21 februari 2011

Helgen lika kort som vanligt!

En kall men solig helg har det varit, fast med dagmeja för solen har lyst så fint över oss. Kaffe på altan blev det både lördag och söndag.  
Visst är det mycket snö kvar på en del ställen, men den sjunker ihop lite av solen nu. Fast redan på torsdag skall det bli påfyllning av denna vita vara...  
Med den vetskapen kändes det allt lite gott att se den lilla videungen som kämpade trots helgens kyla.  
Söndagen avslutades hos min syster och hennes djur...Här ligger Lukas och gottar sig i mattes säng. Min Cesare är mest på uteäventyr...Han älskar snö och kyla...märklig katt, eller...? Ha en fin dag alla!!

30 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Tack,ja dom orden kom verkligen direkt från mitt hjärta..
Kom hem från Vreta och sjuka familjen i går Em,,jag är snudd på helt kurant nu,tror jag.Haé Kram.

eva sa...

Godmorgon!
Hoppas kylan ger sig snart men fint var det i helgen med stålande solsken och kul med ceasare som älskar snö:)
kramiz

Jenfan75 sa...

Gomorron.
Ja jag hade iallafall velat ha en längre söndag med allt som skulle hinnas med=)

Roffe sa...

Godmorgon.Ha man roligt då gå helgen ofta fort som bara den.har man tråkigt gå den sakta.Vilken fin Kisse din syster har.Fast cesar är fin med sin guld päls.Jag förstår att du ligger i.Inte bra jobba för mycke.Lagom är bäst.kram

Carina Sjölund sa...

Vi har faktiskt haft riktigt fint väder i helgen, solen sken men lite bitande i kinderna var det på promenaderna!
Kramen på dig♥

MICKAN sa...

Godmorgon Mona! Detta jäkla väder vi har som aldrig släpper. Minus 18,3 två mornar i sträck. Nätet är segt som bara den här i skogen. Kommer ut en liten stund och för att inte tala om hur tv:n fungerar. Här hemma vill inte snön släppa överhuvud taget. Vitt överallt och åker man en bit längre bort är det som att komma till ett varmare land. Men snart, så är det vår :) Hahaa ... nä nu är det annat som gäller, - jobbet. Ha en bra dag!

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Idag så ska vi shoppa .Får se vad det blir.Våra katter var också ute när det var kallt!Morgonkram!

Kerstin "Delfinen" sa...

Javisst, känns gott att den vite Bore inte håller greppet helt o hållet själv. Fröken vår kan han inte helt avskärma längre från oss. Solstrålarna luckrar upp all is också som orsakat halkskador.
På tal om Cesare .... tror att det är lite lokatt i honom!!! Kram Kerstin

Stattinskan sa...

Nä, du menar inte att ni ska få mer snö? Fast du kämpar på med vårkänslorna ser jag - kaffe på altanen :-D
Gomorron

Gunilla sa...

Ja äntligen har den hemska kylan släppt så man kan vara ute !!

Siita sa...

God morgon. Här har vi fått mera av den vita varan i natt. Inte så mycket men det smutsiga är borta. -9.5 grader. Ha det skönt. Kram

Camilla sa...

Nä...inte fick vi se någon sol inte :(
Nå ja...det var ju tur att NI fick se den då :)
God morgon!

4U2 sa...

God morgon!
Packad snö, sol, vindstilla ... ja, då gör det inget om vädret fortsätter se ut så lite till med tanke på alla som skall ha sportlov och vill utnyttja det till skidåkning, pulka m.m.

Gilla sa...

Här ser jag ju också att du har fått liiite känning av våren. Härligt att kunna sitta på en altan och dricka sitt kaffe. Vi väntar ivrigt på att kunna sitta på balkongen. Men vi har ju ingen snö kvar förstås. Peppar, peppar.

Svar: Vi har väl ung. 5 minus idag.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Hej! Mallen och namnet är detsamma med adressen och kontot är nytt. Kram !

Bloggande 4barnsmamma sa...

Kaffe på altanen, grejor det!
Vad gör fröken uppe 04:42 tro:)?

Ellis sa...

Jag fick en extra ledig dag i fredags, men känns ändå som att helgen bara flög förbi! Vi hade bara -15 imorse, nu skiner solen för fullt! =)
Hoppas du får en fin måndag!
Kram Elenor

ansepanse sa...

dt sägs ju att det ska bli en aning mildare i slutet på veckan
kramar

Ammis sa...

Det är väl tur att det är nån i din familj som gillar kylan.. ha ha. Tycker det har varit lite väl kallt länge nu :0( . önskar dig en bra start på veckan. krAMelikram

Dansbandsfrun sa...

Ja nu snöar det här med, jag tror jag blir gaaaaaaaaaaaalen ;)
äsch, det som är, det är ju. Kan inte påverka det så mkt.
Får gå in på våra Turkietbilder o drömma oss bort lite ;)¨
kram

Augusta sa...

Fina bilder fast det är snö det handlar om :) Fryser så.

Vilken söt liten kille :) Ja, Cesar är originell som gillar snö och kyla men katter måste ju också få vara olika :)

Kram

Ps har bytt blogg till Spotlife men den är svårare att hantera än metrobloggen så testar mest än.

Anonym sa...

Jag hörde att vi ska hoppa över torsdagen den här veckan. Med andra ord så slipper vi snö! Bra va?? Kram

Nett sa...

En härlig helg du har haft :) Och fina bilder. Märklig katt, själv kan jag inte förstå att någon ens gillar snö ;) Kram

Vicke sa...

ja, tiden går för fort på helgerna, ha en fin kväll nu

Louise sa...

Ja, det blev endel fynd på Gekås. En hel del oplanerade också, men jag tror det blir bra. Tråkigt nog så var det inte mycket vårkläder vilket jag hade sett fram emot.
Tur att H&M finns då. Skönt med lite svenska kläder ibland utan märken osv.

Hoppas ni får det bra i Paris. Hur länge stannar ni där och vilka är det som åker?
Kram kram

Ninja sa...

Kaffe på altanen låter mysigt! Solen värmer ju faktiskt även om det är kallt :)

Glimz sa...

Visst har det varit ljuvligt väder *mys* Men jag tycker allt att det räcker med vitmögel nu...
Sv; Tur man har lite sjukdomsinsikt & förstår när man inte skall gå över gränsen (spärr) En härlig kväller!
Kramizen

Mita sa...

Kaffe på altan känns avlägset,men,men, rätt som det är så vänder det och blir mildare.
Kramiz!

Petra sa...

God Morgon!
Jag jobbade ju, så lite glad var jag att den gick fort. Men gårdagen gick ju ändå fortare...
Nu blir det den andra bloggen som gäller.

Kram

Frogprincess sa...

Ja, en märklig katt!
Å andra sidan så har vår Pucko börjat leka med allt vatten som rör sig så vi får vara på vår vakt att han inte hoppar ner i toastolen nu när vi spolar, för det splaschandet är "skitkul"!!!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...