10 december 2012

Lite mer bilder från lördagens jultorg i Uddevalla

Lite för kallt att sitta här, även om det såg inbjudande ut.

Tomtar fanns det gott om under helgens julmarknad.

Lussenot som alternativ till de vanliga lussekatterna.

Fina handmålade tomtar.

Hästen höll sig i alla fall varm för det var nonstopp runt stan med lyckliga ungar.

Kärvar fanns det gott om och julbockar, fast de var väldigt dyra.

Det fanns också mycket olika dörrkransar.  

Hittade också ett stånd med hemvävda mattor, men jag vill inte ha mina riktigt så gammaldags brokiga, fast detta stånd hade ändå det man förväntar sig av en gammaldags marknad. 

26 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Kan inte tänka mej dom mattorna heller. Nu har graderna sjunkit här, var -6 när jag vakna. Nu har jag -9.5. Ha det bra. Kram

Anonym sa...

Hoppas att ni hade det mysigt trots kylan

kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen!Dom har mycket på marknader.. Snöat här!!!Jag har varit på dagens första gympapass med skyffeln..Skönt att du är ledig idag!Jag tog ut receptet på laxen på nätet.Ha en bra ledig dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja det kan bli fina vinterbilder...Kul med denna typ av julmarknader..At åka hästdragen kälke/vagn är de flesta barn förtjusta i,,Såg att Bosse inte gillar lutfisk,bra då är vi 2...Haé Kram.

Unknown sa...

Så mysigt juligt det ser ut att ha varit!
Hoppas du har en bra start på veckan
Kram kram

attis sa...

Gomorron i stugan. Så trevligt det ser ut. Här alutar det visst aldrig att snöa. Ha en bra måndag.
Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Oh så mysigt, en äkta julmarkinad!!

Kramiz

Nett sa...

Härliga bilder, men tycker nog som du, det är för kallt att sitta på de stolarna. Kram

Gunilla sa...

dom där plastskärmarna på hästvagnen passade liksom inte in va :) ... eller var det en modern tomte :)

Gilla sa...

Det var ju en rejäl julmarknad hos er också. Precis som på Fredriksdal, så hade ju barnen chans att åka efter en pålle! Kul tycker de.

Sv: Det snöar fortfarande hos oss, så nu är måttet rågat för min del.

Det hade varit kul att veta vad halsdukarna kostade. Det är inte lätt att göra en prissättning, som motsvarar inköp av garn och sen arbetet.


Kram/Gilla

Helen sa...

Håller lite med om navkapslarna på hästvagnen ;) Fina bilder som vanligt, Mona. Synd jag inte orkade ta mej in till stan. Måste erkänna att granen blev faktiskt riktigt fin trots att jag dömde ut den i början. Men vackrast är en riktig gran, kan inte hjälpas. Kram

Anonym sa...

Vilken härlig julmaknad, jag som älskar tomtar av alla de slag hade nog fastnat ganska länge framför det ståndet. Det såg kallt ut men väldigt mysigt. Förstår Bosse, bara namnet lutfisk ger mej kalla kårar. Nä, tacka vet jag sill och den lilla immiga till.Ha en fin början på arbetsveckan. Kram från Nenne

Carina Sjölund sa...

Jag skulle nog inte sätta mig ute på stolarna heller!
Men strosa runt på marknaden skulle jag gladeligen göra :)
Kramen♥

Ama de casa sa...

Där var det juligt värre, minsann :-)

ansepanse sa...

den var en julmarknad som en riktig julmarknad ska vara :) jag gillar den där tomten som sitter i sin röda lastbil :) den skulle jag vilja ha :)
kramar

Ellis sa...

Hej!
Härligt med julmarknad och fina bilder!
Vi har mest haft snö i helgen men hann med en liten julmarknad också!
ha en fin måndag!
Kram Elenor

Mita sa...

Är man riktigt påpälsad kan man nog ta en fika på stolarna,eller lite värmande glögg..*L*..
Vilken härlig julmarknad, men visst, priserna brukar väl vara lite högre än i affärerna. Tomtar kan an aldrig få för mycket av,hehe...
Kram vännen♥

Znogge sa...

Vilken trevlig marknad men lite kallt att sätta sig ned ändå. Fast med filt och en gasolvärmare så...

Ha en fin dag!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Häst och vagn hade jag velat åka :)

Ma sa...

Måste ha varit en riktigt trevlig julmarknad av bilderna att dömma. Fast det var nog för kallt att sitta ute även om det såg inbjudande ut med de där stolarna...

Veiken sa...

Det ser så mysigt ut, men marknader är ingen för mig. Jag kan ta en snabbsväng genom alltihop på några minuter och sedan är det bra! Kram

Kina sa...

Vilken fin häst :) Var på julmarknad förra helgen och det känns inte riktigt som det är eget hantverk alla gånger... Mattorna ser härliga ut, men håller med dig inte fullt så färglada.
Kram Kina

Yvonne Johansson sa...

Jättefina bilder från Julmarknaden. Det är Julmarknad ute vid Spiken på Kållandsö till helgen, både Lördag och Söndag, men jag får se om jag åker dit, det beror på vädret. Jag har ju en bakhjulsdriven bil och vägen dit ut är slingrig som ko stig :) och så ska det komma snö igen. Jag behöver nya vindrutetorkare till bilen och jag funerar på att köpa det i Julklapp till bilen ;) Ha det så gott i vinterkylan. Hoppas vintermånaderna snabbt försvinner bort. Kram Yvonne.

Anonym sa...

Äntligen hemma igen efter 5 (läs6) trevliga dagar på Bornholm. Men fy bubblan vad kall, blåsigt & snöigt det blev där! Urk! Gillar inte alls snö och kyla. Tror jag måste varit lite psykiskt sjuk som barn, eftersom jag gillade snö på den tiden!
Hoppas allt är bra med Er!
Kram
Stevie
PS! Jag gillar inte heler Lutfisk (inte surströmming heller för den delen)!
:)

Maria sa...

Roligt att gå å kika runt när de e julmarknad, verkade vara mycket att handla.
Ha en fin dag/kramen

starling sa...

Hästen är jättefin.
Dom handmålade tomtarna hade jag nog inte kunnat gå förbi utan att köpa en liten en.
kramar =)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...