29 januari 2011

Jobbet tar plats...

Hittade en bild som förmodligen togs förra hösten, för numera är dataskärmen utbytt och jag har fått större utrymme att fylla på skrivbordet. Röran är den samma idag som då, fast huvudsaken är att man själv hittar i röran...
Hur som helst så har jag konstaterat att mitt skrivbord här hemma, alltmer börjar att se ut som det på kontoret...Omedvetet så har placeringar och annat gjorts på ungefär samma sätt...Tänk vilka vanedjur vi människor är...
Idag skall vi till Hunnebo och hälsa på pappa och hans Margareta. Har ju inte sett dem på flera veckor nu eftersom jag blev sjuk...men idag ska det inhandlas semlor som vi tänkte dyka upp med, lagom till eftermiddagskaffet. Plusgrader har vi minsann fått här idag också, hela två grader...Ha en fin lördag alla!!

28 kommentarer:

Kerstin "Delfinen" sa...

Morning! Ja här blir det lite i omvänd ordning ... semlorna är redan inköpta o strax skall jag åka o hämta gubben som får en fika hemma för första gången sedan i onsdags. Kör lugnt nu ut till Hunnebo idag ... kraaaam Kerstin

Vicke sa...

Maila mig och berätta vad du vill ha för vinst

Yvonne :-) sa...

Jag dansade för fullt.Korsord gillar jag med.Har också röra på databordet.Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja visst är det tur att man har lite ordning i röran,nu är det runt 0 här oxå..Vi ska åka in till Gävle snart,Järnvägsmuseum..Haé Kram.

4U2 sa...

Väldigt vad alla fuskar med semlor!
sv: du kommer in till Lördagsbloggen om du klickar på bilden på min bloggs högra sida.

ansepanse sa...

vi har också lite plus och det blåser väldigt därute, semlor och kaffe låter superbra :)
kramar

MICKAN sa...

Men visst är det så att det viktigaste är att man vet var alla saker finns :) Ha en bra dag hela dagen;)

Mita sa...

Lite rörigt måste man ha, så man hittar,hehe...
Låter mysigt med besök och fika med semlor.
Blåsigt med plusgrader har vi också.
Kramiz!

Carina Sjölund sa...

Vi har + 5 grader, men det blåser!
Att få fika kaffe och semlor är aldrig fel :)
Kramen till dig!

Glimz sa...

Här inne var det fin å hemtrevligt! Jag tackar så mycket för vinst grattiset, det gjorde mig glad =) En härlig dag önskar jag dig!
Kramen

Sladdertackan sa...

Suck! Går inte att boka om så här nära avresedagen, endast om UD avråder från att åka och ännu så länge gäller inte UDs avrådan turistorterna vid Röda havet. Jag följer UDs sida kontinuerligt och hoppas att de hinner avråda innan vi ska åka. Man kan ju låta bli att åka i alla fall, men det gör ett stort hål i plånboken och man får varken resa eller pengarna tillbaka.

Glimz sa...

G*R*A*T*T*I*S Du vann ju du oxå såg jag nu! Vad kul =) En härlig dag till dig!
Kramen

eva sa...

Va gott med semlor jag älskar dessa små rackare:)
Här blåser de med och är plusgrader och solen som skulle skina syns inte skymten av men skönt att minusgraderna håller sig borta!
kramiz

Anonym sa...

Det var väl inte så värst rörigt! Jag har sett värre. Här är också +grader ute idag, men rått som bara den! Kram

biggan sa...

javisst är vi vanemänniskor, roligt hälsa på dom, kom in och gjort ett inlägg, men jag försöker inte ens svara på alla kommentarer, får göra det när internetet är tillbaka, ha en fin helg kram biggan

Augusta sa...

Vilket fint pris du fick, snygg pokal, som den bäste rimmaren 2010 :)
Nu åker ni snart till värmen, men tur så är det inte så kallt längre här heller :)

Kram

Siita sa...

Solsken o +grader här oxå idag. Men nu är det under noll igen. Kram

Ama de casa sa...

Plattskärmar är inte alls så dumt. Då får man plats med mycket mer skräp :-)

Unknown sa...

Märkligt så lätt det är att få till ett rörigt skrivbord. Här sitter jag bland både det ena och det andra som kunde städas undan...
Hoppas att ni fick en bra dag i Hunnebo.
/SA

Maria sa...

Det är ju tur att du i röran vet hur du har det. Hoppas ni fick en bra dag hos pappa.
Önskar dig en bra söndag/kram

Gilla sa...

Jag tycker att jag känner igen mej på ditt skrivbord. Jag städar jämt och samt, men det samlas papper för jämnan där. Undras just vem det kan vara som ordnar att det blir stökigt.

Svar: Vi har bara ett tunnt lager med snö nu. Skönt!!! Jag kan inte leva utan tulpaner så här års. MÅSTE HA!

Ha det så skönt i helgen.

Kram/Gilla

Anniepie sa...

jaa, det var gutt att jag slapp ligga hemma i flera dar! :D Åhhjag har oxå ätit semlor idag och det är minsann 2+ här med! ;) hihi Kramis

Glimz sa...

Hahaha man skall inte förkasta sömnen, den gör verkligen underverk å så mycket som jag har fått uträttat idag *lycka* Nu har jag lämnat in förslag till Vicke =) Är så nyfiken på slutresultatet. En härlig kväller!
Kramen

diana sa...

Hoppas ni hade en fin dag idag. Vanemänniska ja. Här med.

Siita sa...

God morgon. Hoppas du får en bra söndag nu. Kram

Frogprincess sa...

Snygg stol du sitter i. Jag hoppas att den är bekväm ;-)
Javisst har man en otrolig förmåga att röra till det på sitt skrivbord, men ändå hitta vad man söker...

Anonym sa...

tack för påminnelsen om semlorna. har inte ätit ngn i år än. nu ska det shoppas semlor vill jag lova'
kram

Anonym sa...

tack för påminnelsen om semlorna. har inte ätit ngn i år än. nu ska det shoppas semlor vill jag lova'
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...