9 december 2010

Tillbaka ut i kylan!!

Dimmigt och kallt var det igår morse när jag gick till jobbet. Efter två dagars städjobb så var det ändå lite gott att komma till jobbet igen. 
Det var ju ingen "vanlig" städning jag gjorde under dessa två semesterdagar. Nej, jag sorterade och kastade en massa saker, tvättade ur alla garderober och skåp, frostade av kyl och frys och fick gett spisen en extra rengöring inför julens all matlagning.

Jag hann också att få i ordning julgranen som nu åter igen står så grön och grann i stugan! Till Cesars stora glädje så fick jag även upp de stora kulorna i fönstren.

Det är ju så, att jag älskar inte vinter och kyla men...jag älskar JULEN!! Jag tycker verkligen om alla julsaker och alla underbara ljus!


23 kommentarer:

Vicke sa...

det är kallt idag med, jag hoppas att du får en fin dag

Petra sa...

God Morgon!
Inte så kallt här, har hållit sej runt 2- några dagar nu.

Kram

biggan sa...

godmorgon ja visst är det mysigt, ljust och fint blir det. så slipper det vara så mörkt denna månad. skönt
ha en fin dag kram biggan

roffe sa...

Godmorgon.ja idag får du skotta mera snö.du borde flytta till värmen på vintern.men då bli du för långt bort från barnbarnen,inte bra.ha en skön dag.kram

Sand mellan tårna sa...

Efter allt det du gjort kan du njuta av julen med gott samvete. Så fina vinterbilder.
Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja jag har samma inställning,vintern ska man se på bild.Haé Bra i vintermörkret.Kram.

Anonym sa...

Ja nog har kungbore kommit för att stanna detta året ut och långt in på nästa.. Burr.. ha det gott.=)/Sannof

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Om vi inte hade haft vinter så hade vi inte kunnat längta så förtvivlat efter sommaren *ler*.....Fler skulle unna sig att gå och få fotbad.den lille kille var så söt och duktig även om han läspade.Ha det så bra idag! Kram!

Anniepie sa...

Jag gillar inte själva vädret när det snöar jättemycket men jag tycker om ljusen och pyntet! ;) hihi Kram

Camilla sa...

Du är som jag. Jag gillar inte heller vintern,kyla och snö men julen älskar jag.
Ha det bäst!
Kram!

agnetha sa...

Samma här med att älska julen. Det gör jag verkligen också men denna kalla o bistra vinter den kan flyga sin kos. Nu räcker det gott med snö.

Anonym sa...

Jag älskar också julen! Fast jag kommer garanterat att fira den utan snö :-)

Helena Ljunggren sa...

Jag tycker det är så fint med all snö :D

Hos mig, http://www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights

Anonym sa...

Åhå Kung Bore nyper dig i näsan med sina kalla fingrar. Ha en fin dag nu !

eva sa...

Vilka fina vinterbilder och visst e de mysigt med alla ljus och pynt i december:)och va klar med julstädningen i tid!
kramiz

Anonym sa...

Vi fick ytterligare 10-15 cm i natt! Nu räcker det och blir över!
Du, som har vanan inne kan fortsätta hos mig, medan jag ser på! Inte det? OK, jag får väl ta ett tag då! Kram

ansepanse sa...

någon julstädning har jag inte alls hunnit med ännu
kramar

Mi sa...

Du har lagt in så fina bilder. Nä vintern är ingen häjdare precis. Kramar!

Siita sa...

Hoppas din dag blev bra. Nu har jag begärt julledigt. Jobbar sista dag den 17 dec sen börjar jag igen den 11 jan. Kram

Ellis sa...

Gott om snö har ni och skönt att ha fått i ordning hemma, jag ska se om jag kan byta dukar och om några av julsakerna är inom räckhåll för mig! =)
Kram Elenor

Augusta sa...

Efter den städningen så förstår jag att du är beredd att snart fira jul :)

Jag tycker också att december är en härlig månad :)

Kram

Siita sa...

God morgon. -10.7 här idag. Kram

Siita sa...

God morgon. Idag bara -4.4. Ha det skönt idag. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...