7 december 2012

Oatly Havredryck! Testar för SMARTSON!

Gott! Helt perfekt till mina frukostflingor. Tyckte också om att ta mig ett glas bredvid. Detta var en smak som passade mig bra, mild och fin havresmak, precis lagom tjock för att kunna ha i stället för mjölk. Mycket gott! Har redan varit iväg och köpt en till för provpaketen tog snabbt slut.
Nej, Cesare gillade den inte, men han gillar inte mjölk eller grädde heller. Lite vatten ibland om han får dricka under kranen...Fredag igen och i eftermiddag blir det fredagsrace...det där racet med kundvagnen du vet...


23 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det hade varit något för mig!

Lite rejält i magen innan jobbet skadar aldrig!

starling sa...

Jag älskar mjölk men är för feg för att handla annan mjölk än komjölk. I alla fall om jag ska dricka den.
Nu kommer kanske en knäpp fråga; behöver inte katter dricka? Eller får dom i sig det via maten?
kram =)

Siita sa...

God morgon. Prova pannkakor på den det gjorde Veiken. Bara -6.3 grader idag. Kram

attis sa...

Visst var det en bra vinst :) Den mjölken klarar jag inte att dricka men kan äta den med mina flingor. Klä dej ordentligt nu i er kyla.
Kramiz

Znogge sa...

Det racet klarar jag av på onsdagar. Känns lugnast så.

Ha en fin fredag!

Anonym sa...

Mors,,Oj kallt,mammelucker på då..Jag köper ofta Soyamjölk som jag gillar..
Här har vädret blivit nästan bra -7 o dimma..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen!En bloggare använde den till pannkakor... Ha en bra dag ! Morgonkram!

Camilla sa...

Aldrig sett...eller smakat.
Kul att man hittar något som man gillar.
Hihihi...dricker Cesare direkt ur kranen? Vad gulligt!
Kram!

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en bra dag
mvh

paloma sa...

Vi har med köpt den vid ett par till fällen! Men den passar absolut inte i kaffet!! Det blir som små klumpar! Som den är sur lixom:( lillan gillar den inte! Så vi håller oss till den vanliga latos fria mjölken! Våra katter älskar både mjölk och grädde! speciellt Målle<3 kram

Gilla sa...

Så olika smaken kan vara. Ingen av oss gillade den. Vi dricker ändå lättmjölk, som vi tycker smakar gott. Havremjölken kändes som utblandat mjöl i vatten.

Sv: Synd om dig att du inte kan använda broddar. Jag tyckte att de var fantastiska. Men saknar man balans som du så kanske det kan bero på det.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Godeftermiddag!
Tur att tårtan synns i din facebook.Den var ju ämnad för dig och barnbarnet.!
Kram,Inger

ansepanse sa...

jag använder inte ens vanlig mjölk så jag kommer nog inte att testa
Sv: det gick inte bra :(
kramar

Nett sa...

Bra att du gillade dem, själv har jag inte testat dem alls. Kram

Yvonne Johansson sa...

Jag försöker dricka så lite mjölk som möjligt. Min mage blr alltid gasig, även utav det lactos fria. Jag är väl som Cesare :) Jag dricker mest vatten. Jag undviker också kolsyrad läsk, men till Jul och påsk då blir det mycket must :) Ha en fin och förhoppnings vis lugn helg och ta det lugnt i trafiken. Mer snö är på ingång. Kram Yvonne.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, namnet var lite bra ändå! :P

Ellis sa...

Hej!
Jag brukar mest baka med det, mina saffransbullar blev supergoda! =)
Lycka till med racet, vi har bara -5 men det snöar på här!
Kram Elenor

Karpstryparn sa...

Var ett tag sedan jag var inne och kikade här, har haft mycket att göra. Men bloggar på gör jag, hehe, kolla gärna in min blogg för lite nya inlägg.

Mita sa...

Jag har aldrig testat den mjölken,det låter inget gott,annars gillar jag ju havre och havregrynsvälling.
Katter är lite roliga,sonens katter ska ha sitt vatten i ett glas på diskbänken,
Jaså Cesare gillar kylan och kan vara ute flera timmar i den. Då är han inte minsta lik sin matte,hehe...jag förstår om du blir lite orolig att han ska frysa nu om han är ute mitt i natten,
Kramen och ha en fin kväll♥

Ama de casa sa...

Jag saknar den svenska "vanliga" mjölken. Den dom har här är inte lika god...
Hoppas racet gick bra :-)

Ninja sa...

Idag slapp jag handla...fick städa i stället och packa. I morgon tar jag paddan under armen och lyfter :)

Ma sa...

Även jag fick testa havredrycken. Men jag höll helt på att glömma bort den tills det damp ned ett utvärderingsformulär i mina mail. Så nu har jag varit och hämtat ut den och skall testa den också. Sen blir det till att skriva något om den också på deras blogg. Få se om kopierar det till min egen bloggsida också bara jag kommer ihåg det...

Veiken sa...

Jag tyckte också att det var gott, men jättedyrt om man ska ersätta mjölken. Barnfamiljer väljer mjölk ur ekonomiskt perspektiv. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...