26 december 2010

Annandag jul och sista juldagen julen 2010.

Så är då snart julen tillända...en fantastiskt fin jul! Så många av barnen som varit här och idag kommer min bror och syster och syskonbarnen.  
Igår var min äldsta dotter här med nästan hela sin stora familj...Maria var tyvärr sjuk, förkyld, och stannade hemma. Vi åt kyckling som uppskattades av alla och sen blev det efterrätt...den ser ni här ovan. Barnen stod i kö för att få hjälpa till att ta fram efterrätten...DEN blev allra mest uppskattad...hehehe...

Vi fick en jätteskål med hemgjort julgodis av dotter Lotta igår...ska fota det sen så ni får se...om det finns kvar vill säga...Lotta och Tomas vill inte vara med på bild så det togs inga bilder under middagen igår. Sådana önskemål ska absolut respekteras!!
Senare på kvällen gick jag in på min dator och fick se att jag vunnit i årets Rimstuga! Då föll det en tår...äntligen, äntligen vann jag då den eftertraktade titeln och vasen med inskriptionen: Sveriges bästa julrimmare 2010.



18 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Även om det är mysigt att träffa hela familjen är det rätt gott när det är över :)
Ja det var du som sagt värd!
Kram

Siita sa...

Hejsan igen. Tur jag inte var hos dej o åt igår. Chokladmos, lr pudding kan jag inte med. Ha en god fortsättning. 2 cm snö är lagom åt gången, men inte mer. Kram

Kerstin "Delfinen" sa...

GRATTIS, GRATTIS !!!!!! Skulle hemskt gärna velat sett din min
när du förstod att ÄNTLIGEN är trofén din!!!!
Ja, efter många många fina ord
kan du nu ställa den på ditt bord!
Hehehehe ... (där blev det allt lite rim du) När den väl är hemma hos dig får du ta och visa den på foto!!!!! Kraaaaaam Kerstin

Boubou sa...

Grattis till vinsten!! :)

vi ses sen! kram Rebecca

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,ja fy farao,det är ju tur att det inte är så förbaskat kallt,när det snöar och blåser så mycket.Tur att man inte måste ut i dag.Jo på Em ska jag vara sen tomte hos en kompis..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn! Den efterrätten ser god ut!!Det ser så roligt ut på Bella hon är så ivrig att jaga.Men det gör väl din Cesare också...Morgonkramen!

biggan sa...

dom såg goda ut, roligt med mycket besök.
och jätte roligt du vann i år. vilket pris ni fick med, jätte kul
gick opp vid 9 men dom andra sover ännu. ha det fint i dag med kram biggan

Aurora sa...

Grattis. Den satt bra förstår jag. Kram

attis sa...

Hej vännen. Grattis ska jag börja med att säga. Så jätteskoj. Jag har inte haft ork alls med bloggen , men nu kände jag lusten började komma . Ha det bäst.
Bamsekram från mej.

Gilla sa...

Jag har visserligen grattat på annat håll också, men det går ju bra en gång till, eller hur? Grattis alltså.

Uj, uj, uj! Desserten ser verkligen mumsig ut och jag förstår att barnen gillade den.

Dessutom får jag också säga att det gäller att lyssna och fråga om det är OK att lägga in bilder på folk. Jag gör det ytterst sällan i min blogg.

Svar: Så kallt har vi inte här. Tempen ligger på - 4, 5 grader.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Godfortsättnig önskar jag dej och grattis till vinsten.. Härligt med lite julgodis.ha det så gott..=)/sannof

Mita sa...

Förstår att den efterrätten blev uppskattad,*ler*
Underbart roligt för dig att vinna i rimstugan.Fin vinst också.
Ha det gott,
Kramiz!

ansepanse sa...

förstår att den efterrätten var uppskattad bland barnen :)
kramar

syren sa...

Grattis till vinsten! Blev verkligen glad när jag läste att du hade vunnit,för det är du verkligen värd! Ser att ni har haft en fin jul helg. Vi har haft det samma och det känns skönt att få vara ledig några dagar till. Kommer ett inlägg om min jul i bloggen om någon dag. För datan har varit stäng hos mig i helgen.Kram

Carina Sjölund sa...

Grattis till vinsten :)
Önskar dig en god fortsättning!
Kramen

Kina sa...

Verkar som du haft en underbar jul och pricken över I:et årets julrimmare, Stort Grattis igen :)
Kram Kina

Maria sa...

Jag får säga grattis ida igen.
Har också haft en skön jul.
Kramizar från Dal

Gunilla sa...

Va skoj !!! stort grattis till det !

och god fortsättning på helgen !

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...