27 april 2010

En fantastisk buffé på lördagskvällen!

Bakom dessa stor panoramafönster ligger restaurangen, där kvällens buffé skulle intas. Då vi startade upp med räkmackor och öl så föredrog vi att äta lite senare denna kväll.
Före middagen tog vi därför en kvällspromenad och fick njuta av en magnifik solnedgång över Drammenfjorden.
Sen var det dags...Vilken mat! Jag som älskar skaldjur blev ju nästan salig när jag såg vad som serverades till förrätt...Så gott!! Varmrätterna missade jag att fotografera men det var bl.a kokt lax, fylld fläskfilé och en rostbiff som var helt perfekt!
 
Min mage var fylld till bristningsgränsen, men inte kunde jag motstå detta!
Vi hade tänkt att avrunda lördagskvällen med en whiskey i baren, men vi fick avstå...det fanns bara ingen plats för något mer i våra magar.

36 kommentarer:

Kristina sa...

Så härlig helg ni verkar ha haft,vilken underbar present......upplevelsepresenter går inte av för hackor...tror faktiskt att det är bland det bästa presenter man kan få.....
Kram på dig.....

Hebbe sa...

Morn.Men du vilken skön tillvaro du måste haft,lite synd bara att inte du hade plats för en Whiskey..
Jo du har rätt jag tycker om att hjälpa till med det jag kan..Haé Kram.

biggan sa...

så fin utsikten är därifrån. och jisses vad mat, såååå gott det ser ut, förstår ni vart mätta och belåtna.
ja visst går det fort med barnen. inte klokt kram biggan

Camilla sa...

Ojojoj,vilken god mat och vilken vacker utsikt.
Helt otroligt!
Ha en bra dag och kram på dig!

biggan sa...

ahhh, skönt att komma iväg tidigt, förstår att du har mycket att göra på jobbet, kram biggan

Stattinskan sa...

Visst är det helt underbart att få sätta sig vid dukat bord och bara njuta? Inte blir saken sämre av de fantastiska omgivningarna ...
Mornings

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Det är underbart att få sätta sig ner vid ett dukat bord och bara njuta.Tyvärr så går tiden alldeles för fort.Men synd att du inte fick ner en whiskey.Kram!

roffe sa...

God morgon.Vad gott det såg ut all mat.Du som inte gilla kyla,borde bo halva livet i SIDE och halva i uddevalla.du borde gå i pension tidigare.ha en skön dag.kram

Ellis sa...

Jösses, vad hungrig jag blir när jag ser allt gott! =)
Ha en fin dag!
Kramar

Mita sa...

Gud vad härligt att sitta och njuta så där i vacker omgivning.Vad mycket gott att äta också.Förstår att ni proppade er fulla med den,hi,hi.
Ha en fin dag nu vännen,
kramiz!

attis sa...

Hej vännen. Så otroligt vackra bilder. där skulle jag gärna vilja vara. Denna allergi är ett litet helsicke. Nu regnar det här och då brukar det bli bättre. Ha en toppendag.
Kram

sannof sa...

Va mysigt och gott det ser ut..=) Ha en skön vårdag..=)

Nattis 2.0 sa...

Ser supergott ut!
Var var ni nånstans?

Gilla sa...

Du milde så massor av god mat! Jag gissade väl att du skulle visa flera bilder.

Svr: Han fick både oss och killen på pizzerian att må illa. Kram/Gilla

Frogprincess sa...

Massor av gott...
Nä, man är mätt när det inte finns plats kvar för en god drink.
Ha en riktigt bra dag.

Mia64 sa...

Härligt med en mysig helg och massor med god mat /Kram

Siita sa...

Mums vad gott det ser ut, förstår att drickat fick vara. Kram

Ammis sa...

Det var mig en härlig buffe´. Skulle gärna prova skaldjursbuffe´ för det är en del som jag inte provat. Allting såg härligt gott ut. Ha en go tisdag.
KrAMelikram

egoinasmamma.nu sa...

Jag älskar också skaldjur och hade kanske inte kommit längre än så.. Eller jo, karamellpuddingen ser underbar ut! :D

Kina sa...

Oj, jag blir mätt bara av att titta på dina fina bilder. Ser ju helt fantastiskt ut!
Kram Kina

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Roligt att du nämnde "gaddhäng" för efter att jag hade publicerat inlägget såg jag att jag hade det på första bilden.. :D

diana sa...

Härligt det ser ut :)

Hebbe sa...

Hej du,,ja den blir nog fin när den är klar,ska upp en spalje sen på gaveln mot gatan,,men nu är gubben slut i kroppen,,Igen..Haé Kram.

Anonym sa...

Vilken grej, med alla skaldjur. Tänk om det kunde finnas doggybag på sådana ställen. Jag är helst SPA frälst. Allt är sååå härligt! Kram

Ellis sa...

Hoppas du har haft en fin dag, här skiner solen nu efter en grå dag!
Kramar

Yvonne sa...

Då har du passat på att vara ute iaf på lunchen.Nattikram!

Unknown sa...

sov gott nu släcker jag ner, i morgon sticker vi till ullared med morsan, så jag hinner inte in att blogga i morgon bittin, ha det gott så länge kramar biggan

Anonym sa...

då har man ätit mkt om man inte ens får plats med whiskey..
'kram

Gilla sa...

Jag har faktiskt förväntat mej ett bildspel om resan också, så det var ju kul att du tänker göra ett. Kram/Gilla

eva sa...

Åh vad mycket gott och vilken underbar plats:)
kramiz

Gunilla sa...

Wow, vilken måltid !! mysigt att lyxa till det ibland .. och vvilken härligt miljö är en fröjd för själen !

Anonym sa...

Godmorgon FenixMona!

Ser att Du hade det trevligt med god mat i Norge i helgen,
själv hade jag det trevligt i Haderslev i Danmark på min kompis brors 60-års fest i hans Pub.

Ha en fin Onsdag.

Kram
Stevie

biggan sa...

godmorgon mona, ja visst ska det bli det, ja ni måste åka en gång ni med, trevligt där. och visst var det en överaskning hade inte en aning om att hon skulle komma, hinner inte göra inlägg innan vi sticker, så simon får fylla år på bloggen i dag med, hihi, ha en fin dag nu, kramar biggan

Hebbe sa...

Mors Mona,,Ja det går undan,men vi kör ju med 12 timmars pass,,så efter i dag så ska golvytan vara klar,så slutför vi nästa vecka,,då jag har sågat till bitarna till spaljén.då tror jag det blir invigning.Haé Kram.

Tigris Predikantan sa...

Magen min "låter" ... undrar om den försöker säga något? *ler*

Stina sa...

Vilka härliga bilder. Vid skaldjursbordet skulle jag inte ha något emot att frossa loss :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...