23 februari 2011

Här fick jag mitt lystmäte...

Jag älskar fisk och skaldjur!! I Puerto Rico åt jag av havets läckerheter varje dag, oftast tillsammans med den goda kanariska potatisen.  
Svärdfisken påminde i smaken om våran makrill, suveränt gott alltså!  
Bläckfisk fanns i många olika varianter, men den här rätten med små bläckfiskar var himla god!  
Här fick jag med både bläckfisken och sonen på kortet... 
Sista kvällen hade vi förbeställt Paella på restaurangen på Monte Bello.
Monte Bello ligger rätt högt upp så vi valde att ta en taxi upp.  
Paella för två!  
Så gott! Paella är verkligen något att rekommendera för de som älskar fisk och skaldjur, mycket gott! Fast man ska vara försiktig med var man äter det...skaldjur är inte att rekommendera på små och billigare ställen...det har många blivit varse...Nej, vill man prova Paella så är det bäst att göra det på en ordentlig restaurang med ett gott renommé.

25 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Kan tänka mej paella, men inte bläckfisk. Gud så kallt, att det orkar hålla i sej. Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Idag fira jag 11 månader uppehåll med ciggisarna.du skulle med klara det om du fick leva som jag 300kr i veckan.då har man inget val.Mat eller cigg.hadde jag haft jobb hadde jag säkert inte slutat,nått måste man lägga pengar på.ha en skön dag.kram

Anonym sa...

Godmorgon Mona! :)

Här är det inte någon särskillt god morgon, det har snöat inatt, och gör så än (Usch & Tvi)!
:(
Är Sur på metro, nedanstående inlägg som publicerades kl 04:00 är försvunnet:

Esthonian Angel - Illaluktande D...
Från bloggen .
04:00 Runt om i världen demonstreras det mot bl.a förtryck, då folket i dessa länder har tröttnat på att vara marionetter i ett fult politiskt spel. Det som är sorgligt med det hela är ...

Ha en bra Dag!

Kram
Stevie

Augusta sa...

Allt såg väldigt gott ut.

Det du skrev sist om Paella är verkligen sant. Jag åt det en gång för länge sedan i Barcelona och blev verkligen sjuk. Restaurangen vi åt på verkade bra men inte paellan.

Kram :)

Nett sa...

Svärdfisk är underbart gott liksom paella.. Mumisgt värre. Nu blev jag sugen på det. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja det var kul att Stevie fick vinna..Jag söker en ny portal för bloggen,provar lite här och där.får väl se var jag hamnar till slut..Haé Kram.

Susann sa...

oj så mycket gott ;)
Va bra att ni har fått sommarvärme ;)
Brrr tyckte det lät kallt jag :)
Kram

eva sa...

Vad mycket gott jag älskar okså fisk och paella åt man alltid när vi var i lamarina.
Jag kommer ihåg den resan med alla intresanta foton från din förra blogg.
Ja visst e de så och idag finns det 220 000 barn som lever i fattigdom i Sverige i BRIS nyaste rapport och jag kan inte förstå varför Sverige tar in så många när dom har misslyckats totalt med integrationen och de e bara arbetarna och de svagaste grupperna som drabbats av detta och blir bara ännu fattigare!
kramiz

Anonym sa...

Det är så gott med fisk och skaldjur, men paella och bläckfisk hoppar jag över!
Jag fick magsjuka en gång efter jag ätit paella.......Kram

Gunilla sa...

Hmm... vi har nog inte samma smak vad gäller mat, men jag tror säkert det var gott om man gillar skaldjur !!

Gilla sa...

Allt det du nämnde är favoriter hos oss när vi är på Tenerife. Conejo con salmorejo y Papas arrugadas är vår absoluta favorit. Alltså Kanin i stark sås och kanarisk potatis, som är kokad med massvis med salt tills skalen är skrynkliga. Oj, oj! Paella är ett måste, liksom fisken.

Svar från min nya blogg: Jag har ju kopierat helt och hållet från min Metroblogg. Allt följde med av bloggtexterna. Jag fick bara deleta annonser och sådant annat som jag inte behöver. Jag har heller inte tagit med kommentarerna. Men allt fungerar direkt utan att jag behöver ladda upp bilder, filmer och länkar.

Så på din andra kommentar på Kärvänligt 2. Ja, att inte ha tillgång till TV är frustrerande. Man förstår liksom inte alla nyheter på samma sätt när man lyssnar på radion. Inga kompletterande bilder och så.

Kram/Gilla

Camilla sa...

Oj...vilken mat. Och mycket annorlunda mat.
Kram på dig!

Yvonne :-) sa...

Godförmiddag! Idag krånglar metro hela tiden.Har hållt på sen i morse och försökt besvara mina kommentarer.
Man får vara nöjd för de dagar Cassandra var här,men jag saknar henne .Det blev så tomt! Kram!

Vicke sa...

vad gott det ser ut att vara

Ellis sa...

Vad gott allt ser ut, nu blir jag ju ännu hungrigare! Skolans tacobiff känns inte så uppiggande! =)
Ha en fin dag!
Kram Elenor

Anonym sa...

Hej! Jag är en fegis så jag håller mig till Svensk husmanskost. Ha en fin dag nu !

Mi sa...

Hejsan! Den där "Gilla knappen till fb den bara fanns där en dag. Tror att alla som har bloggplatsen har fått in den på sin blogg. Det är bloggålatsen som lagt in den. Ha en fin dag. Kommenterar inte din mat i dag - jag har magsjukan. Kramar!

Maria sa...

Oj så mycket go mat, jag är själv inte så förtjust i all denna fisk men skaldjur är ok. Här är en helt otroligt fin dag med sol o inte så kallt, gott.
Önskar dig en bra helg/kramizar

Mita sa...

Är väl ingen fiskälskare så där.Men vissa fiskrätter slinker ner,(fiskpinnar tex,) haha...nej jag skoja lite,men fiskgratänger gillar jag.
Huvva så kallt det var i morse,
Kram vännen!

biggan sa...

så gott det ser ut. men som sagt man ska vara försiktig, räkor är lömskt utomlands. kram biggan

Petra sa...

Ser himla gott ut men jag är ingen skaldjurs älskare :)

Kram

ansepanse sa...

ser jättegott ut, jag har också ätit bläckfisk och det smakade bara bra
kramar

vickan sa...

Som jag skrev en gång tidigare så var jag i puerto rico när jag var riktigt ung och monte bello var hotellet som låg rakt ovanför vårt. Härliga minnen som väcks! Nästan så man skulle vilja återvända en dag : ) Hörde att metro ska lägga ner. Bloggar ju inte där längre men har en del inlägg där som jag vill spara och en hel del kort som jag vill spara också. Så det blir ett heltidsjobb att gå igenom den innan metro stänger ner : ( fast det är mer synd om de som bloggar där och tvingas byta. Jag böt iallafall av egen fri vilja.

Anonym sa...

bläckfisk har en gummiliknande konsistens som jag inte kan förlik,a mig med men det smakar ju som räkor
kram

Siita sa...

God morgon. Tur att det inte blev så kallt som dom lovade. Haé gott. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...