12 maj 2010

Helt sanslöst! Minusgrader idag oxå!!

Formatet här är 1936x1288.
Här är formatet 2816x1880
Här är formatet 3888x2592
Nog tycker jag att den översta bilden är den bästa.
Det blir det format jag kommer att använda fortsättningsvis. Fördelen är också att det går snabbt att lägga in korten i en blogg...de stora tar lång tid att ladda ner.
Jag hade med min kamera till jobbet igår och fick lite hjälp och tips! Tack Helena för det!
Trots blåst, kyliga dagar och nattfrost så ser det bra ut för Uddevallaborna, som kommer att få en varm och torr sommar!! Hur ser det ut hos dig? Bygger skatorna högt eller lågt?


26 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Men du,jag har en systerdotter som är döpt Ann-Charlotte,,men har alltid kallats Lotta så henne grattar jag i dag,,din Lotta får hänga med hon oxå,Grattis båda.Haé Kram.

Vicke sa...

ja, solen skiner hos mig nu men det är vitt på backen

egoinasmamma.nu sa...

Här är det nog lite varmare och så länge det inte blåser är nog vi skåningar rätt nöjda. :D God morgon!

syren sa...

Underbara bilder! Nu till jobbet. kram

biggan sa...

ja jag såg ni har kallt igen, fruktansvärt, jag har inte ens hittat ett skat bo ännu, fast jag har tittat efter dom. vi får nog ingen sommar alls hihi. japp den första bilden är bäst. ha en fin dag kramar biggan

biggan sa...

stämmer säkert, vi ska få det med. otroligt så fort det blir helg sätter det i gång. jag är så trött på mulet blåst regn kallt hela tiden. lite värme snart nu, och sol. det är ju fortfarande sååå kallt i luften. nu sticker vi iväg i alla fall. hörs senare kramar biggan

Yvonne :-) sa...

Morn morn 1 Jag har det översta formatet när jag tar foto.Tycker att det blir bäst och är klart en fördel när man ska sätta in i bloggen..Det är kul att de anordnar träffar .Man får träffa de andras anhöriga också.Ha en bra torsdag(fredag).Kram!

Mita sa...

Har inte kollat hur skatorna bygger,får ta och göra det och se om det stämmer sen,
Frost har det varit här med i natt.Ingen ide att sätta ut blommor än,det får allt bli lite jämnare värme först.
Ja nog måste bilderna minskas ner,annars får man vänta tills man blir gråhårig,(om man inte redan är det)hi,hi,
Ha en fin,fin dag vännen,
kramiz!

Gilla sa...

Idag har vi regn och blåst och bara 5 grader. Det är inte kul.

Svar: Du får lov att ta det i din egen takt. Jobba, jobba, jobba! ;-D Kram/Gilla

Tigris Predikantan sa...

Mina känsliga hårstrån säger att det blir en riktigt varm sommar!
:)

Frogprincess sa...

Ja det översta kortet ser finast ut.
Ingen aning hur skatorna bygger för jag har inte sett ett bo här. Förmodligen så bygger de vid en dunge lite längre bort.
Men skator har vi, massor (och dem är jag glad över att ha!)

Auroa sa...

Vist var det översta bäst. Tulpanerna kom verkligen till sin rätt där. Kram

paloma sa...

Va? har ni minus grader??? Det är inte sant! Vi har underbart solsken här, både i går och i dag!Hoppas det håller i sig! Skatorna här utanför mitt fönster har byggt nästan upp till toppen! Kan man se på hur de bygger hur vädret blir i sommar? Vad spännande! Hur ser man det? Hoppas nu ni med får plus grader snart! KRAM

paloma sa...

Va? har ni minus grader??? Det är inte sant! Vi har underbart solsken här, både i går och i dag!Hoppas det håller i sig! Skatorna här utanför mitt fönster har byggt nästan upp till toppen! Kan man se på hur de bygger hur vädret blir i sommar? Vad spännande! Hur ser man det? Hoppas nu ni med får plus grader snart! KRAM

paloma sa...

Va? har ni minus grader??? Det är inte sant! Vi har underbart solsken här, både i går och i dag!Hoppas det håller i sig! Skatorna här utanför mitt fönster har byggt nästan upp till toppen! Kan man se på hur de bygger hur vädret blir i sommar? Vad spännande! Hur ser man det? Hoppas nu ni med får plus grader snart! KRAM

Farfar-Hebbe sa...

Oki,,det är inte så lätt när klasarna ställer till det..Kommer en ny rebus snart..Haé Kram

Camilla sa...

Ja,den första var klart snyggast!
Vi har kalla nätter men idag har vi haft sol och 11 grader.
Nice!
Ha det bra och kram på dig!

Siita sa...

Hej. Har inte sett något skatbo så jag vet inte. Nu börjar det svida i min hals, vill inte bli sjuk nu när vi ska åka. Ha det gott. Första bilden blev bäst. Kram

Tommy sa...

Jovisst, tycke och smak är olika och väl är väl det.
Det räcker ju gott med den översta upplösningen här. Bilderna blir mycket bra..

Stina sa...

Då får jag hoppas att det blir torrt och varmt här med för skatorna bygger högt här eller är det när dom bygger lågt det blir varmt? Fina bilder du har tagit med din nya kamera :)

*kram*

Siita sa...

God morgon. Snart dags att åka. Ha det gott. Här är det regn idag. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja vi har haft fint väder i några dagar nu,är halvmulet just nu,men solen skymtar fram då och då..Ha en skön mitt i veckan helg nu.Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn!!!!Tror inte att jag hinner bli så bra .Då skulle jag ha börjat för många år sen.Ha en bra dag! Kram!

biggan sa...

godmorgon, nix det har slutat regna, men det är precis övermulet. kram biggan

ansepanse sa...

jättevackra bilder
kramar

eva sa...

Ja vilken stor skillnad visste inte att man kunde ändra så det blev finare och starkare färger när man sätter ut fotona är inte så haj på de!
Jag får hoppas skataorna bygger lågt här med!!Eller var de så de va för att få fint väder?
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...