11 december 2012

Dags för jobb igen och helgen är ett minne blott!

Årets första julskinkor är inhandlade men ännu inte klara. Den första ska i alla fall fixas till på fredag för den ska min pappa få.
 Mina tomtar är framme och fyller nu min hall
fast det får allt plats några stora goa tomtar till!
Behöver du hjälp med att rimma på dina klappar så bjuder jag från och med idag på ett julrim då och då, bara att kopiera och ta om du behöver.
Mycket fin och elegant
för högre värde, lägg i en slant.
 
 
 
 


28 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Nej inga skinkor inhandlade här än. Tomtar har jag inte plats för. I morgon ska jag besiktiga min bil. Kram

starling sa...

Haha, bra rim.
Vilka stora tomtar, hur höga är dom?
Sv; hoppas det går igenom förslaget om bokstavsklapp för 50 kr. Vi öppnar dom en och en för alla är så nyfikna på vad vi får. Billigt nöje ;)
kram =)

Znogge sa...

Vilket perfekt rim! Synd jag inte ska ge en plånbok...

God morgon!

kristina sa...

Hej Mona. Jag behöver ett gröt rim. Vi har som tradition i släkten att rimma till gröten, mitt "lager är slut" typ nu sitter vi här runt gröten och i den ligger nöten. Den som gröten får blir gift nästa år. Måste ha ett nytt lite snärtigt. Vi sitter runt bordet och alla ska rimma innan det blir nån gröt....kommer inte på något annat än de jag redan rimmat genom åren, Help!

Anonym sa...

go morron!

Här är en som aldrig pyntar. Mest pga att jag bor så trångt. Men ett par småtomtar finns framme

Ha en bra dag, kram

Anonym sa...

Mors,,Ja jag vet att du är lite klen på rebusar,,men jag gillar dig i alla fall..Jag har redan ätit upp min första skinka,har nu nr 2 i kylen..Är behövd nere i Vreta nu ett par dagar, så nu är det Snoozning som gäller.. Haé Kram.

Helen sa...

Härliga tomtar! Måste erkänna jag inte tomtat till det så mycket än men det kommer. Har inte så stort längre så det går fort. Skinkan köpte jag igår eftersom jag behöver mina egna själv.. kram

Ellis sa...

Hej!
Ingen julmat inhandlad här ännu, får ta det framöver! Nu är det julkort som ska skickas och lite annat som står på listan! =)
Ha en fin tisdag!
Kram Elenor

Gunilla sa...

Jag skall försöka locka fram tomtarna här också i veckan...men skinkan, den får vänta till lilla julafton den !

Camilla sa...

Du är så duktig på att rimma.
Hihihi...vilka söta Tomtar!
Kram!

Carina Sjölund sa...

Vi brukar alltid få julskinka av svärmor :)
Å vilka söta tomtar du har♥
Kramen rara du♥

Yvonne sa...

Godmorgon!Oj vad många skinkor du gör!! Enligt hebbe så har vi fått 23.5cm snö här..Ha en bra dag! Morgonkram!

Gilla sa...

Om jag skulle ge Bert en plånbok, skulle jag sno rimmet på direkten. Men han har så han klarar sig. Fina tomtar du har. Tur att det inte är på loftet! :-D

Sv: Du skulle inte vilja höra mitt språkbruk i går kväll, när jag fick repa upp flera gånger.

Jag tror att det är isgata hos oss redan. Men jag har inte varit ute än.


Kram/Gilla

ansepanse sa...

ingen julskinka ännu, det blir i nästa vecka det
vilka fina tomtar och det där rimmet var superbra :)
kramar

Ama de casa sa...

Vilka fina tomtar :-)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Ja,tomtarna ser fina ut!Tycker inte Cesare att de är i vägen?
Kram,Inger

Mita sa...

Det var ett jättefint rim,och jisses har ni inhandlat skinkorna redan. Jag tror att jag ska göra det i veckan. Det har ju pratats om att den svenska ska ta slut lagomt till jul.Det hoppas vi väl ändå inte..*
Dina tomtar ser så mysiga och snälla ut,goa hustomtar..**
Kram vännen♥

Anonym sa...

Hos oss ligger skinkan i kylen, men inte griljerad ännu. Vilka underbara tomtar du har, jag har ju lite tomtemani så jag köper en ny tomte varje år, eftersom vi varit gifta i 48år så tycker Sören att det kan räcka med tomtar nu, men jag håller inte med honom. Nu skall jag återgå till mitt bullbak. Ha det gott i kylan. Kram Nenne

Nett sa...

Än har jag inte fixat skinkan, men däremot skall jag fixa köttbullarna imorrn tänkte jag, man får passa på då man är ledig. Kram

Yvonne Johansson sa...

Jag förstår att du har väldigt mycket att göra, det är därför jag tittar in till dig då och då. Jag kunde också göra väldigt mycket förr, tills jag gick in i väggen pg. av värk så jag fick panikångest. Jag fattar inte att folk orkar göra så mycket. Hoppas det lugnar ner sig för dig senare. Då får andra pyssla om dig. Kram på dig.

syren sa...

Skinka är inhandlat så den ligger i vår frys så länge.Fina tomtar du har. Jag har massor av tomtar(samlar)men i år blir det bara några som jag ställer fram.Kram

syren sa...

Fina bilder på julmarknad och jultorget i Uddevalla.Julgranen ser ju fin ut,såg en bild i Bohuslänningen.Vi i Kristianstad har ljusslingor vid Rådhuset som är en byggarbetsplats.Så här ingen riktig gran på Torget.kram

Veiken sa...

Hahaha! Du kunde inte hålla dig från att rimma - eller det kanske är gamla synder ;) Kram

paloma sa...

Vi har med en större tomte ca 50 cm tror jag han är! Jag brukar med ha honom i hallen med stora bocken och lill bocken! Men i år satt lillan honom i soffan!
Dina tomtar är så fina!
KRAM

Ma sa...

Tjusiga tomtar. Ännu har jag inte inhandlat någon julskinka, men det lär bli av närmare jul...

Becka [fotoblogg] sa...

Vilka fina tomtar!!
sv: Åh ja, det var verkligen både gott & mysigt att ha baka julgodis, hihi.
Tusen tack för din fina kommentar sötast! ♥
Hihi nej, när man fotograferar fåglar får man vara snabb ;)

Herr Nilssons Fru sa...

Va bra då ska jag hålla koll på dina rim för sånt är jag urdålig på. Julskinka har vi gjort två små redan, som gubben har till pålägg. Men den vi ska ha på julafton är inte inhandlad ännu. Förut köpte jag alltid och la i saltlake själv, men de var förr de..haha,,,nu köper jag till och med färdigkokt:)

Fina tomtar du har - i år är jag lite tomtefixerad, de brukar jag inte vara - är väl åldern de med:)

Kramiz

Anonym sa...

Kul att Du gillar min Blogg "Adventskalender"! Igår (Tisdag) gjorde jag 2013 års "BLOGG ADVENTSKALENDER" - men nästa år blir det med olika artister som jag gillar. Så den som läser min blogg har redan nästa års Kalender att se fram emot!
:)
De möblerna hade jag behövt ha som matbord hos mig! Får inte plats med mycket större i min lilla lägenhet.
:)
Önskar Dig/Er en Fin Onsdag.
Kramizar
Stevie

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...