4 januari 2011

Nu är slapparsoffan utbyggd!

Fick kollat in isläget i Bäveån igår, med livet som insats...för herrejösses så halt det var på stan!! 
Idag har vi bara en minusgrad här i Uddevalla och mildare ska det bli, så kanske det inte blir mer islägg än så här.
Här hemma har vi nu byggt till vår soffa med denna del. 
Hela hösten har den nu stått oanvänd och väntat på att det skulle bli måndag, ja rätt måndag, fast den verkade ju aldrig komma...så nu har den blivit ett komplement till soffan och inga ursäkter finns längre för att inte använda den!
 
Vi startade upp våra kvällspromenader den 1 januari och hoppas få upp flåset före det blir barmark. Jag hoppas ju givetvis att den ska bidraga till att det blir lite mindre av mig...gubben vill nog endast ha en bättre kondition. Fast det är ju inte fel för just nu är den i botten hos oss bägge två...


24 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,jaha det blev en promenadhörna på soffkanten,,ja hoppas du får som du säger,minska lite..Nä det var skitenkelt att snurra till tunnbrödrullarna.Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Skulle behöva en sådan här oxå. Haé gott. Kram

Stattinskan sa...

Åh, ett promenadband. Sonen pratade härom dagen om att jag borde skaffa ett sånt ... jag undrar varför :-)
Gomorron
PS Här riskerar man förrästen också livet när man tar sig ut på stan

Yvonne :-) sa...

Morn!!Då går ni och ser på TV? Man måste ha daga av lathet också!Ha en bra dag! Kram!

attis sa...

_Gomorron och god fortsättning. Ja, jag tror absolut att detta året blir bättre. Ett sånt komplement till soffan skulle man behöva. Väsdigt bra idé. Ha en toppendag.
Kram

Gunilla sa...

Själv har jag funderingar på en motionscykel, men mina vänner säger att den inte kommer att bli använd .. ÖVERBEVISA DOM !! inväntar rapport om en månad hur många gånger den blivit använd :)

biggan sa...

godmorgon, ja is överallt just nu, dimma snöat i natt, salig blandning som det blir halka av här. ja dom är bra motions apparaterna. vi hade en cykel ett tag. men vet inte var vi ska ha en sån om vi köper en. fast dom är himla bra. ha en fin dag kram biggan

Junitjej sa...

Kan man springa på bandet också?
Lycka till med träningen!

Mita sa...

Istället för prommenad band så har jag en hund,hi,hi...då kan jag aldrig fuska med prommisarna.
Lycka till med flåset,
Kramiz!

ansepanse sa...

kanske inte så dumt så där jämte soffan, då kan man ju ha både sällskap och titta på TV och promenera, det var väldigt halt hos oss också igår
kramar

eva sa...

Godmorgon:)
Ja de va inte dåligt den blir svår att smita ifrån;)
kramiz

Anonym sa...

Det var ingen dålig grejj det där. En sån skulle man ha nu när det är lite kyligt ute..
Har inte letat efter kabeln än till kameran Jobbade igår och mitt jobbarår började ite bra..

Roffe sa...

Godmiddag.Idag vräker det ner med snö.lova ju 2-3dm snö.hålla på till torsdag.du ska ha en skön dag.kram

Anniepie sa...

Haha jaa, jeans är livet! :D Åhh ensåndär gågrej skulle jag oxå vilja ha! :) Här snöar det för fullt idag, vill oxå att det ska bli milt ju...Kram

Frogprincess sa...

Vi har en crosstrainer som vi ska försöka få ut ur en garderob och upp framför tv:n...
Det är smart att ställa den framför tv:n för som du skriver, nu finns inga ursäkter. Konditionen är i bott!!!
Ha en fin dag!

Carina Sjölund sa...

Lycka till med träningen!
Kramen

Gilla sa...

Vi har också isigt och halt hos oss. Jag tycker också att den där promenaddelen hos er är en utnmärkt idé.

Bakom Sibbes fåtölj, har han införskaffat och ställt en trampmaskin, som han tränar på varje dag. Han har tränat massvis i hela sitt liv och slutar inte. Jag är världens sämsta på att göra detsamma.

Tack för tipset. Jag skickade ett mejl till dej.

Kram/Gilla

Maria sa...

Halt som attan är det här också men har bra dubbar på kängorna. Ja, då får jag heja på ingen ursäkt för att ta en promenad, varken väder eller bra program på Tv.
Ha det gott/kram

Ellis sa...

Låter bra med motion framför tv:n, hoppas det ska gå bra för er! =)
Kanske nåt jag skulle behöva också, vore bra att jogga på! =)
Fast jag har cykelförbud i 2 veckor till så blir många promenader! =)
Kram Elenor

Anonym sa...

En liten promenad på kvällskvisten skadar aldrig. Nu måste man göra den INNE i denna sabla halka. Pigg som en hundraåring, ger jag mig ut ibland. Kram

Mia systeryster sa...

Jag har ju hundarna som jag promenerar med.
Alltid bra att öva upp flåset=D
Kram

maria sa...

Vilken bra investering och vad duktiga ni är som har kommit igång :)

keep up the good work

Karpstryparn sa...

Svar: Ja, det där avskummet har helt mängder med skruvar lösa! Har skrivit inlägget nu.

MICKAN sa...

Det hala gatulaget gör verkligen själ till att ta en promenad inomhus. 5 minuter på bandet gör väl att man har gått ganska långt. Ha en bra promenad :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...