12 december 2010

Gammaldags jultorg i Uddevalla

Tredje advent och julen rycker allt närmare...

Igår var vi på julmarknad på Uddevallas årligt återkommande "Gammaldags jultorg". Kommersen var livlig detta år, det verkade som alla gått ur huset denna dag!

Jag fick köpt en hel del av julmaten bl.a skinka, kalkon underbart gott bogfläsk och mera glögg.

Dans kring granen blev det också, men det ville inte mina barnbarn vara med på.

En fin dag hade vi, som avslutades med middag och chokladpudding och en trevlig film..."UPP"...en riktigt fin familjefilm. 
Idag drar vi iväg till Nordby, uppe vid norska gränsen, där vi ska träffa Werona. I år är ju julen så kort så vi hinner inte att åka upp till dem. Julskinkan fixade jag åt henne igår morse, så den ska hon få idag tillsammans med lite klappar.

Ovanför rubriken till detta inlägg kan du klicka på bilden med julmat, då kan du se de rim jag har skrivit detta år...Tycker du om något av dem så är jag tacksam om du ger ett betyg. Vill du rösta på mig i tävlingen måste det emellertid göras med sms, det ser du när du kommer in där. Ha en fin 3:dje advent alla!!


20 kommentarer:

Anonym sa...

Julmarknader är så kul ha en fin söndag..=)/Sannof

aurora sa...

en julmarknad är ett måste för att få upp julstämningen. Ha det så kul uppe i Nordby och gå inte vilse. Det blir ju bara större och större där. Ha det gott

sladdertackan sa...

Tänk vad tiden går fort. Alldeles nyss var det sommar och så kommer lucior och tomtar utan att jag hinner med. Jag är så imponerad av dig som verkar hinna med allt!
Kramar från Borås

biggan sa...

kul med julmarknad, massa paket till verona och familjen. kul.kör försiktigt i dag,
ja vi kom hem halv 2 sen kunde jag inte somna förrän fem, för det värkte, så det är synd du inte bor närmare, så vi kan fika på nätterna, kram biggan

Anniepie sa...

Att gå på julmarknad är alltid skoj! :D ha en underbar dag nu! Kram

Augusta sa...

Vad trevligt med julmarknader. Hade jag varit där hade jag tagit en åktur med hästen. Vilken snygging till häst :)

Trevlig söndag i julförberelserna

Kram

Mi sa...

Du har fullt upp som vanligt ser jag. visst är det kul med julmarknader. Kanske det som saknas för mig så att jag kommer i julstämning.
Ha en fin dag o kör försiktigt. Kramar!

Anonym sa...

Han verkar väldigt nyfiken på klapparna, Cesare ;-)

Mysigt med julmarknad!

Vicke sa...

vilken fin marknad

Anonym sa...

Hoppas ni kör riktigt försiktigt och har en fin stund vid gränsen....Kram

eva sa...

Vilken suverän julmarknad med allt möjligt:)
kramiz

Camilla sa...

Underbart med julmarknad.
Tyvärr har jag inte varit på någon i år.
Hoppas att du haft en bra dag!
Kram!

Mita sa...

Jag älskar julmarknader,kommer riktigt i stämning då.Det gjorde jag redan på Lisebergs julmarknad i November.
Hoppas turen gick bra till norska gränsen och hem igen.
Kramiz!

Siita sa...

Hejsan. Nu har vi kommit hem från kalaset. Ha det gott i kylan. Kram

Mia64 sa...

Mysigt med julmarknad.Ha en bra kväll /Kram

Anonym sa...

Ser att julfirandet är i full gång i Uddevalla. Ha en fin kväll nu !

Ellis sa...

Fin julmarknad, hoppas ni har haft en bra dag! =)
Jag har varit på lilla julafton med gänget, vi spelade om julklappar och bild kommer senare! =)
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

diana sa...

Vad mysigt det ser ut :)

ansepanse sa...

jo i år är julen riktigt kort, inga lediga mellandagar blir det
kramar

Siita sa...

God morgon. Drygt 10- här. Ska snart iväg på lucia. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...