1 april 2010

Liv och död, glädje och sorg

Igår var det begravning...min första svärmor och tre av mina barns farmor, lades till den sista vilan. En tung dag och en påminnelse om allas vår förgänglighet. Sov gott lilla Elvan!
Idag går livet vidare för oss alla. Idag blir det bröllop i Göteborg. Min svåger Ulf gifter sig med sin Erika idag! De vigs där de träffades, på Café Cappuccino i Göteborg. Vigseln blir nu på morgonen och sen bär det iväg med de nygifta till New York!! Lycka till ni båda!!
Själv drar jag strax iväg till jobbet, men det blir en kortare dag idag! Werona, Espen och barnen kommer och jag vill gärna vara hemma och ta emot dem! Det ska bli så roligt att få träffas...Sen tänkte jag få med mig Werona till blomsterlandet så vi får köpt lite fint till altanen...gula blommor, gula Penseér, för nu är det påsk!! Ha en fin dag alla och stressa lugnt!!

28 kommentarer:

Aurora sa...

Morn. Hoppas du får en glad påsk

biggan sa...

ja livet är ju tyvärr både sorg och glädje.
hoppas ni hittar massa fina blommor. ha en jätte fin påsk kramar biggan

roffe sa...

God morgon.alltid tråkigt med begravning.hoppas ni hitta många fina påskblommor.Ha en skön torsdag.kram

Mita sa...

Vilka vårliga bilder du bjuder på.Ja som sagt,sorg och glädje går i vartannat.
Visst är det härligt med det gula,man blir liksom lite piggare och gladare av den färgen.
Ha det gott vännen,
kramiz!

Daniel sa...

Må hon vila i frid.

En varm tanke.

Ellis sa...

Tänker på dig vännen!
Här är dimma och fuktigt ute, mina byxor är fortfarande blöta efter promenaden till jobbet.
Hoppas du får en fin skärtordag, blir kort dag för mig med!
Kramar

Yvonne :-) sa...

Morn morn!Ja du, här nere är våren i full gång.Ha en bra torsdag! Kram!

Kina sa...

Begravningar är jobbiga! Hoppas det dröjer läääääääänge innan jag behöver gå på någon. Hoppas du hittar många fina blommor. Gubben och jag ska också ut på shopping idag.
Kram Kina

Mia64 sa...

Ja livet består av både glädje och sorg.Glad Påsk önskar jag dig /Kram

paloma sa...

Oh så jobbigt! Beklagar! Hoppas att du trots allt får en bra skärtorsdag! Och även en vacker påsk och altan! KRAM

paloma sa...

Oh så jobbigt! Beklagar! Hoppas att du trots allt får en bra skärtorsdag! Och även en vacker påsk och altan! KRAM

Frogprincess sa...

det var ett bra uttryck "Stressa lugnt" :-)
Vad häftigt att gifta sig på ett cafe när man träffats där... Fast jag skulle inte vilja gifta mig i fabriken, där jag och sambon träffades.

Vicke sa...

det är aldrig roligt med en begravning, jag hoppas att du får en Glad Påsk iaf

Ammis sa...

Kikar in o. önskar dig en hääärlig påsk med dina nära o. kära. KrAMelikram

Petra sa...

Önskar er en trevlig kväll :)

Kram

Siita sa...

Hejsan nu är det påsk. Må gott. Än för tidigt att köpa blommor hit. Kram

Smörblomma sa...

Ja du, glädje och sorg, det hör livet till...

Hoppas att du får en fin påsk iallafall. Kram

Anniepie sa...

Usch, bekravningar är aldrig kul! :/ Hoppas att du får en fin påsk i alla fall! :) Kraam!

geddfish sa...

Beklagar sorgen! Livet går vidare, ja!
Glad Påsk med allt som tillhör önskar Geddan o Pusselbit

Geddfish sa...

Glad Påsk från här också!

Veiken sa...

Det du beskriver är livet i glädje och sorg. Tyvärr kan vi inte alltid se det. Härligt när barnen kommer och hälsar på.Fick ni tag på fina blommor? Kram

Augusta sa...

Livet går vidare bara minnen kvar. Jag har också förlorade en släkting nyligen. Min morbror för tre veckor sedan. Sorligt.

Vilka vackra bilder. Har våren kommit så långt hos dig? Härligt.

GLAD PÅSK!

Ninja sa...

Tvära kast är det i livet.... nutidsmänniskan har sällan tid för reflexioner och eftertanke....min svärmor dog för drygt ett år sedan och visst tänker jag på henne emellanåt men inte så ofta som jag önskar... våra hjärnor hålls alltför upptagna av alla vardagsbestyr i det nya informationssamhället där det ställs allt större krav på oss.

biggan sa...

ha en jätte trevlig påsk nu allihopa kramar biggan

biggan sa...

godmorgon, klart familjen går först, så är det ju, ha en riktigt fin påsk, kramar biggan

Mia64 sa...

Godmorgon!
här är så grått o disigt att man knappt ser ut.Ha en skön långfredag /Kram

biggan sa...

får se om jag hinner in på morgonen, min mamma går ju opp klockan 5 du vet hihi, men försöker kika in någon gång i morgon, kram biggan

Gilla sa...

Sånt är livet, allt är inte givet! brukar min man säga och det är ju så rätt. Beklagar sorgen men däremot inte glädjen vid bröllopet. Livet måste ju gå vidare.

Svar: Jag tänkte väl att folk vill veta vad man hittade på för så länge sen. Kram/Gilla

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...