21 maj 2010

I mörka vinterns svarta spår


Vi var ute vid havet igår och tog årets räkmackelunch på Snäckan. Åskan mullrade men himlen höll tätt medan vi åt i alla fall.


Efter lunchen åkte vi bort till Skeppsviken, där en del av vinterns snö härbärgeras. De största högarna är väl ca 10 meter höga...

Smälter gör det, men mycket sakta...Inte lär dessa högar vara borta innan nästa vinter står för dörren...

Dynamit kanske skulle fungera, för att få isär dessa jätteberg av kompakt is. Är detta kanske början av den nya istiden?








22 kommentarer:

biggan sa...

attans vad snö det är kvar där. det är nog början på istiden. tar nog tid att smälta den. kram biggan

biggan sa...

ja det gör verkligen skäl för namnet hihi, ja inte klokt kommer inte smälta på hur lång tid som helst. kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
Ja gud vilket väder det blev igår..

Ha en bra Fredag!
Kram

egoinasmamma.nu sa...

Det försvinner nog. ;) God morgon!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja dessa snötippar tar ju lång tid på sig,,
Ja barnen är duktiga inget snack,vid vatten flytväst på,,vid cykeln hjälm på..
Kollar ut och det ser lite regnsjukt ut..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Det ser mulet ut här med.Det kommer nog att ta tid innan den skitiga snön smälter...Ja visst ser vi fina ut.Ha en bra dag! Kram!

biggan sa...

japp förstår det. vi drar iväg till tången straxt med, tar nog tid i dag. mycket som ska opp kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Ja det låter skönt,,sista dagen innan,du får slappna av och bara finnas till..Haé Bäst.Kram.

Camilla sa...

Oj....snö kvar...än!
Men det försvinner nog snart!
Vet du...det blev inget regn.
Inte hos oss i alla fall.
Det hade åskat i stan,tre mil söder om oss,men vi hörde inget.
Skönt!
Ha en bra dag och kram på dig!

Mita sa...

Blir det riktig sommarvärme så försvinner det väl tills vintern börjar igen,ha,ha...
Ja men gud vilket oväder det var igår. Jag är ju så jäkla åskrädd,hoppas det blir lugnare idag nu.
Ha en fin sista dag på jobbet nu,skönt eller hur?
kramiz!

Tommy sa...

Tänkte bara önska en trevlig resa! Den enda is du får se där är väl den i drinken..

roffe sa...

Du ska ha en skön semester imorgon.Hälsa SIDE från mig med.visst är man avensjuk,men måste ju jobba och kunna åka iväg.kommer ta tid innan jag kommer iväg.kommer sakna dig.BAMSE KRAM

Ellis sa...

Hoppas ni får en trevlig resa, här har jag bara sett en minimal snöhög, annars verkar allt ha tinat bort veckan jag var bortrest! =)
Kram, Elenor

Anonym sa...

ja vem vet när istiden kommer men du behöver ju inte tänka på den nu. det är ju bara två dar kvar tills du åker
kram

Gunilla sa...

Men oj oj oj !! har ni snö kvar :)

Anonym sa...

VA???? Ska köpa nya glasögon tror jag, för det kan INTE vara sant! Kram

Siita sa...

Ha det så gott vännen. Åker ni tidigt imorgon? Det där smälter nog aldrig. Kram

Mi sa...

Önskar dig en bra kväll o helg. Kramar!!

Ninja sa...

Men i morgon får du åka ifrån alla snörester....hoppas verkligen att du kommer iväg som du ska. Och visst betyder lyx olika för olika människor.....men om man har förmåga att betrakta vardagens små höjdpunkter som lyx då är man rik :)

Anonym sa...

fick för mig att dët bar den 20 igag! har koll på att du åker den 22
kram

Nattis 2.0 sa...

Oh. My. God!

Augusta sa...

Ha det så trevligt på semestern. Jag blir riktigt avundsjuk nu :)

Men jag går vara glad för Dig och mannen i ditt liv och med önskan att ni får det riktigt trevligt :)

Stor kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...