1 maj 2010

Tvätt, ryggskott och grillstart!

1:a maj, nästan ofattbart! Våren är minst 2-3 veckor senare än vanligt. Idag går tvättmaskinerna igen och lite städning måste göras undan.
Sen drar vi iväg till Hunnebo och årets grillstart! Idag ska vi fira barnbarnet André som blev tonåring 29 april! Tyvärr har inte huvudpresenten kommit ännu, så det blir lite andra saker idag och en bild på cykeln som han får nästa vecka.

Gubben fick ta sig hem från jobbet redan på förmiddagen igår för då åkte han på ett rejält ryggskott! Så det blir ingen altantvätt denna helgen hos oss. Det hade annars varit planeringen för morgondagen.
Så här vackert var det i fjol till första maj, i år lär det allt dröja innan vi kommer så långt.

27 kommentarer:

Siita sa...

Stackaren ryggskott som gör så ont. Har haft det en gång. Visste inte om jag skulle stå lr ligga. Kram

Anonym sa...

Vi suger på det vackra i år...

Mannen i huset får ta det lugnt några dagar så hoppas jag han är i full vigör igen...

Mia sa...

Den anonyma... det är jag det... :-( Ursäkta...

Kerstin "Delfinen" sa...

Tror nog att våren skyndar till oss, så misströsta inte nu. Det sämsta är ju att man inte hinner med allt det vackra när det exploderar ute bland bladverken o allsköns vackra blommor. Hoppas du i alla fall kan lindra gubbens onda rygg med något som lindrar, hot-lotion tex. Det där tillståndet får ju inte bli långvarigt ...... kraaaaaam Kerstin

sannof sa...

Ja iår är våren sen...=) ha nu en fin första maj..=)

MICKAN sa...

Sån tur är så kan vi ju hitta vårtecken iallafall. Nu är det bara på att hoppas att blåsten blåser bort de regnskurar som varit lovade här på v-kusten. Krya på dig hälsningar till Bosse och lyllo dig Mona som får grillat till mat idag:) Kramiz

Ninja sa...

Det lät inte som någon bra kombination det där med ryggskott och tvätt!

Anonym sa...

nu åker ni ju snart. gud så skönt
kram

Anonym sa...

nu åker ni ju snart. gud så skönt
kram

biggan sa...

ja härligt vitsippor finns det gott om i alla fall. hur är det med bosse i dag? roligt att fira barnbarn.
japp inomhus jobb här med i dag. regnar gör det med, kallt och blåsigt här kram biggan

Mita sa...

Men stackars gubben din,ryggskott inte kul att drabbas av. Du får pussa och pyssla om han lite extra,*ler*
Så sant att allt är senare i år.Men grönskan börjar komma i alla fall.
Svinkalla vindar idag,så inte mycket uteväder precis.
Ha det gott vännen,
kramiz!

biggan sa...

hihi stackarn, men tur han ligger utan käpp alla fall, kram om honom extra från oss, kramar biggan

Emma sa...

Vad ska du göra vid eller på havet då? :)
Kram

Gunilla sa...

Aj, stackars maken då, ryggskott är inte kul. Hoppas ni har en fin 1 maj ändock därnere i söder !

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,jo du vet visst vilken låt jag tänker på,,jag är stupsäker,,jag är säker på att du har den hemma.Haé Kram.

annsan_s sa...

Vilka härliga sommarbilder Mona!
Var rädd om din rygg! Ha en fin 1: maj..Kramiz

Vicke sa...

då har du säkert haft en fin dag

agnetha sa...

Ja visst är våren mycket försenad, men nu är den här!! Vilka fina bilder du tagit. Men aj aj aj vad jag blev hungrig när jag rullade ner i din blogg och såg vilken bufe du har varit och ätit av. AVENSJUK!!!!! Ja det blev jag

egoinasmamma.nu sa...

Ryggskott är jobbigt! Här är nog också våren lite på efterskott men ett snäpp längre kommen än hos dig. ;)

Anonym sa...

hej hej !
Grått och trist har vi här*blää*
sen är det kallt med.
bra att komentarerna kommer rätt.
starkas gubben din ryggskott är hemskt hoppas han kryar på sig..kram/flower

Tina sa...

Vilken härlig blogg !! (nu när äntligen kom hit) Här ska jag hälsa på många gånger :)
Fina bilder på vår vackra stad. Det är ngt visst med en plats som har allt, dvs skog,fjäll hav och sjö.
Trist m ryggskott :( Krya på honom från oss. Min tur i tvätteriet i morgon. :)

PS: Jag är ruskigt svag för skaldjur jag också. En frossarkväll i här i vår kanhända?

biggan sa...

godmorgon denna söndag, ja då är det straxt måndag igen, otroligt, kram biggan

biggan sa...

godmorgon, annars är det ju normalt gå opp vid 8-9 kanske när det är helg, jag har ju svårt att sova fortfarande, fast det är helg, men jag väntar på att det ska bli bättre. trist att telefonen inte kan vara tyst, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Stackars din gubbe.Jag har nästan precis blivet av med mitt ryggskott.Är rädd för att hosta för mycket så att jag får ont i ryggen igen..Man får försöka att låsa inragatan och sen sätta henne i jobb.Ha en skön söndag! Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja Ja långsökt,,vet inte det du hade ju svaret i din DVD hylla,så du får allt skämmas lite(ler)Haé Kram.

biggan sa...

ja inte klokt vad kallt det är, vi hade inte frost, men det var kallt än då. vi vill ha värme nu, och sol gärna samtidigt, jag vill kunna sitta på altanen snart ordentligt, kram biggan

egoinasmamma.nu sa...

God morgon! Här är det nästan sommar i dag. Underbart!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...