11 februari 2011

Sommar och sol gör underverk!

Första dagen njöt vi bara av den underbara solen!  
Det tog ca 2 dygn att komma i form igen efter vintern här hemma...  
Sen var jag fit for fight!  
Vi kollade snabbt in vad som fanns att göra i Puerto Rico och konstaterade att här får vi välja, för vi lär bara hinna med en bråkdel av allt som finns där.
Andra dagen besökte vi marknaden och firade också våran 10-åring...det kommer i nästa inlägg...Idag kallar jobbet igen och sommarvärmen är ett minne blott!



24 kommentarer:

Roffe sa...

Godmorgon.Kan inte vara roligt att börja jobba igen,efter skön solig semester.Vilka fina kort du tagit.är avensjuk på dig.cykla du ni i snön eller åker du buss till jobbet.ha en bra dag,kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja du Mona,sol,värme,sköna dagar..sen växlar det fort grått,kyla,arbete..Här fortsätter det att snöa och blåsa.Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Tråkigt att börja jobba igen. Jag är sjukskriven till sönd. Har åkt på gikt. Snön vräker ner här än. Kram

Stattinskan sa...

Förstår om det känns tungt att komma hem till vintern igen, framförallt när de lovar busväder till helgen ... suck!
Kram på dig

Yvonne :-) sa...

Morn på dej!!Larmet det kanske inte hindrar men det kanske kan skrämma lite!
Ha en skön fredag!Morgonkram!

Kerstin "Delfinen" sa...

Välkommen hem till vinterlandet! Gott för dig att få en vitamininjektion i form av sol. Sug på den här karamellen riktigt långsamt, kanske den räcker till nästa vitaminkick! Kraaam Kerstin

Camilla sa...

Det är tur att vi har ett minne :)
Kram på dig!

Anniepie sa...

Surt att komma hem till kalla sverige igen förstår jag! :P Men men, hoppas att du får en bra dag på jobbet nu! :) Kram

Glimz sa...

Men men har du bloggat under din semester! Det har jag missat, ser att jag nu har lite att ta igen =) Hur som, välkommen hem! Det lilla jag har hunnit läsa, verkar det som om du har haft det uuuunderbart!
Sv; Resan till Thailand tog 14 & resan till Bali 6. Mmm en flygning på 20, det är liiiite långt.
Kramen

Mita sa...

Ja det känns väl lite tungt att börja jobba igen,för att inte tala om eländes vädret.Nej vi struntar i att prata om det.Blir inte bättre för det.Fredag är det i alla fall,skönt,
Ha det got vännen,
Kramiz!

Ellis sa...

Vad skönt att ni har haft det bra på semestern, här är det mest bara kallt! Imorse var det -18 och nu skiner solen ute, blir en klar och kall dag!
Ha en skön helg!
Kram Elenor

Anonym sa...

Indianen gillar jag ! Har pratat med flera som varit i Sverige.

ansepanse sa...

vilka fina blusar! köpte du dig en sådan?
kramar

Anonym sa...

Härligt! Men för min del hade jag nog kunnat skippa marknaden :-)

Gilla sa...

Ja, fastän jag inte är uppfödd i Helsingborg, så känns det bra att få reda på gamla tider här. Jag flyttade hit 1953, så jag har bott större delen av mitt liv här.

Synd att man inte använder sej av Leo som varumärke fortfarande. Albylen gjordes ju också där.

Kram/Gilla

4U2 sa...

Härligt! Om några månader blir det varmt, här också!

Ammis sa...

Ja, det ser ut att ha varit en underbar utlandsresa om än så kort. 1 vecka går alldeles för fort men ni hann ju få lite sol o. avkoppling o. det är ju huvudsaken. Svärdfisk har jag aldrig ätit men smakar det ungefär som makrill så kan jag allt tänka mig det. Ha en go helg.
KrAMelikram

Gunilla sa...

Åh vad härligt att få haft lite sommar på sig :)

Ninja sa...

Det lät skönt.....men vintern håller oss i ett järngreppp här!

Carina Sjölund sa...

Skönt att få lite sommar värme mitt i våran kalla och snöiga vinter!
Kramen♥

Anonym sa...

Det är fantastiskt att kunna fly kylan och mörkret några veckor på vintern! Kram

Frogprincess sa...

Hej och välkommen hem igen :-)

Mia systeryster sa...

Vad härligt att få se lite soliga bilder. Och grattis till 10 åringen=D
Kram

MICKAN sa...

Hahaha ... nu tar det två dagar extra för att komma igång i köldknäppen som vi fått igen. 16.3 minus visade min termometer på här denna lördagsmorgon. Som hittat! Ni har iallafall haft det skönt. Det syns på bilderna :) Ha det gott!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...