31 december 2012

GOTT NYTT ÅR!!

2012 års sömnadsarbete är klart och kalkonen är färdig för ugnen denna nyårsafton.
 Vid halv tio ska jag sätta in vår kalkon i ugnen innan jag själv drar iväg till jobbet. Två timmar har vi öppet på kontoret denna nyårsafton pga de många helgdagarna, då vi måste vara tillgängliga och alltså inte kan ha stängt på socialtjänsten så många dagar som dessa helger har gett oss.
I fjol var jag på Uddevalla stads fina raketuppskjutning, där jag tog alla dessa underbara bilder! I år skulle nog inte bilderna blivit så bra, för det är mulet och regnigt och ska så förbli denna nyårsafton.
Jag kommer att ha årets sista beredskapsjour från idag och fram till nästa måndag, så jag vågar ändå inte åka ner till fyrverkeriet, för där skulle jag säkert inte höra om telefonen ringde.
Önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!
 
 


24 kommentarer:

Anonym sa...

Mors,,+grader här oxå,gatorna är hemska att gå på,även med bil är det besvärligt för modden,,har aldrig varit med om värre på vissa vägar..
Jag önskar dig och de dina ett gott slut på 2012 och ett riktigt Gott Nytt 2013..Kramen.

Anonym sa...

Klockan är 7.25 och vi har +2.
Ska försöka gå till affären innan det tinar allt för mycket.

Önskar dig och alla andra ett riktigt GOTT NYTT ÅR

kram

Siita sa...

God morgon. Var o handlade igår så jag tror jag har allt hemma för denna helg. Gott nytt år till dej o de dina. Här är regn o +1.5 grader nu. Fick sovmorgon idag tills 6.45 Kramitz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon vännen! ha ett bra slut på det gamla året och en bra början på det nya året!!! Morgonkram!

Camilla sa...

Och jag ska jobba i kväll :)
Enda fördelen med det är att då slipper jag laga mat ;)
Gott Nytt År!!!
Kram!

Ammis sa...

Önskar dig ett riktigt Gott nytt år 2013! Krusidullkramar fr mig

livet på landet sa...

Gott Nytt År till dig med ♥

Znogge sa...

Önskar dig och de dina det samma! Hoppas att dagens två arbetstimmar blir bra.

Kram

kristina sa...

Käraste Mona! Tack för fina bilder från Uddevalla,där jag aldrig varit. Jobbar du idag. Tufft Mona + hinna med allt hemma.ta det lugnt så du inte ligger deckad och bara sover nyårshelgen. Själv ska jag hem till Oscar Och Axel kl 14.30 ska bli mysigt och vara ensam med dom i 2 dagar. Tack än en gång för din uppmuntran då jag är ledsen. Du är en go och fin medmänniska och vän. Gott Nytt År Kära Side och fb vännen min. <3 Kram

Sladdertackan sa...

Gott Nytt År!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Gott nytt år! :)

ansepanse sa...

här har vi också en kalkon i ugnen just nu :)
önskar dig och de dina
ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR
kramar <3

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Gott nytt år!
Inger och katterna

paloma sa...

GOTT NYTT ÅR! MONA & BOSSE. Nu äntligen blir det ljusare och vi har en ljus och varm tid att se fram i mot! kram från mig och mirrelle till er och kissen..

Gilla sa...

Vi har småregn och tempen ligger på ungefär 6 +.

Jag har också provat färdigt för i år. Några hekto till tål jag inte.

Hoppas att du och Bosse får en härlig Nyårsafton och så önskar vi er Ett Gott Nytt År.

Kram/Gilla

Helen sa...

Jag önskar er ett riktigt GOTT SLUT o GOTT NYTT ÅR!
Känner att nästa år kommer att bli ett toppen-år. Kram / Helen

Ellis sa...

Hoppas ni får en härlig nyårsafton!
Kram Elenor

fialia sa...

Ha nu en fin nyårsafton, Gott Nytt År!
Vi brukar åka in till Gbg o se fyrverkeriet men hoppar det i år, jag jobbar men "gubben" brukar åka in.
Hörs nästa år. kram Fia.

Anonym sa...

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI DEJ BOSSE OCH LILLA CESARE: KRAM FRÅN NENNE OCH SÖREN

Ama de casa sa...

Gott Nytt År till dig med, fina Mona!
:-)

Ma sa...

Gott Nytt År önskar jag Dig och Din familj...

syren sa...

Gott Nytt År önskar jag dig och Bosse! kram

Gunilla sa...

Gott nytt år Mona !! Vad duktig du är som ställer upp för dom som behöver, äver om det såklart ingår i jobbet, kramen !!

Veiken sa...

Jag önskar att det nya året innebär att du och din Bosse får härligt år som ligger framför er och är i nuläget ett oskrivet blad! Kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...