2 april 2010

Långfredag och underbart vårregn!

Idag ska Werona baka bröd till oss, valnötsbröd. Jag överlåter med varm hand köket till henne...själv hinner jag ju aldrig med något bak, fast det kanske mer handlar om vad man prioriterar förståss...
Här porlar det så glatt i alla vattendragen nu och vårregnet strilar ner...Blommor finns på min altan, fast de blev inte gula, det blev blåa penseér i år. De gula såg lite hängiga ut, så de fick hänga kvar där de var. Ska ta lite kort sen och visa, men nu ska vi ha frukost här och sen tar Werona över köket!
I morgon kommer solen och då ska altan stå klar!!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Glad påsk kära vän=)
Vad bra för jag griljerar den nog ikväll kan jag tro=)
Hoppas ni får ett par underbara dagar tillsammans med nära o kära..
Gladpåsk kram babymyz

Aurora sa...

Behöver du inte ens ta hand om köket efteråt? Mums för varmt , nybakt bröd.

Camilla sa...

Åååå,vad du ska ha det bra i morgon.
För att inte tala om idag :)
Sv: Tackar!
Ha en bra dag och kram på dig!

sannof sa...

Glad påsk på dej.. inget regn här ännu känns skönt i alla fall.. ha det gott i helgen..=)

sannof sa...

Glad påsk på dej.. inget regn här ännu känns skönt i alla fall.. ha det gott i helgen..=)

Bitte sa...

Hej i stugan :)) Här har vi massor av snö,men våren nalkas även hos oss tack å lov!Varmare och sol som värmer,så fort är snön borta.Ha en glad påsk,kramis!

Farfar-Hebbe sa...

Hoppsan,jag har sol och +5,1,,
Se till nu så resten av Påsken blir bra.Kram.

biggan sa...

inget regn, men mulet blåser såååå kallt, ska bli spännnade med weronas bröd. kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,du jag blundar och med min fantasi kan jag ana den goda doften från nybakat,Ha en Glad Påsk.Kram.

roffe sa...

Jag var vaken länge inatt,så jag sov ut nu på f.m.ha en sskön långfredag.kram

Gilla sa...

Här bakas det också. Det blir solrosfröbröd. Maken bakar och jag ska städa.

Svar: Det är ju livets mening! Kram/Gilla

paloma sa...

Ser fram i mot bilder! Har snön försvunnit hos er? Det är bara lite kvar här, och vi har vårväder! Vad vackert med den porlande forsen! Ha en underbar långfredag! KRAM

Frogprincess sa...

Här skiner också solen och jag har sett årets första regnbåge nu på förmiddagen :-)

Siita sa...

Glad Påsk. Ha det gott med nybakat. Kramar

syren sa...

Vi har haft en härlig solig dag. Underbara penser..Glad Påsk! kram

kristina Chatillon sa...

Vilka härliga bilder man känner riktigt att Nu kommer den härliga våren, Jättefint väder här i dag sol och ingrn blåst, Vad sugen jag blev på ditt bröd Mums vad gott. Nu är det suss dax så man orkar med Påskafton. hej!!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...