26 februari 2011

Det började med ont i ett öra...

Jag är sjuk...igen! Torsdag kväll frös jag fruktansvärt, gick till sängs med joggingbyxor, raggsockar och fleeströja. Tog ingen feber igår morse men jag var inte bra...

Jobbade igår fram till 12 sen for jag hem...då var jag avsevärt sämre...Jag frös så jag skakade. Hade då nästan 39 i feber. Normalt har jag en temp på 35,2 så det var riktigt illa...Brukar vara jättesjuk vid 37,5...
I natt har jag varit våldsamt sjuk. Det kulminerade vid 4-tiden med kräkningar...och nu är jag mycket bättre!!! Himla konstigt...Ligger nog en del i det där, att ont krut förgås inte så lätt!


24 kommentarer:

Vicke sa...

det var inte roligt, krya på dig fort nu

biggan sa...

ahh din stackare, inte roligt alls. när barnen var sjuka förra gången, så var det förkylning och kräkningar, men det var ju ett tag sen. en massa krya på dig kramar biggan

kinab sa...

Åhhh stackars dig, skönt att du mår bättre:) Du jag tycker det är lite pickligt att lägga in bilder i blogspot när man har skrivit en text redan och vill lägga in en bild så hamnar det alltid överst och jag vill ju ha den under texten ibland. Har du några bra tips. Ha en bra lördag!

Kram Kina

Susanne P sa...

Men din stackare!
Hoppas att du piggar på dej snabbt.
Kram

Jenfan75 sa...

Men krya på dig=)

Jeanette/Nettan sa...

Krya på dig! Jobbigt när man blir så dålig :(

Anonym sa...

Trist
Här är det förkylt med. Men kämpar på och skriver på examinationsrapport. Kul värre. Men min plan är att kunna sitta ner o njuta i eftermiddag.

krya på



kram från mig

Carina Sjölund sa...

Stackars lilla vännen, sjuk igen! :(
Hoppas du piggar på dig snabbt!
Kramar om♥

Petra sa...

Stackare, hoppas att det har vänt nu då när du känner dej bättre :)
Kram

Yvonne :-) sa...

Tråkigt att du blivet sjuk..Det finns dom som är allergiska mot jobb och det är värre!;D .Du heter ju FenixMona och du sa en gång att du tog det namnet för att du reser dej upp igen..Ta det lungt och var rädd om dej vännen!
Du får krya på dej!!! Kram!

eva sa...

Va skönt att du känner dig bättre! Du får slappa ta det lugnt och va rädd om dig vännen!
Kramiz

Farfar-Hebbe sa...

Usch o fy..hoppas du kurerar dig snart..här är det + grader nu och solen går att ana bakom molnen..
Ha en så bra innedag du kan.. Kramen.

Nett sa...

Usch då.. Men dte går mycket sjukdomar just nu, här känner sig mannen halvdålig och ligger i soffan. Jag känner mig bra trots 3 omgångar av vinterkräksjukan på jobbet bland de gamla. Krya på dig Kram

ansepanse sa...

skönt att du redan mår så mycket bättre, fortsätt nu med kryapåandet
kramar

Ellis sa...

Skönt att det har vänt för dig, hoppas du är piggare nu ikväll!
Kramar, Elenor

Maria sa...

Go kväll!
Det låter inte så roligt men hoppas du känner dig bättre.
Krya på dig kramar från Dal

Anonym sa...

Nu får det väl ändå vara nog! Du har väl haft ditt för lång tid framöver. Krya på dig och ha det så gott du kan! Kram

Mi sa...

Så det är din tur "otur" nu. Stackare. Jag brukar aldriga vara magsjuk att jag blev det fattar jag knappt. Har inte varit magsjuk sedan min son var liten. vi kanske inte var helt friska och därför extra känsliga eftersom du nu också blivit mottaglig för dessa baciller. Krya på dig. Kramar!

Anonym sa...

Stackars Dig! :(
Har inte Din svärdotter vinter kräk sjukan?! :(
Tror hon kan ha smittat Dig! :(

Krya på Dig :) Vännen!

Kram
Stevie

Anonym sa...

Usch och fy! Hoppas du mår ännu bättre nu!

Glimz sa...

Men du det där låter inte bra! Hoppas verkligen att det går över fort fort.
Krya på dig kram från mig =)

Kerstin "Delfinen" sa...

Uschianamej .... det här kunde du fått slippa! Har du drabbats av en kombination av en infektion o vinterkräk eller slog infektionen till så hårt på dig. Men ... du var ju tvungen att kravla dig till jobbet på fredagsmorgon trots ditt redan då sjuka tillstånd .. förstås!!!! Krya på dig nu o sköt om dig! Kram Kerstin

vickan sa...

Måste börja med att berömma din puerto rico film. Wow!
Trist att du blev så sjuk nu bara. Jag har också varit sjuk. Jag hade ingen feber men en sjujäkla magsjuka. Jag har inte varit magsjuk på år och dag så nu hoppas jag verkligen att det tar år och dar igen för det var inte kul.

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja det blir nog bra,området såg fint ut,där gyggdes Bo klok hus 2008 som ser fina ut..Hur går det med tillfrisknadet för dig,,bra hoppas jag..Haé Kram.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...