16 april 2010

Askan ställer till det för många nu!

Vulkanutbrottet på Island har verkligen ställt till det! Tusentals resenärer fick vända om då flygningar ställdes in och land efter land stängde sina luftrum.
Enligt senaste nytt så är det osäkert när flygtrafiken kan komma igång igen. Om inte vädret ändras sig och vindarna vänder så kan flygstoppet vara hela helgen...Vulkanutbrott har förekommit i alla tider och är ingenting som vi människor rår över. Det gör vi ju dess värre på andra områden.
Vi bodde på Hallandsåsen förra helgen, alldeles i närheten av detta tunnelbygge.
Hur fruktansvärt människan har klantat till det här har vi ju alla fått ta del av genom media. Gudskelov så verkar naturen ändå ha återhämtat sig en del...

37 kommentarer:

Lindy sa...

Godmorgon, Godmorgon!!!!
Första sidan i tidningen står det om askan. Jag hade missat det helt, men jag varken såg eller hörde några nyheter igår eftermiddag/kväll så kan ju bero på det.

Ha det underbart denna dag innan helgen!
Kramar!

biggan sa...

japp katastrofer av 2 skilda slag, hallandsåsen var klantigt, nu bygger dom för att överbevisa till varje pris, att det går, för hur mycket pengar som helst.
ja härligt om ni kom ner i sommar igen, så roligt, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,ja vad säger man,naturens nyckfullhet rår vi ju inte på..
Men människans dumhet borde man kunna sätta stopp för.
Ha nu en bra fredag.Kram.

Stattinskan sa...

Jag sänder en extra tanke till de 900 islänningar som tvingats lämna sina hem.
Hallandsåsen ja, vilket dyrbart fiasko detta bygge är ...
Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja en april utan väderomslag är väl nästan otänkbar..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Människans klantighet är många gånger otrolig..Spagetti var det första som dök upp i huvudet och det går fort att göra.Kram!

Yvonne :-) sa...

Skånsk singel vill man inte ha i skon
Kram!

Camilla sa...

Fy,vilken otäck katastrof!
Hoppas verkligen jorden får några men efter detta.
Och hoppas att flygplanen snart kan flyga igen.
Jag vet av några som ska flyga men vet inte om resan blir av :(
Ha en bra dag och kram på dig!

Anonym sa...

naturen kommer att ge tillbaka med råge en dag
kram

Mia64 sa...

Godmorgon!
ja denna vulkan skapar många problem.Hoppas det är löst till nästa vecka då jag ska resa /Kram

Gilla sa...

Jag hoppas att flyget går igen snart. Vi liksom ni skulle ju resa snart.

Svar: Det gäller ju att man får resan betald och har tillgång till en laptop. Resten betalar dom. Tack för lyckönskningen i alla fall. Kram/Gilla

roffe sa...

God morgon.ja man få ta en dag i sänder.vi svenskar bara klaga på allting.bättre alla svenska flytta till värmen på vintern och flytta hem till sverige på sommaren.ha en skön fredag.kram

Tigris Predikantan sa...

Ja, vi som ändå gäller för att vara en "tänkande" natur!
:)

Gunilla sa...

Ja tänk vad naturen kan, otroliga krafter :)

attis sa...

Hejsan vännen. Det är kansek moder jords eget sätt att spara på miljön ett par dar. Ett par dar utan flygtarik i luften måste ju göra mycket. Önskar dej en underbar fredag.
Kramen

Ninja sa...

Ja, vi får se om vi kommer till Toscana....men det är ju trots allt ett lyxproblem....klotet har värre problem än så att lösa!

Ellis sa...

Jo den märktes av igår, mindre kul, men inte så mycket att göra åt det!
Hoppas du får en fin dag!
Kramar

paloma sa...

Vi har en stor vukan i St:vincent, strax ovanför min fars hem! Tack och lov har den inte haft ett utbrott sedan 1979. det är otäckt med natures krafter! Ha en fin kväll,kram ds, hur uppdaterar man minnet på datan som du sade? ds

Anonym sa...

Hiymmel vad det ställde tiyll. Smabons morbror skuylle flga till Kina idag men tyvärr blev det inte så.

Siita sa...

Hej. Ing-Britt o Tommy som skulle till Egypten i morgon. Kram

Smörblomma sa...

Juä, fäst idägg huär juäg entte jubät, minn brudd köm pö bisökk istellet. //Nese

Och jag får reda på det här med askan nu som först när jag läser runt på andras bloggar! Kramiz

biggan sa...

så där nu blir det bad och tv mys med barnen, så ska det låta börjar vi med, ha en trevlig kväll kramar biggan

Ingela sa...

Ja nu är det tufft för många, tur att man inte ska ut o flyga nu. Syster min skulle åka till Egypten i morgon bitti men med det blir det inget.
Ha en fin fredagskväll!

Veiken sa...

Vår dotter var i Stockholm på konferens och skulle flyga till Malmö på en annan konferens. Hon hade tur och fick en tågbiljett.
På söndag ska hon till Göteborg. Hon kanske får gå......Kram

syren sa...

Det är ju otroligt vad naturen kan! Fina bilder. I morgon åker vi till Malmö och ska kolla min dotters ny köpta hus.kram

Mita sa...

Ja herregud så det kan bli,naturkrafter kan ingen råda över.Klart det ställer till med problem för många,men jag tycker mest synd om islänningarna,
Ha det gott vännen,
kramiz!

agnetha sa...

Ja denna aska ställer verkligen till det för många. För mig med att bonusbarnbarnet Madeleine kanske inte tar sig hem från Vietnamn. Usch vilket elände och inte kan man skylla på någon heller.

biggan sa...

godmorgon denna mulna blåsiga lördag kram biggan

biggan sa...

godmorgon godmorgon, sovmorgon kan ju diskuteras hihi, halv7, hihi. ja jag förstår du är trött på kvällarna. jag har börjat kika på tvn på kvällarna. tycker det är skön avslutning på dagen med virknålen, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors Mona.här är det rätt så lugnt.
Läget inför resan har försämrats sen i går,,så det krävs mer is i magen.Haé Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Går du bet,,tror inte jag,,skulle inte förvåna mig,om det inte är en av dina favoriter.
Haé Kram.

Vicke sa...

jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Ja tiden går rasande fort.Hur är det med er?? Kram!

Siita sa...

God morgon denna mulna lördag. Hoppas du har nått kul på G. Kramar

biggan sa...

ja lika dant här, tur vi plockade tång i torsdags, annars hade det inte gått. men det slipper vi i dag, sååå skönt, kram biggan

Mia64 sa...

Godmorgon!
önskar dig en skön lördag /Kram

Frogprincess sa...

Det är lite fascinerande hur handikappade vi blir när något sådant händer som att flyget står stilla i vår moderna värld.
Jag har nästan helt missat det här med vulkanaskan... Har haft lite tråkigheter...
Ha en bra kväll.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...