9 januari 2011

Isbekämpning och kisse på hög nivå!

Isbekämpningen i stan kan gå till på många olika sätt...det här sättet fungerade i alla fall inte alls!  
Tur för mannen var väl det, för hade isen på taket lossnat, så hade han nog blivit av med sitt fönster!  
Cesare har också funnit sig en plats högt upp, inte för att knacka is, utan här handlar det om att ta en tupplur...  
Idag ska julen plockas bort, fastän det lyser så fint i alla fönster och mina tomtar forfarande står där med ett välkomnande leende...Nu är julen, oavsett, obönhörligen slut!


25 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Härlig bild på Cesares svans!!!Det blev så rent och fint.Ja den pågen är duktig!Jag är mäkta stolt över honom.Kram!

Siita sa...

God morgon. Ja du behövde väl sova ut. Ellinors fönster i vardagsrummet blåste ner inatt. Polisen kom o väckte dom. Dom hade väl glömt att kroka fast det. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors..ja fy för dem lede,nu blänker isen på gångvägen här bakom,,brodd på för de som ska ut och gå..Haé Kram.

biggan sa...

samma här, vi har gräsmatta igen efter 2 dagars plus ren och storm, det tar på snön. japp vi tog bort julen igår, kram biggan

Gilla sa...

Det var det dummaste jag nånsin har sett med den isbehandlingen. Man ska ju ta det easigt (isigt) när det handlar om istappar.

Jag har ingen lust att plocka bort alla jusaker än. Ljusstakar och sånt kommer att få vara kvar, för det är så gott att se de levande ljusen.

Svar: Vi vill också att den sista? snön ska regna bort. Maken var ute med Noack i morse och han sa att det är rena isgatan ute. Inte på vår trottoar som väl är.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Där ligger han väl bra ..Varmt och skönt uppe vid taket..=) /sannof

Petra sa...

Ja idag ska alla stakar från fönstren :)
Nu är jag mormor :)

Kram

Kajsa sa...

Jag håller oxå på att plocka bort julen, det blir så tomt och kalt. Det blir liksom varmt och ombonat med allt det röda, så tycker jag så mycket om alla mina tomtar som jag har utspridda både här och där. Nu blir det kalt, kallt och tomt :/
Kramisar

Mi sa...

Ja du julen är slut och ska städas undan. Jag ska jag också och jag hoppas att det blir av idag. Kramar!

Carina Sjölund sa...

I morgon plockar jag bort julen! Men skulle gärna kunna ha kvar det ett tag till :)
Kramen!

Sladdertackan sa...

Nämen vänta nu, är det inte tjugondag knut som julen ska ut? Jag tänker i alla fall låta ljusslingorna vara kvar tills dess. Granen fick åka ner i källaren för kissen fick sånt kli i klorna och så fort jag vände ryggen till så satt hon i granen.

Camilla sa...

Hahaha...Där uppe verkar han att ha det bra.
Ja...han får åtminstone vara i fred ;)
Här har alla tomtar plockats ner för lääänge sedan.
Kram på dig!

Anniepie sa...

Javisst är skorna coola! :D Ahh jag vill oxå ha spöregn så snön försvinner! ;) Hoppas att du haft en bra dag nu! :) Kram

Ellis sa...

Fin bild på sovande Cesare! =)
Hoppas du har haft en fin söndag och att det går bra med julborttagningen!
Kram Elenor

Lindy sa...

Godkväll!!!
Söndagsstek vad gott det lät, jag får nöja mig med lövbiff som vi ska ha snart...

Jag tycker att det är supermysigt med granen som lyser och alla stjärnor och stakar så de får vara kvar en vecka till...

De flesta katter älskar ju höga höjder och att ligga högt upp men inte min pälsbebis inte, mest ligger hon på golvnivå...

Ha det underbart!
Många kramar!

eva sa...

Häftigt foto på cesares svans han ser ut att ha det gott där uppe:)
Här får allt julen vara kvar lite till för ljuset och färgerna piggar upp för gillar inte lååååånga januarimånad!
kramiz

Mita sa...

Håller på och plockar bort julen här med.Det tar sin lilla tid,och är ingen höjdare precis,*ler*
Snorhalkigt på ren svenska i dag,nackdelen med töväder.
Kram vännen!

vickan sa...

här hemma får ljusen brinna några dagar till så får julen obönhörligen städas bort på torsdag kväll efter arbetets slut. Granen får maken städa bort i veckan.

Vad härligt med Gran Canaria resa. Puerto rico var jag i när jag var 18 år och jag minns att det var väldigt vackert och väldigt varmt. Jag är riktigt avis på dig som får den där solkicken. Själv får jag stå ut och invänta våren men det ska nog gå det med. men nästa år blir det absolut Thailand.

ansepanse sa...

jo, nu är julen slut, så är det
kramar

Ninja sa...

Bosses linnen och byxor måste vara som satinlakan för en katt :)

Gunilla sa...

hoppsan, det där ser farligt ut..hoppas det gick bra !!

Kerstin "Delfinen" sa...

Här får också julen krypa tillbaka till sina lådor. Ljusstakarna blir kanske kvar till nästa helg. Vilka helmysiga bilder på din "Gustaf", men du förstår väl att han kräver lite kurrekurrekel tillbaka när han ställer upp så fint för dina bloggbilder!! Men en utväg att få blogga ifred lite mer .... skaffa en trådlös mus ...hehehehehe Kraaaam Kerstin

diana sa...

Skönt tycker jag när allt återgår till det vanliga :)

Daniel sa...

Ser lite otäckt ut! Hoppas allt gick susen!

biggan sa...

godmorgon, nu är det måndag och vardag igen, även här kram biggan

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...