30 december 2012

Lite piggare under lördagen...så det finns hopp...

Vi åkte och handlade som planerat på lördagsmorgonen. Uddevalla centrum som det såg ut strax efter tio denna regniga och gråa lördag.

Så här ser den stora konstgjorda granen i Uddevalla ut och så ska den se ut de kommande åren. Jag vet inte hur länge den är beräknad att hålla men kostnaden var i alla fall 120 000 kronor

Regnet tar bra på snön nu, men lite dimma och en rejäl storm skulle nog ta ännu bättre och snabbare på det vita eländet!





28 kommentarer:

fialia sa...

Skönt att du e lite piggare, visst e de härligt med regn o plusgrader, hehehehe
Det vita eländet försvinner.
ha de Fia

Jenfan75 sa...

Men du Mona. Jag kan skicka ner lite mer vitt till dig.. Jag är rätt så less snön nu.. Såg på väderleksrapporten att vi häruppe skulle få plusgrader på nyårsafton.. Det du här händer det saker..:)

Helen sa...

Vad skönt du känner dej liite piggare. Nu är julen över så nu vill vi ha VÅÅÅÅR med frasande tulpaner, primulor i fönstren, ljusa gardiner och lökar som stickef i rabatten! Tänk, första snödropparna....

Siita sa...

God morgon. Ett väckte katten oss o ville ut. Tre drömde gubben o skrek. Fyra vakna jag av takras, fick väcka gubben som hade sin bil i riskzon. Sov sedan till 6. Kram

Anonym sa...

Här finns inget hopp om bättring, är så snorig och trött.Tror jag är dödssjuk för kaffet smakar rena giftet

Det lovas plusgrader hela veckan. Så hoppas all is tinar bort tills imorgon, så jag kan hasa mig till affären

Ha en bra söndag
kram

Anonym sa...

Mors..Skönt att du piggar på dig..Samma här + grader,ser inte kul ut på gatorna,rena skridskobanan,blir inte kul att gå på dom i dag..Men det blåser lite så snön får säkert på moppo i dag..Haé Kramen.
Pst,,rebusen är svår,,,,

Yvonne sa...

Godmorgon! Det var Hebbe som tipsade. Bra är att oftast så är det samma pris på stora och små storlekar. Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Skönt att du känner dig piggare nu.
Idag är det plusgrader här också.
Hoppas verkligen att liiite av snön försvinner. Annars får vi nog ha snö fram till midsommar. För Herre Gud vilken snö vi har.
Kram!

ansepanse sa...

uj,jag höll på att skriva en svordom, vad den granen var dyr
Sv: jag läste på om att man inte bör avmaska för ofta för då kan de bli resistenta mot medlet, det är därför jag först ska ta avföringsprov, jag vet inte om det stämmer eller om de bara vill sälja sina produkter
kramar

Znogge sa...

Hos oss är det barmark nu och får gärna fortsätta att vara så. Samtidigt så vet jag att februari är den kallaste månaden så än ropar vi inte hej...

Skönt att du känner dig lite piggare!

Ha en fin söndag!

Gilla sa...

Bra att du känner dig bättre. Det är likadant här.

Den granen förstår jag att ni får se i fortsättningen, för det priset tar ju priset.

Sv: Jag har faktiskt tröttnat på Morden i Midsommer. Det fanns ju annat att se på, som du såg.

Kram/Gilla

Gilla sa...

Bra att du känner dig bättre. Det är likadant här.

Den granen förstår jag att ni får se i fortsättningen, för det priset tar ju priset.

Sv: Jag har faktiskt tröttnat på Morden i Midsommer. Det fanns ju annat att se på, som du såg.

Kram/Gilla

Mita sa...

Jag säger också skönt att du är piggare i dag,extra sömn gör susen.
Herregud vilken dyr gran,då lär den få tjäna många år framöver..**
Slask och ishalka som det är nu är ingen höjdare. Det kunde väl fått vara kvar med snön,så vitt och rent och fint. Nu är det mest smutsigt,suck. Man tänker på sånt när man har hundar..*L*..
Ha en fin skön dag
Kramar♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Man får väl hoppas att granen håller länge om den var så dyr!!

Aurora sa...

Bra att det går åt rätt håll.Sköt nu om dig och ta det lugnt. Inga fler turnéer. Kram

agnetha sa...

HEJ!
Vill bara önska dig ett Gott Slut och ett GOTT NYTT 2013. Du jag vet inte om jag gillade er torggran. konstgjord gör sig inte på denna plats? men det är mitt tycke. Kram

anniepiie sa...

haha jag säger oxå det vita eländet! :P Här är det plusgrader nu iaf men det går sakta... Kram

paloma sa...

jag tycker er gran är vacker! har försökt ta mig ut här men snön har smält bort och det är nu blank is!! och inget sandat!"! har bara ett ord! fy fan!! på ren svenska att ta sig ut är ett helt företag! i dag håller jag mig inne. får se om jag kan ta mig till Kadra i morgon på nyårs middag! hemskt jag lider!
gå försiktigt mona.kram och gott slut!

Kina sa...

Hos oss smälter det också undan fort nu, men till skillnad från dig så gillar jag ju snön. Det blir lite ljusare och hundarna blir inte så skitiga :) Men annars gillar jag ju våren och sommaren allra, allra bäst :) Visst är det lite mysigt att ha en resa att se fram emot :)

Kram Kina

Ma sa...

Skönt att Du verkar ha piggnat till. Verkar vara ett vettigt beslut angående granen, i allafall om den ska stå länge så lär ju notan för vanlig gran bli intjänad ganska fort och tjusig verkar den också vara...

Yvonne Johansson sa...

Tittar in för att önska gott nytt år. Hoppas du orkar vara upp till 12 slaget imorgon nyårsafton ;) Det är många som ät trötta just nu. Förmodligen pg av solvitamin brist, förkylningar, för mycket mat och tråkigt väder. Men nu går det sakta men säkert mot ljusare tider igen, och jag hoppas det går fort. Gott Nytt År på dig, kram Yvonne.

Nett sa...

Det får man hoppas att den skall hålla länge, det var mig en dyr gran. Kram

Smörblomma sa...

Just det, den vita julen gör sig endast bra på julkort :P Här regnar det nu också, så jag hoppas på en tidig vår. Gott nytt år till dig! Kramiz

Ama de casa sa...

I Kalmar var den mesta snön borta när vi åkte därifrån nu idag. Grått och trist...

Hoppas det soliga Spanien visar sig från sin rätta sida nu :-)

eva sa...

Här har det okså varit plusgrader och regnat idag. Förstår att du e trött. Lika här jag har nog aldrig varit så trött som den sista tiden. Men nu ska det väl bli ljusare och längre dagar så man blir piggare och orkar mer.
Jag önskar er en mysig Nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År:)
Kram från mig.

Carina Sjölund sa...

GOTT NYTT ÅR goa bloggvän♥
Hoppas vi ses nästa år igen :)
Kramen från mig och Izor♥♥♥

Veiken sa...

Skönt att du känner dig lite piggare, men ta det lugnt och försök att vila så mycket som möjligt! Kramar GOTT NYTT ÅR!

starling sa...

Oj, då får vi hoppas att granen håller i många dagar.
Här blåser, regnar och töar det så jag tror vi kommer få se lite gräs inom ett par dagar om det fortsätter. Jag som trodde det skulle ligga snö till april så mycket som det kommit.
Hoppas det gick bra med färgning och badet i dag.
Jag önskar dig ett gott nytt år.
kramar =)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...