12 februari 2011

Födelsedagsfirande mitt i sommaren!

Den 4 februari fyllde Victor 10 år! han tyckte det var jättekul för han hade aldrig fyllt år på sommaren förut!  
Vi lyckades inte hitta någon tårta, men det blev O´boy, smörgås, ballonger och en liten present på morgonen. Det gick fint att placera ljusen på smörgåsen.  
Ballongerna placerades sen utanför dörren till vår lägenhet, där de hängde kvar ända tills vi for hem...då fick Victor smälla dem innan de togs ner.  
Sen åkte vi till marknaden i Puerto de Mogan och frotterades med levande statyer  
och massor av marknadsbesökare. Tidvis var det så mycket folk att det var svårt att ta sig fram.  
På kvällen åt vi fin middag på hotell Monte Bello tillsamman med Sidevännerna Carina och Bjarne.  
Victor hyllades rejält och alla på restaurangen hurrade för honom!!   
Den riktiga födelsedagspresenten skall jag berätta om i nästa inlägg...då ger vi oss ut på hajfiske!!

23 kommentarer:

biggan sa...

härlig födelsedag han fick viktor. roligt fylla år på sommaren för honom. kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,kul för Viktor att bli så firad,av så många..Mina kameror är egentligen inga dyrgripar,jo för mig,men dom representerar inga stora värden,dom flesta har jag köpt för under 200:-..Det är en del av tjusningen att söka data om dom.Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Trevlig födelsedag han fick. Värme o solsken. Tänk det skulle jag oxå vilja ha. Kramar

Roffe sa...

Godmorgon.Måste varit rolig firat födelsedag utomlands.du ska ha en skön solig dag.kram

Stevie sa...

Vad Trevligt för Victor!
Var själv i Diano Marina (Italien) i Februari 91 eller 92. De tittade på oss som omk vi vart idioter när vi gick i vattnet med uppkavlade byxor samt skor & strumpor i handen. Vi hade ju 22 grader.

Kram
Stevie

Uttagning tv å till Melodifestivalen är ikväll från Göteborg, med bl.a Babsan & Sanna Nielsen, dom vill jag se.

Glimz sa...

Vad kul för killen att få en så annorlunda födelsedag, sommar o sol =) Han ser verkligen att trivas som firren i vattnet =D
Sv; Semestern börjar sen, tack o lov. Vicke skrev ett par väl valda ord till dem som snor bilder å inte laddar ner dem på egen dator, mycket bra gjort av honom =D Tråkigt bara att han inte har kvar sin sida längre.
Kramizen

4U2 sa...

Bara detta att bli hurrad av en hel restaurang! Härligt!

Anonym sa...

Grattis i efterskott!

Men det var nog den mest... besynnerliga födelsedagstårta jag nånsin sett :-D

ansepanse sa...

vad kul för Victor att få känna på hur det är att fylla år på sommaren :), en nöjd kille förstår jag, fina bilder
ha det gott - kramar

Gilla sa...

Det måste känts verkligen ovant och trevligt att bli firad på det viset.

Vi brukar ju resa till Puerto de la Cruz på Tenerife och där har man alltid massvis med "levande" statyer.

Marknad finns inte så ofta där, men det är ett trevligt tidsfördriv.

Svar: Om du ska läsa någon av böckerna, så garanterar jag att du kommer att tycka om Kartor för vilsna älskande.

Så en liten fråga. Vilken sorts valuta använder ni i Side € eller lira?

Kram/Gilla

Yvonne :-) sa...

Viktor uppskattade säkert att ni firade honom....Snällt av dej att dela tårta med din pappa.Jag delar med min gubbe.Ha det så bra idag! kram!

Carina Sjölund sa...

Fin tårta tycker jag :)
Ha en bra kväll!
Kram vännen♥

Nett sa...

Härligt att fylla år nu ;) i Värmen! Japp, problem har det varit efter operationen den 23 November, men men det skall väl bli bättre. Kram

Mita sa...

Ohh vilket härligt firande av en härlig kille. Sommarfirande mitt i vintern,inte dåligt,*L*...
Ser fram emot hajfisket,
Kramiz!

Anniepie sa...

Visst de, tack så jättemycket! :D Kul att han fyllde hälften av min ålder! ;) hihi Kramis!

Anonym sa...

Ni får göra detta till en tradition! Han måste ju få fylla år varje sommar :)

Synd att alla hittar till Mogan. För ett antal år sedan var man nästan ensam där! Kram

Petra sa...

En bättre födelsedag kunde han väl inte få :)

Kram

MIa systeryster sa...

Härligt för ett vinterbarn att bli firad på ett somrigt sätt;)
Kram

Anonym sa...

Jag förstår att det kändes konstigt att fylla år så men det gick ju bra ändå. Ha en fin dag nu !

Maria sa...

Det blev ett riktigt kalas för 10 åringen. Hoppas er semester har varit skön det var säkert varmare än här hemma.
Ha en go söndag/kramizar

Yvonne :-) sa...

Morn morn på dej! Här ar det -5.0 Metro har försovit sig igen med mitt inlägg!!! Morgonkram!

MICKAN sa...

Ojojoj, det var ingen dålig present han fick. GRATTIS på födelsedagen i efterskott :D

vickan sa...

Vad härligt att få födelsedag mitt i sommaren när man är van att fira den i snöoväder : )

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...