4 april 2010

En underbar påskafton med mycket gott på bordet!

Ägghalvorna gick åt, inte enda blev det kvar... Det brukar annars alltid bli kvar ett par stycken ...men inte år...
Även potatisgratängen gick åt! Jag tycker det är härligt när folk äter och tycker om der jag gjort!
Sambuson, osäker på stavningen, blev inte så uppskattade ... Jo, de med kött gick ner, men de med tonfisk var inte så populära ...
Vi hade i alla fall en underbar påskafton och sommarvärme på altanen med drygt 30 grader i solen! Mer om påskaftonen kommer sen ...

22 kommentarer:

yvonne :-) sa...

Morn morn! Oj vad mat!!! Har aldrig hört talas om sambuson vet inte vad det är.Svar:Men det tar sin tid att acceptera Men jag har honom i ett speciellt rum i mitt hjärta.Kram!

roffe sa...

God morgon.vad gott det såg ut.jag kommer en vacker dag.mona är som jag älska laga mat,när någon annan gilla det.annars kan dom laga sitt eget.våga bara säga något annat.ha en skön påskdag.kram

roffe sa...

God morgon.vad gott det såg ut.jag kommer en vacker dag.mona är som jag älska laga mat,när någon annan gilla det.annars kan dom laga sitt eget.våga bara säga något annat.ha en skön påskdag.kram

Petra sa...

God Morgon!
Visst är det skönt när det tar slut, så tråkigt med alla dessa rester som gärna blir :)

Ha en bra Söndag!
Kram

Siita sa...

God morgon. Nollan här o solsken. Vi hade en trevlig stund hos Ingela med god mat o trevligt sällskap. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Påsk,familjen,god mat,,sen behövs inget mer eller hur,,här är det tvärtjockt ute,,Ha nu en fin Påskdag.Kram.

Camilla sa...

God morgon
Gud vad gott det såg ut att vara.
Blev det något annat som blev över?
Jag vet inte vad jag ska äta till lunch idag ;)
Ha en bra dag och kram på dig!

charlotte sa...

ser väldigt gott ut.
kram

charlotte sa...

ser väldigt gott ut.
kram

biggan sa...

så god mat, roligt när folk tycker om det. vi hade max 10 grader, sen gick solen i moln, och riktigt snålblåst. så det var en innedag i går, kram biggan

Unknown sa...

Det var en himla massa med mat. Det ser ut att kunna räcka till ett helt regemente. :)

Svar: Godmorgon och en härlig Påskdag till dej! Här regnar det just nu, så, så där förfärligt trevligt väder är det inte. Det är när jag vill skriva en kommentar till Biggan, som det inte fungerar. Jag ville ju gratulera henne, en jag såg det hos dej. Jag har ett Googlekonto, om inte två och inget av dom dög i inloggningen till kommentarerna. Kram/Gilla

thakock sa...

Lät ju smarrigt!
Kul att folk åt! =) Då vet man att det är uippskattat!


sv: Ja, den jäklen fick ligga på frukostmackan idag. ;D

Tigris Predikantan sa...

Tack för kommentar! Din mat .... ser ut att smaka ... gott! *ler*
:)

Livsnjuterska sa...

Gomorron

Mums så mycket gottigt, det var på bordet

Kraaaaaaaaaaaam

Anniepie sa...

Oj, va mycket gott jag ser! :) mums! ha en fin dag nu, här skiner solen och det är hyffsat varmt! :) Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Ja med familjen samlad,härligt,,jag har mina här nu,,men jag är tokförkyld,så jag är inget höjdarsällskap..Haé Kram.

Mita sa...

Härligt vilken god mat du bjöd på.Kul när det blir uppskattat också.Jag kommer aldrig ihåg att ta bilder före på maten,hi,hi.Efteråt ser det inte lika roligt ut.
Vi fick lite rester över,jag lagar alltid så mycket så det räcker till ett helt kompani.Det sitter i sen jag hade både dagbarn och egna barn plus kompisar.Men då slipper jag laga mat idag och bara slappa,
Ha en fin,fin dag vännen,
kramiz!

charlotte sa...

har fortfarande inte ätit frukost men nu blev jag vrålhungrig
kram

paloma sa...

Underbart väder tror jag vi hade tur att få allihop till påsk! det såg gott ut ert påskbord! De där sambaltjojsan pirogerna såg jätte goda ut! Hur gjorde du dom? Trevlig forsättning på påsken! KRAM

starling sa...

Ägghalvorna ser underbara ut. Vi har köpt skagenröra och ska ha på våra idag. =)

Kina sa...

Oj så mycket god mat! och vad härligt att kunna avnjuta den på en härligt varm altan. Ha det fortsatt underbart!
Kram Kina

Ninja sa...

Jisses vad mycket mat, hoppas att helgen varit bra!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...