16 maj 2010

Den som gapar över mycket, mister oftast hela stycket!!

Tog massor av bilder på Cesars småsyskon, bara EN gick att använda! Resten blev skrot, helt suddiga!

Lika illa med en tulpan med vattendroppar...den blev inte riktigt bra på någon bild...Kan ni se mig sitta här vid datorn igår kväll, slitandes mitt hår och bara radera bilder!!!




Äldste sonen gick bättre, där fick jag äntligen till det! jag fattar inte vad jag gör för fel...


Barnbarnen Victor och Teo fastnade också på bild, men detta var nästa hela behållningen av närmare 100 kort...Ett till blev det och det ska jag visa i nästa inlägg! Christoffer startar idag som nummer ett i prefinalen i Hönefoss! Följ Christoffer i motorbloggen!



22 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, ojj där kan jag inte hjälpa dig. jag kan ju inte den kameran. men trist att radera alla bilder. ska kika in till christoffer med kram biggan

Siita sa...

God morgon. Har försökt hela morgonen att lägga in bilder från igår, men det blir bara vitt. Här är det regn o +10 grader. Kramar

Camilla sa...

Jag ska hålla tummarna för Christoffer idag.
Man kan ju inte lyckas med bilderna jämt ;)
Ha en underbar söndag.
Kram!

egoinasmamma.nu sa...

Du har systemkamera, eller hur? Jag har en kompaktkamera och den ställer jag in på "rörliga motiv" eller "sport" som det heter på min. Det är jättestor skillnad när jag fotar. Brukar ha den inställningen på det mesta i och med att jag är lite skakig av mig. God morgon!!

Yvonne :-) sa...

Var det den äldste sonen som rev av sig håret??? Du kommer säkert på vad det är för fel.Ta ett par bilder Kolla Ändra inställnin ta bilder och kolla till sist kommer du på vad det är för fel du gör.Du får prova dej fram! Svar:Helt rätt vännen.Viktigt att ha fantasi
Kram!

Anonym sa...

vsad dukig du är på att ta kort!!
kram

Anonym sa...

vsad dukig du är på att ta kort!!
kram

biggan sa...

ja dom var kanon goa. roligt hade vi. förr gjorde vi alltid det en gång om året. nu seanste åren är det alltid massa annar emellan. förstår du har fjärilar nu i magen. håller tummarna hårt. malin ringde så dom är här om en timme. så nu förbereder vi oss för en lunch här. kram biggan

biggan sa...

ja vad kul, ni med besök. alltid lika roligt när dom kommer hem. förstår ni har mycket att göra i dag. ni var ju med borta i går. kram biggan

roffe sa...

Sov länge idag.ville inte upp.håller tummarna för christoffer.du får skriva ,hur det gick för han.den första bilden på din son,var bättre än andre tycker jag.fast dina barnbarn,blev mycke bra kort.ha en skön söndag.kram

MICKAN sa...

Huvudsaken är att man får några bilder bra! Kattungar är för sööööta! De kan lätt riva sönder staket till ankor och höns så de kan få tag i dessa. Jo, man ska nog passa sig för de kan ta upp till katters storlek. Ha det gott!

ansepanse sa...

varför strular det så tro, jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det
kramar

Anonym sa...

du är jätteduktig på att ta kort iaf.
sv:de är redan uppe o har varit så i över en timme
kram

Geddfish sa...

Hej Mona!
Kikar in lite till dig och kollar på fotografen!
Jättefint!
Jag saknar Anki på Lite Småplock...
Kram till Uddevallaborna!
från Lidköping och Geddan

Vicke sa...

av misstag lär vi oss

Tommy sa...

Det finns ett macroläge som man kan använda för närbilder. Ikonen brukar se ut som en blomma.

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,ja förra året åkte jag upp första veckan i juni,,blir väl så även i år,,tror jag..Rackarns att du måste radera så många bilder,,inte kul..Haé Kram.

biggan sa...

nu åkte malin och familjen hem. vi ska plocka tång om en stund igen, så sören slipper själv i veckan. lättare på 3 personer. hur gick det för christoffer har tänkt på honom under dagen nu kram biggan

Tigris Predikantan sa...

Inte dåligt av 100 ... så jobbar de bästa fotograferna!
:)

Stina sa...

Bilderna är fina. Gulliga killar ;) Tulpanen hade så vackra färger och jag hoppas att du trots allt har lite hår kvar :)

*kram*

diana sa...

Men några bra blev det i alla fall. Ha en fin kväll :)

Mita sa...

Grattis till den super duktige racerkillen,så roligt.
Det är ett pyssel med att fota,ibland kan det bli skitdåligt,typiskt nog alltid med bilder som man verkligen ville ha jättebra.
Övning ger färdighet som det heter,*ler*
Kram vännen!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...