13 december 2010

Arbetsveckan startar igen...

Bitande kallt var det igår när vi träffade ungarna på Nordby, en bit före norska gränsen. Vi åt lunch på MacDonalds och bytte julklappar.

Massor av norrmän var i Sverige för att handla denna dag, det var huvudsakligen norska bilar på parkeringen.

Efter lunchen med Werona och Roger i Nordby rullade vi tillbaka in i Sverige...Det var ett strålande fint vinterväder och den nedgående solen färgade hela himlen röd!

Vi var bjudna på kaffe och glögg hos Wictoria så vi fortsatte vår söndagsutflykt... 
Hos Wictoria sprakade en inbjudande brasa och adventsbordet stod dukat...

Allt som serverades, utom pepparkakorna, var hemmabakat, till och med Christian hade gjort eget godis...

En fin söndag tog snabbt slut, precis som hela helgen och idag är det arbetsdag igen...Mina två städdagar i veckan som gick var välbehövliga som ni förstår...på helgerna hinns det inte så mycket här hemma...fast, det finns ju inget roligare än att träffa sina ungar, eller hur...Då får väl städningen stryka på foten!!

21 kommentarer:

biggan sa...

så härligt, kul dom fick sina julklappar, såg jätte mysigt ut hos viktoria, i dag försov jag mig, har inte hänt på ett bra tag, ha en fin dag kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,klart att det är roligare att träffa sina nära och kära,,städa hinns med någon annan gång..Barn som leker ute i snön blir ofta bra på bild.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Så härlig dag ni hade det igår.Bra att ni kan anordna det på det viset med din pappa.Här är det -11,5 Ha en bra dag! kram!

Roffe sa...

Godmorgon.Bra att man kan köra halva vägen var.vad häftigt byta julklappar på McDonald.ha en skön lucia.kram

Camilla sa...

Vilken söndag!
Bara en massa trevligheter :)
Själv har jag ju jobbat i helgen så jag är glad att helgen gick snabbt förbi.
Nu är jag ledig i tre dagar så nu kan vi bromsa tiden ;)
Kram på dig!

Anniepie sa...

Mysigt med en brasa! :) Hoppas att du får en bra dag nu och att du skanske ska gå och kika på en lucia! :) KRam

ansepanse sa...

absolut, vad är en städning liksom, livet är viktigare och ens barn är väldigt viktiga
kramar

eva sa...

Vilken härlig dag och finns de någe mysigare än en brasa inne och att träffa sina barn:)
kramiz

Ellis sa...

Vilken härlig söndag ni hade! =)
Såg ut att vara mycket gott på det adventsbordet också! =)
Ha en fin måndag!
Kram Elenor

Anonym sa...

Städningen får stryka på foten för många grejer tycker jag...
Vilken mysig tredje advent ni hade!
:-)

Mita sa...

Klart städningen får stryka på foten,ingen som knycker den i alla fall. Att umgås är mycket viktigare,vilket härligt fika bord,ser sååå inbjudande ut.
Ha det gott vännen,
Kramiz!

Gunilla sa...

Låter som en mysig och trivsam söndagsutflykt !!

Frogprincess sa...

Ja, jag tror att jag skrivit det här förr: "Dammtussar är ett bevis på att man gjort något roligare än att städa!!!"

Vicke sa...

Vilken härlig dag ni fick, ha en fin kväll nu

Karpstryparn sa...

Ja, här vare full fart! Kramiz

Svar: Okej.

Siita sa...

Fick ni lussekaffe på jobbet. Jag fick det hos min Ing-Britt. Min Tilda var lucia idag. Sen var jag på badet där fick vi glögg o pepparkakor efteråt. Kram

Anonym sa...

Vilken härlig utflykt i vintervädret! Är du färdig med alla julklappar? Jag har en del kvar - som alltid! :(

Anonym sa...

Ha en fin Lucia Nu !

Mi sa...

Så kul att träffas upp så där och byta paket. Du verkar ha mycket omkring dig hela tiden. Härligt!
Önskar dig en fin Luciakväll nu men vad jag förstår så läser du kommentarerna på morgonen så jag säger - Godmorgon på dig! Kramar!

Maria sa...

Ja det är säkert ingen som tar jobbet ifrån dig. Barnen är väl trevligare att träffa än en skurtrasa. Tackar, jo stolt som en tupp, jisses farmor till 2 goa barn.
Jag tänkte idag att nu är min lilleman pappa.
Ha en bra tisdag/kramizar

charlotte sa...

det finnns så mkt roligare o viktigare saker att göra den att städa!!
vilken fin öppen spis hon har
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...