du åker, jobbigt att flyga annars o jobbigt att vara i solen oxå för den delen...

Aha, man kan köpa nya grejer där oxå, har aldrig varit på tradera...


Krya på dig o ha det så bra du kan..
Kramar!

Carina Sjölund sa...

Det är nästan så man blir lite avis :)
Krya på dig nu!
Kramen

Anonym sa...

Vi har varit i Puerto Rico några gånger och där var det jätteskönt! Gran Canaria är ju en väldigt vacker ö att åka runt på också :-)

Maria sa...

Det är väl bäst att du är hemma o kurerar till tills ni ska resa. Fina semesterbilder, förstår att du vill åka dit in.
Ha en go helg/kramizar

Mita sa...

Vad härligt att få tänka på sol och värme nu,snart dags att fara iväg då.
Krya på dig från förkylningen,
Kramiz!

Sladdertackan sa...

Teneriffa har jag varit på en gång, annars brukar jag föredra Gran Canaria. Men jag kommer ihåg Teneriffa 1986, dels för den gamla tanten som gick och sålde bananer på stranden och dels för att vi i väntan på linbanan upp till Teide fick nyheten att Challenger hade störtat.

eva sa...

Ser underbart ut och tur i oturen att du blev sjuk nu istället för när du åker så ta den tiden hemma och vila som behövs så förkylningen går över och inte tar om.
kramiz

Siita sa...

Jag vill oxå åka. Ha en bra fredags kväll. Hoppas du blir bra snart. Kram

Mia systeryster sa...

Vad härligt det ser ut!
Krya på dig!
Kram

Kina sa...

Jösses hur sugen blev man inte på sol och värme efter dom här bilderna. Själv har jag 94 dagar kvar till vår resa, suck!
Kram

biggan sa...

godmorgon, hur är det med dig? hoppas det är bättre. sören ska vi se när han vaknar, han vrickade foten i går, rejält svullet, började göra ont sent på kvällen, så vi får se i dag hur det blir, krya på dig kram biggan

Siita sa...

God morgon. Har du inte tagit någon wiskey, det botar förkylning, men bara en. Ha en skön helg. Kram

Aurora sa...

Räkna med att gå i backar. Jag var med dottern i Puerto Rico strax efter jag blivit sjuk och min ork var inte av denna världen. tur jag hade dottern med som peppade. Vårt hotell låg ganska så högt upp på sluttningen.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...