1 februari 2011

Tidigt i morgon bitti bär det av mot sommaren...

I morgon bär det av mot sommaren...Nej, vi flyger inte med Ryan Air i morgon, planet på bilden får bara representera flyget denna dag...Vi flyger med ett bolag som heter TUIfly Nordic. Någon som känner till detta bolag?  
Jag reser tillsammans med yngste sonen och barnbarnet Victor, så Bosse får passa min lille Cesare här hemma. Bosse kunde tyvärr inte ta ledigt just nu, men så är det ju ibland.
Vicke har haft en tävling på sin blogg, eller rättare sagt, två tävlingar, varav jag vann den ena. En jättehäftig header som Vicke gjort i Gimp! Tusen tack Vicke!
Headern ser ni i min Turkietblogg som ni kommer till genom att KLICKA HÄR!!! 



28 kommentarer:

biggan sa...

ja vad skönt för er åka i morgon, ett tag med sommar i denna vinter. stackars bosse som inte kunde få följa med, trist. ja det var jätte fin header, han är duktig vicke kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Sen,nä du är ju tidigare än många andra..Haé så bra du kan nu tillsammans med sonen och barnbarnet,,hoppas vädret är på bra humör där nere..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn! ja jobba på du..det är ungdommen som ska jobba.Avis??? Jag nä nä!!! JOOOOOOO det är jag Ha det så skönt på semestern.Jag ska börja planera för bloggträff.När passar det dej? För Biggan var det slutet av april..Morgonkram!

Gunilla sa...

Åh vad skönt att komma iväg. Hur är klimatet där nere nu ? vi hade små funderingar på att åka i april, men är rädd att det inte är såå varmt då ? du är väl expert ?

trevlig resa !!

Gilla sa...

Happy vacations!

Jag hoppas verkligen att ni får det fint där nere. Jag är nog lite avis, för vi kom ju inte iväg nu i vinter heller. Men vi har ju Sida att sukta efter förstås.

Tui är väl det företag, som Fritidsresor använder sej av, när man ska flyga med dom?

Svar: Jag äter fortfarande inte havregrynsgröt.

Kram/Gilla

Maria sa...

Önskar er en Jätte härlig resa. Hoppas vädret visar sig från sin bästa sida så ni kan sola o bada.
Kramizar från torpet

Gilla sa...

Svar från min andra blogg Kärvänligt:

Just det! Jag har ju precis varit inne och kollat på båda dina bloggar.

Ha nu en trevlig semester.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Åh det låter ju toppenskönt! Det flygbolaget har jag aldrig åkt med, bara sett planen - så dom finns ju i alla fall :-D

Ellis sa...

Hej!
Hoppas ni får en trevlig resa! =)
Här är det några minus idag och solen skymtar fram, så rätt skönt ute!
Grattis till vinsten hos Vicke!
Kram Elenor

ansepanse sa...

åh vad härligt, jag vet ju att du längtat så efter den semesterresan, njut nu riktigt med din son och ditt barnbarn, ha en helmysig och skön vecka
bamsekramar

Mita sa...

Idag när jag tittar ut på gråvädret blir jag riktigt avundsjuk,*L* hoppas ni får riktigt skönt där. Skickar en tanke till stackars mannen då som inte kunde följa med.
Det där flygbolaget är inte bekant för mig.Hoppas dom kan flyga,hehe...
Nej jag skoja bara,
Kramiz!

biggan sa...

jag följer med :)
jo jag vet ju vad du sagt, men jag vill ha båda delarna ju hihi. har du fått packat än? kram biggan

biggan sa...

hihi det blir nakenbad, sandalerna måste du ju ha för att inte bränna dig på sanden hihi. kram biggan

biggan sa...

just det, ni måste ju kolla in grand amfi när ni är där nere. det är där morsan köpte lägenhet, norrmannen som byggde, byggde en liten hjärtformad ö till sin fru. det du. kram biggan

Sladdertackan sa...

Då får jag önska en trevlig semester. Vi bytte till en resa som går om två veckor till Thailand. Det känns rätt skönt när UD avråder, då får vi alla pengarna tilllbaka.

biggan sa...

vet dom har guidade turer så man får kika på lägenheterna och det, dom brukar stå lite överallt på torgen, haka på en sån, så kommer ni innanför gindarna. det är så fint. alla kändisar i hela världen bor där. käk får ni med den dagen. vi var 16 personer och fick det. men dom vill ju helst sälja, men vi var 15 som sa nej, och det var ingen som klagade för det :)
kram biggan

biggan sa...

jag googlade hittade detta då bland alla bilder
http://www.google.se/images?hl=sv&q=anfi+del+mar+gran+canaria&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=NiJITdSCEMyFhQezzMyzBQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=3&ved=0CFMQsAQwAg&biw=1024&bih=649
jätte fina bilder, kram biggan

syren sa...

Önskar er en härlig resa! Var rädd om er! kram

Siita sa...

Lyckost att få åka. Ha en bra resa. Jag ska till Loka på Lördag o bada med mina tjejer. Kram

Anonym sa...

Wow alltså!
Önskar Er en trevlig resa!

Kram
Stevie

Kerstin "Delfinen" sa...

Skall du testa den nya digital-vågen nu då .......hihihihi Glöm nu inte bara att packa med batteriladdare till kameran och minneskort för sjutton gubbar .... annars känns det väl som att det kan kvitta ... eller?? Kraaaam Kerstin

Glimz sa...

Lyllo dig, det där lät ju grymt nice =) Du får gärna försöka klämma in mig i en STOR resväska!
Sv; Nu står verkligen våren å väntar på att få göra entré =) Jisses vad fin headern blev! Han är verkligen duktig Vicke!
Kramen å trevlig resa!

veiken sa...

Ha nu en underbar resa. TUI är Fritidsresors bolag och det är trångt och eländigt som alla andra charterplan....
Numer flyger vi så mycket som möjligt reguljärt. Bättre plats för armar och ben. Bättre mat och gratis vin, vatten och annat till maten. Många gånger även billigare också! :) Kram

biggan sa...

ha nu en underbar vecka, njuuuuuut kramar biggan

eva sa...

Grattis till vinsten!:)
Önskar dig en underbar resa med massor av äventyr:)
kramiz

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet! sa...

Jag blir verkligen avundsjuk på dig som reser så mycket! :P Hoppas du får det riktigt skönt i alla fall! :D
kramar

Frogprincess sa...

Ha en riktigt härlig semester :-)

Ammis sa...

Ha en underbar resa vännen!! Ta gärna med dig lite sol o. värme i bagaget hem ;0). Vi andra härdar ut här hemma.... KrAMelikram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...