17 februari 2011

Nostalgi och utlottning hos Hebbe!

Utlottning hos HEBBE


The Statler Brothers


The Farewell Concert
Tag chansen du också, att vinna denna CD!

Låt oss fortsätta att vara lite nostalgiska denna dag. Känns hon igen? Den 14-åriga Fenixmona tillsammans med vännen Monica...Efter nästan 50 år har jag fått kontakt med vännen Monica genom STAY FRIENDS, sajten där man kan hitta sina skolkamrater och gamla vänner. Jag hade inga kort på mig själv i den åldern, så jag blev jätteglad då Monica skickade kortet till migså jag fick scanna det. Så jättekul att ha! Tack Monica!
Pst...Vi tyckte vid den tiden att vi var tjocka...hihihi...

28 kommentarer:

eva sa...

Vad kul med nostalgi och så tuffa och söta:)
kramiz

Petra sa...

God Morgon!
Det var väl tur att han hoppat över pyjamasen ;)
Kul med gamla foton.

Kram

Susann sa...

hihi
så sant, i drömmarnas värld kan man då få till det :)

syren sa...

På Stay Friends finner man flera ungdoms vänner! Visst är det intressant efter många år. kram

biggan sa...

godmorgon ahhh vad kul, jag hittade en skolkamrat på fb, jätte roligt sånt. vi slapp snön, skönt, men man vet aldrig, det kanske kommer i dag. lite sent i dag, ungarna behövde inte åka förrän en timme senare, klart vi ska tävla om skivan hos hebbe med, ha en fin dag mona, kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Du är med i lottkorgen..
Stay friends är en sajt som hjälper en att finna gamla kamrater,jag har oxå hittat skolkompisar via den sajten.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn! Kul att du har fått kontakt med din ungdomsvän..Ha en bra torsdag!! Morgonkram!

Glimz sa...

När jag har sett gamla bilder på mig å ser hur smal jag är & kommer ihåg hur fläbbi jag själv tyckte jag var *asg* Å så är man näst intill mager som en skrika hahahaha
Sv; Kommer inte våren inom min tidsram, då går jag ut & sätter en blåslampa i naturen =) Gooo dag till dig!
Kramen

Gunilla sa...

Snygga brudar !! kul att återknyta kontakt !

Undrar varför min dator börjar morra och gå segt varje gång jag kommer in på din blogg ?

Anonym sa...

Ja tiden går rasande fort. Tittade på kort från 2005 då jag flyttade hit till Björkvik, det känns som igår. Ha en fin dag nu !

Stattinskan sa...

Åh, vad roligt att ni fått kontakt igen. Jag finns också på STay Friends, mn är tyvärr nästan aldrig där inne ... och tjocka är ni absolut inte :-)

Roffe sa...

Godmorgon.Vad snygga ni är på fotot,man är ju snygga när var yngre eller hur.Blev inga stora pengar igår,men vann det som jag satsade 100kr.Gick +-0.Ha en bra dag.kram

Gilla sa...

Detsamma har hänt mej. Min bästa vän från skoltiden skickade mej två foton, som jag inte hade själv. Dom scannade jag och kan titta på lite då och då.

Sen blev jag kontaktad genom Stay Friends av en gammal klasskamrat. Men ingen av oss ville betala vidare för att kunna bli fullvärdiga medlemmar. Men jag är vän med honom på FB istället, så vi kan läsa varandras inlägg. Jag vet att han läser min blogg ibland i alla fall för han har klickat på Gillaknappen.

Svar: Vi tycker båda att det ska bli spännande och riligt att träffa er nere i Side. Sibbe sitter i timmar vid datorn och Googlar om Side, så det han inte vet nu, är inte värt att veta. ;-D

Kram/Gilla

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Kul att ni fick kontakt med varandra igen :)
Ha en fin Torsdag!
Kramen♥

Camilla sa...

Tänk vad FB och SF har gjort att många har tagit upp kontakten av en gammal bekant.
SÅ roligt!
Kram på dig!

ansepanse sa...

vad kul att få kontakt igen efter så många år, kanske ska jag också ta och leta upp en gammal vän
ha det gott - kramar

Mi sa...

Tjocka - nä inte alls. Men det är så i den åldern att man aldrig är nöjd med sig själv. Det är man antagligen inte i någon ålder alls. Jag är också med i stay friends. Ha en toppendag. Kramar!

Ellis sa...

Härligt att få tillbaka kontakten! =)
Det var jättekul med luffarslöjden, roligt hantverk! =)
Hoppas du får en skön torsdag!
Kram Elenor

Mita sa...

Vad kul att få kontakt efter så många år. Ja tänk vad lustigt det är,då var man aldrig nöjd med hur man såg ut,hihi...
Kram vännen!

Maria sa...

Visst är det roligt att få kontakt med gamla vänner. Jag fick också det genom Stay friends och genom henne fick jag kontakt med 3 till. Vi har inte setts på 35 år eller pratat med varandra, jätte roligt va det. Ni ser ut att ha haft en jätte bra semester kan tänka mig att du ville stannat lite till.
Önskar du får en bra helg/kramen

Nett sa...

Vad kul med fotografiet, kan tro att det blev en enorm lycka för dig att få detta :) Nostalgitrip. Kram

Anniepie sa...

Kul att ni har tagit upp kontakten! :D Jaa, mat är kul, roligt att bli inspererad av de som lagas på tv:n! ;) Kram

Anonym sa...

Du har rätt - ingen som helst skillnad då mot nu :-)

Anonym sa...

visst hade ´man en konstig kroppsuppfattning på den tiden
kram

Anonym sa...

visst hade ´man en konstig kroppsuppfattning på den tiden
kram

Anonym sa...

Oj, så många som ska vara med i Hebbes tävling! Jag tänker också hoppa på ! Kram

Mia systeryster sa...

Kul att få kontakt igen efter så många år. Visst är det konstigt att när man var ung så var man ofta missnöjd med sitt utseende, men idag förstår man inte varför!
Kram

eva sa...

Godmorgon:)
Ja fredag och idag är det sista dagen på praktiken och veckorna har bara runnit iväg.
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...