8 maj 2010

Lördagen inleds med en gästbloggare!

"Precis som du Mona var jag tvungen att gå tillbaka till bilder från 2009 för att konstatera var vi är just nu. Och …. det var snabbt avklarat att göra bedömningen att nu ligger vi efter med våren."
"Bilderna här är tagna mellan 3-6 maj -09. Men vi får inte misströsta .. det kommer, var så säker."

"Förresten, vi behöver väl inte bry oss så väldigt mycket, vad beträffar värmen …. snart, snart, väldigt snart, så gör vi entré på en solvarm strand!!!!!! Har kollat på Yret ett par dagar nu …. tempen är gladeligen ca 20-24 grader varma Celsius. Ärligt talat börjar det inte kännas nu??? …. det är ju, trots allt som måste hinnas genomarbetas här på hemmaplan … 15 dagar kvar bara innan vi får släpa fram väskorna till incheckningen och bli invägd! Vi har hämtat våra nya pass och idag gjorde jag en beställning av lite TRY hos banken, så nu är de där sakerna gjorda som krävs en viss tid före avresa. Men resten då … ja, det fixar väl sig det med, som vanligt."  Jag hoppas hon har rätt, vännen Kerstin! Fast just nu känns det mesta nästan oöverstigligt!! Jobbet tar all min tid just nu!!

23 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja utefter den gamla E4:an har nästan all versamhet dött bort,så det är lite sorgligt.Haé Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,,jag testade inte helskärmsläge,,men det var fina bilder på en fin båt.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Fy vad vi har kallt idag!Var och tittade hos trädgårdsmästeriet till nya buskar,men jag väntar tills det blir varmare.. Svar:Det ser inte ut som om människan har lärt sig av historien.De gör om samma misstag!
Ha en bra lördag!Kram!

biggan sa...

godmorgon, ja ni sticker snart, det går fort dit. ja jag tror det ligger efter i hela sverige denna kyla. hoppas det ändrar sig snart, kram biggan

roffe sa...

God morgon.om jag vinner idag.sticker jag till turkiet direkt.försöka vinna lite av jacken.du ska ha en skön lördag.kram

biggan sa...

ja jag förstår det är massa du måste förbereda och så med. men det går fort dit nu. sååå skönt för er. kram biggan

Yvonne :-) sa...

Man får ta på sig vinterkläderna igen!
Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,du då skickar jag på ett Grattis till gubben din..Haé Båda Kram.

Petra sa...

Morron!
Vad skönt att komma iväg en sväng :)
Här får man ju ha vinterjacka fortfarande...

Kram

Mia sa...

Att våren tar tid på sig, gläntar försiktigt på dörren tycker jag inte är någon nackdel. Då har vi möjlighet att verkligen uppleva naturens uppvaknande och knoppningen. En explosion av våren med tidig högsommarvärme säger inte ett dugg om hur sommaren blir.

Jag hoppas på en solig och behaglig sommar i år. Nauren får ta den tid den behöver för att vakna till liv efter den här långa och eländiga vintern vi haft.

Rhea sa...

Underbara bilder! Vi har mycket att se fram emot. Önskar dig en fin helg! Kram

Siita sa...

Hejsan. Vackra blommor, hoppas dom kommer snart. Kram

Augusta sa...

Igår var det superkallt. Kände verkligen inte att det var den 7 maj. Löven har inte slagit ut än men nu kommer våren med stormsteg, iallafall här i Stockholm.

Vad härligt Fenixmona, snart resan till Turkiet.

Stor kram

Anonym sa...

Morgon vännen !
ÅÅÅ vad jag blir sotis på dej,vill också komma bort till något varmare än det här ,hur många gånger åker ni per år då? är det alltid till samma ställe eller ni byter visstelse ort...kram/flower

biggan sa...

ja det skulle ju gå uppåt. har regnat hela tiden sen halv 6 när jag vaknade 1a gången. får se om det håller på hela dan eller hur det blir. kram biggan

Vicke sa...

det var ett bra gästinlägg med fina bilder

Vicke sa...

det var ett bra gästinlägg med fina bilder

Vicke sa...

det var ett bra gästinlägg med fina bilder

Vicke sa...

det var ett bra gästinlägg med fina bilder

Vicke sa...

det var ett bra gästinlägg med fina bilder

Vicke sa...

det var ett bra gästinlägg med fina bilder

Vicke sa...

fina bilder av din gäst

Mita sa...

Underbara blombilder,visst längtar man efter värme,det är ju så attans kalla vindar.Rotade fram min varmaste tröja när jag skulle ut förut.
Du längtar nu förstår jag,men det går nog fort nu.
Ha en fin,fin lördag,
kramiz!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...