30 april 2010

Valborgsmässoafton och fredag...igen!

Nu börjar det bli vackert här i Uddevalla och som vanligt tar jag gärna en tur till skönheten i Hasselbacken.
Bäveån är ju också ett av mina ofta återkommande motiv...men det här är första gången som jag sett någon som satt sig i ån. Det är väldigt lågt vatten just nu, annars hade ju inte detta gått förståss...
Nu planters det också lite överallt i stan och det börjar att bli en riktig känsla av vår!!
På väg hem från bussen fick jag syn på dessa som ytterligare förstärkte vårkänslan!
Fast detta blev väl i alla fall den slutliga bekräftelsen på att våren är här. Magnolian blommar!

37 kommentarer:

Vicke sa...

Jag tittar in för att önska dig en trevlig Valborgsmässoafton.

biggan sa...

godmorgon, ja valborgsmässoafton i dag, härligt när blommor kommer nu, här har björkarna börjat slå ut, härligt. såg en magnolia i går, men hade inte kameran med, fullt utslagen. underbart, kram biggan

roffe sa...

God morgon.Nu undra du nog varför jag uppe redan.magen kurrade.och sen är jag sugen på torka av möbler och baka.ska inte gra något speciellt idag.det lukta så gott hemma nu bara efter 5 veckor rökstopp.kram

biggan sa...

ja du det är mycket som är billigt hittade snygga jeans 29 kronor ex, men jag kunde inte ha dom, suck, finns massa såna ex på billiga saker, kramar biggan

biggan sa...

ja skönt man har ett ställe där dom passar, kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,samma här mycket piggare nu,men kroppen är lite seg än..
Fin natur har du omkring dig,fina bilder blir det..Ha en skön sista april.Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Okidoki,,Ha en bra dag på jobbet,här har det blivit +9,5 nu,ser bra ut.Haé Kram.

Sladdertackan sa...

Magnolian, redan??? Här börjar trädens knoppar bli riktigt stora och gräsmattorna är gröna, men temperaturen varierar hej vilt. Jag jobbar min sista dag i dag och för första gången har jag inget annat att göra än att städa bort mitt yrkesliv. Håhåjaja. I morgon bär det av till Borås för gott.
Trevlig valborg!
Kram

Yvonne :-) sa...

Morn morn!! Du.... vad veckorna går fort!!Mangolian blommar inte här än..Ha en bra dag! Kram!

Camilla sa...

Gud så vackert ni har det.
Det ser ut som om ni har sommar.
Vi har lite snö kvar men den smälter mer och mer bort härifrån.
Ha en trevlig valborg.
Kram på dig!

Anonym sa...

vilka fina bilder. jag undrar om jag är halvblind för jag har inte ens sett en tussilago
kram

Anonym sa...

godmorgon ! jag hoppas jag får rätt när jag skickar till dej.
Du kan väl skriva när det kommer fram så jag vet det är rätt.
Ha en trevlig valborg..kram/flower

Nett sa...

Haha, ja nog ser det lite festligt med besökare i ån ;) Hoppas att du får en trevlig Valborg. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Kikar in för att önska dej en trevlig Valborg!
Kram

Gunilla sa...

Visst är det en härligt årstid, när allt väcks till liv i naturen, och vi med den!! ha en fin helg,kram!

Ellis sa...

Här snöade det inatt och nu är det regn ute, så det vackra vädret är ett minne blott. Hoppas bara det inte blir busväder nu när vi ska uppåt i landet i eftermiddag!
Ha en jättebra valborg och helg!
Kram

agnetha sa...

Vackra bilder!!! Önskar dig en trevlig Valborg!!!

Frogprincess sa...

Javisst är det vår nu :-)
Magnolier är underbara, önskar jag kunde ha en men här blåser för mycket så jag får vänta till jag får mitt uterum. Då ska jag plantera en därinne :-)

Siita sa...

Såg i stan när jag åkte hem att en del björkar började skifta i grönt. Kram

Mita sa...

Här blommar inte Magnolian än,men snart så. Björkarna börjar skifta,så underbart vackert nu med den skira grönskan som kommer.
Önskar dig vännen en fin Valborg,
Kamiz!

egoinasmamma.nu sa...

Så vackert och fint. Här är det grått och regn i dag.

Karpstryparn sa...

Jag önskar dig en glad Valborgsmässoafton, min vän.

Svar: Absolut, självklart ska de få göra det, men då ska man också verkligen göra det med rätt metoder (en sådan är att sätta upp höga elstängsel som inte vargar kan hoppa över) och inte tjata om att få bort vargen så fort den gör det som rovdjur gör! Kramiz

Mia sa...

Så vårlikt och vackert ni har det!

annsan_s sa...

Hejsan Mona!
Allt är bara bra! Har jobbat mycket så jag har inte haft någon tid till att blogga. Fina bilder!

Ha en trevlig valborg!

Kramiz

Anonym sa...

Önskar Dig en fortsatt trevlig
Valborgsmäassoafton.

Går strax i säng, är helt slut.

Ha en bra Kväll och Natt.

Kram
Stevie

Anonym sa...

Underbart, nu är det i gång på riktigt. Nu kan det börja gå lite saktare. Ha en fin 1 naj. Kram

Ninja sa...

Det exploderar verkligen i naturen just nu.....jag tycker aldrig att jag hinner med!

Anonym sa...

Å va grönt å fint det är hos er, här är det inte många grässtrån som blivit gröna, senast idag fick vi regält me snö :( så ingen majbrasa för oss :) ha en fin fin helg :) *tingeling*

Siita sa...

God morgon. Nu är det grått här men snart +7. Kramar

roffe sa...

God morgon.du ska ha en skön lördag.ska du ut och demostrera idag.inte jag stanna hemma.Ha en skön 1maj.kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,lugnt blev det för mig oxå,,"Så ska det låta" sen lite bloggande,,är sleten i kroppen än,,Ha en fin 1:a Maj..Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Ni är så välkomna! Ha en bra första maj.Kram!

egoinasmamma.nu sa...

God morgon! Här skiner solen, men himlen har inte bestämt sig för om molnen skall få vara kvar eller inte. Men fåglarna sjunger ivarje fall. ;)

biggan sa...

godmorgon, till denna röda lördag, hoppas det vart lugnt i natt. vi tar och sticker ner och kollar tången direkt nu straxt, sen kanske vi inte kommer hem på några timmar. men vi höres sen, ha det gott så länge kramar biggan

biggan sa...

ja då får du testa, hoppas du gillar det, jag fick ett helt nytt badrum, rent otroligt. ja då har du att göra i dag du med, sören och jag sticker ner nu och kollar läget om det går överhuvudtaget, innan vi väcker barnen. annars kör vi ner vad vi har, ha det gott nu, kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ha en fin 1:a Maj,,men en massa måsten,det är väl inget skoj..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Jag kommer att ta det lugnt.Vill bli av med min förekylning och hosta.Det blir lite uterunda med hundarna och att läsa en bok.På Höörs festivalen kunde vi samlas ett gäng här på kvällen i vår kuvös..Kram!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...