6 december 2012

Nu duggar julmarknaderna tätt...

Vi har inte varit på någon än i år, men vi har besökt en del, bl.a Tjolöholms slott.

Jag tycker om den stämning som oftast är på dessa marknader och allt som förefaller att vara hemlagat...fast det är nog mest bluff och båg tror jag. Det mesta är nog industri-tillverkat fast det ger sken av att vara hemlagat.

 I år blev det inte Tjolöholm men det kommer i alla fall att bli ett besök på vår egen julmarknad.
På lördag och söndag blir det gammaldags jultorg här i Uddevalla och det brukar vi besöka varje år i sällskap med barn och barnbarn...den som verkligen har gjort det till en årlig tradition är min äldste son som kommer med barnen varje år. Traditioner är fint!


21 kommentarer:

attis sa...

Gomorron i stugan. Här uppe är det inte så gott om julmarknader . Dynd tycker jag för det brukar vara skoj. Traditioner är underbara. Ha en bra dag och var rädd om dej. Kramiz

Znogge sa...

Tjolöholms slott är alltid värt ett besök tycker jag. Har visserligen bara varit där sommartid men...

God morgon!

Herr Nilssons Fru sa...

God morgon. Jag har bara varit på en julmarknad i år, en pytte liten mitt i skogen. Där fanns bara hantverk ingen ätbart "hemfix". Nog är de många som gör saker själva men de blir i regel så dyrt så få köper några mängder, även om saker är goda o hemlagade kan man ju inte köpa hur mycket som helst.

Kramiz

Anonym sa...

Morron! Vi har fått 4 dm snö och det är -2,5 grader ute. Det skulle kunna komma mer snö sa dom på TV och det tror jag på. Ha det bra !

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Det är gott med skinkmackor,så fixa du en skinka till helgen.! Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

mysigt med julmarknader.
Men jag gillar inte när det blir för mycket folk.

Ur led är vädret, nollgradigt idag.

kram

Anonym sa...

Mors,,Ja fy vilket snökaos det blev,här har det lugnat ner sig en aning..Fina traditioner ska man vara rädda om,heder till din son som ser till att hålla den levande..Haé Kram.

Gilla sa...

Till helgen blir det julmarknad på Fredriksdals Friluftsmuseum här i Helsingborg. Den kommer vi att gå på. Den är garanterat "hemlagad".

Sv: Så är det ju: Smaken är som baken, delad.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Vi har årligen tomtemarknad i en gammal järnbrukshytta,det är jättemysigt !!

Nett sa...

Mysigt med julmarknad om det inte är alldeles för mycket med folk. jag har jobbat klart för veckan så jag intar viloläge några dagar nu :) Kram

Ellis sa...

Hej!
Jag har missat alla julmarknader än så länge, men hoppas kunna fara på en på lördag när vi åker norrut, om det inte är för kallt! =)
Vi har bara -7 idag, inte illa! =)
Kram Elenor

ansepanse sa...

jo, traditioner är fint :) och dem ska man hålla
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Visst är det väl skönt med traditioner.Men här har vi Wadköping och slottet.Undviker marknader,men Hindersmässan i januari går jag på.Inget går upp mot WildHasses korvar!
Kram,Inger

paloma sa...

Älskar gå på jul marknader! Så mysigt! Brukar köpa ost och lite korv där!
hoppas du får en fin dag kram

Ama de casa sa...

Jag kanske borde pimpa Bruce med lite granris och ljusslingor ;-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

För egen del var det länge sen jag besökte någon julmarknad!

Siita sa...

Hejsan. För mej blir det gammedags julmarknad i Nora på lördagen. Kram

Carina Sjölund sa...

Traditionerna ska vi hålla hårt i :)
Men jag tycker det försvinner mer och mer av det, tråkigt tycker jag!
Kramen♥

Veiken sa...

Tjolöholm är ett toppenställe i alla årstider.... Kram

Ma sa...

Julmarknaden låter som något som var värt ett besök. Själv hade jag tänkt besöka den lokala julmarknaden denna helg...

Mita sa...

Vi var på en julmarknad förra helgen,det är härligt tycker jag.
Och så fint det är där vid Tjolöholms slott.
Kramiz**

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...