21 december 2012

Herre min skapare, vilket jobb...

När andra går hem från jobbets dator och förmodligen sysslar med något julstök, så går jag hem till min dator här hemma och får nästan nervskrik av frustation!

Varför då...Jo, jag var tvungen att fixa nya e-legitimationer åt mannen och mig. Mannens var inga större problem, men min var stört omöjligt att få till...

men är man envis som synden, så går allting...förr eller senare. I detta fallet blev det helt klart...senare. Fast nu är de i alla fall på plats och nästa strid med e-legitimationer kommer om två år. 

Idag är sista arbetsdagen före jul och jag slutar 15.00, sen ska vi handla...En slitig dag alltså...


20 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, e-legitimation är inte alltid den enklaste av saker!!

Ha en underbar helg!

Siita sa...

God morgon. Ja nu är sista dagen här. Ska när jag kommer hem börja med maten som ska med till Ingela på julafton. Först stanna på LIDL o handla lite. Kram

Kristina sa...

God morgon Mona! Skönt för dig när julen kommer, du har haft mycket jobbet nu. Jag ska bara slappa efter jag köpt de sista klapparna och lite som jag glömt, i matväg idag och besökt min goa vän och frissa med en blomma och hon fixar håret. Rena terapin, somnar nästan i stolen när hon fixar mitt hår.Söndag ut med Oscar ett tag Julafton till min systerdotter. Vi har knytkalas. ha en bra dag Mona Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!En slitig dag med datorn och en slitig dag i affärerna du är totalt slut imorgon!! Finns det lösa lampor till lampan? Det visste jag inte!Morgonkram!

Znogge sa...

Hoppas ni slipper trängas med allt för många människor...

Ha en bra dag!

Gilla sa...

Jag har faktiskt inte ordnat med E-legitimationer till oss. När jag ska deklarera, så ringer jag om resultatet, för det är aldrig någon ändring där.

Sv: Man tackar ju inte nej till en liten slant. Det blir ju med avdrag för skatt och arbgivavgift.

Jag skulle själ inte drömma om att spela om sånt på nätet. Men jag har inte blockerat nåt. Om jag får erbjudande i mejlen, så klassar jag det som skräppost.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Du, vänta med att handla till sent i kväll...mycket smidigt !

ansepanse sa...

mm, det kommer säkert att vara mycket folk som är ute och handlar nu i eftermiddag-kväll
J ska in till sta´n imorgon och handla det sista till jul
kramar

Anonym sa...

Har handlat det sista idag, och folk på stan är hysteriska

Personligen har jag aldrig haft några svårigheter med att skaffa e-leg

mvh

syren sa...

Visst är det jobbigt när man ska ut och handla nu man kan ju få panik för mindre.Jag hoppas att ni får en skön och vilsam jul.Tack för det fina julkortet!kram

Carina Sjölund sa...

Hoppas det är lugnt på affärerna :)
Skönt med ledighet för dig!
Kramen♥ och god jul vännen♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Hoppas att ni får en underbar dag! :)

Ma sa...

Det där med e-leg kan vara nog så marigt ibland. Andra gånger går det hur lätt som helst....

Veiken sa...

Hoppsan, är det två år man har sin e-leg. Jag troode det var ett år! Gott då är det inte ens nära än :) Kramar

Kina sa...

Oj, oj internetkrångel är aldrig kul... Hoppas ni slipper trängas med allt för mycket folk :)

Kram Kina

Smörblomma sa...

Så du ska ha julledigt nu då, härligt :) Själv ska jag julhandla imorgon. Kramiz

Ellis sa...

Hej!
Jag borde förmodligen fixa en ny också, men det gick inte bra sist!
Hoppas det gick bra för er med handlingen, nu har jag jullov! =)
Kram Elenor

Mita sa...

Ja det kan vara ett pyssel med e-leg,ibland går det bra och en annan gång går det to hell..*L*..
Jag kan tänka mig att du var trött efter jobbet, hoppas det gick bra med handlingen. Nu är det helg och du får ta det lite lugn och njuta med familj och vänner.
Ha det gott
Kramiz**

starling sa...

Jag har inte haft e-leg så länge. Jag visste inte ens att man måste fixa nya. Det värsta med sådant man fixar så sällan är för mig att jag inte kommer ihåg mellan varven vad jag gjorde sist för att få till det.
Vad bra att ni har öppet nu när det är långledigt. Jag antar att det är många som behöver hjälp och stöd och att inte det alltid sker under kontorstid.
kramar =)

Herr Nilssons Fru sa...

❤God Jul till Dig och dina kära❤
Kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...