29 december 2010

Vinterbonade stugor är ju ett måste nu!

Visst ser den härligt vinterbonad ut, busskuren vid min busshållplats? Fast det var ingen större värme i den...

När jag stod där och frös igår morse, fick jag syn på HUNDEN...Visst ser ni den lilla hunden på utsidan? Herregud tänkte jag, är det någon som glömt sin hund ute i kylan...Jag gick ut och tittade efter, men gudskelov så var det bara plogen som kört upp snön emot plexiglaset, ingen ihjälfrusen vovve!!

Min lille Cesare fryser inte heller ihjäl, för det är inte långa stunder han är ute...men ut måste han ju för han nekar hårdnackat att använda sin låda.

Jag hade gärna också stannat inne men det blir inget med det. Jobbet kallar och då är det bara att ge sig ut! 
"Verkligheten är sann för oss alla, men olika för var och en av oss." 

22 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, visst ser jag hunden hihi, ja kissen er har det bra, härlig är han :)
visst har vi alla en verklighet, olika sådana. min verklighet är att jag kryper ner till gubben en stund, efter denna natten, som vanligt oppe. innan vi ska iväg i dag med, varmt och skönt hos gubben med nu i sängen :) ha en fin dag i dag, kramar biggan

eva sa...

Godmorgon!
Visst ser det ut som en hund:)
Vilken jättefin pokal du vann och det skulle ha varit gott att krypa ner i sängen igen men nu kallar jobbet!
kramiz

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Jodå hunden syns tydligt..
Ja det är ju nackdelen när snön tas bort.Så det gäller att ha tungan i rätt mun när man går ut..
Haé Kram.

Siita sa...

God morgon bara -9 här idag. Tänk att plogen fixat en vovve, den syns tydligt. Kram

Anonym sa...

Kan du inte få Cesare att hjälpa dig med disken när han ändå är i vasken ?? Gapskrattar !! Ha en fin dag nu !

Gilla sa...

Jag fick anstränga mej att kunna se "hunden". Inte förrän du skrev hur man skulle se den.

Vilka fina bilder på Cesare. Men det bästa är ju egentligen hur du har kunnat fånga vattendropparna.

Svar: Vi har "bara" 6,5 grader kallt ute. Skönt att det inte är värre hos oss.

Då hoppas vi att få se "vasen".

Kram/Gilla

Yvonne :-) sa...

Visst ser jag vovven...Ser att några har använt busskuren till papperskorg..Jag har klippt fel ett par gånger ,och har då fått sätta på blodstopp.Ha en bra dag vännen.Kram!

Camilla sa...

Hahaha...vilken tur att det inte var en riktig hund :)
God morgon!

Gunilla sa...

Dom borde väl sätta upp infravärmare i kurarna :)
Visst ser det ut som en hund !!

Grattis till pokalen !!

Carina Sjölund sa...

Såg verkligen ut som en riktig hund.Tur att det bara var en plogkant!
Kramen

ansepanse sa...

det ser verkligen ut som en riktig hund :) vad söt han är din Cesare
kramar

Anonym sa...

Ja det var ju en annan variant att tolka "vinterbonat" på :-)

God fortsättning till dig med!

Mita sa...

Snygg vovve, tänk hur det kan bli,*ler*
Ja fy attan så kallt det kan vara att stå och vänta på bussen.
Buskissen, han ser alltid som han har massor av bus i sig,hi,hi...
Kram vännen!

Vicke sa...

fina bilder på lilla cesare som är stor nu

Gilla sa...

Jag känner inte igen din header, så den måste jag ha missat. Eller så har du ändrat den sen jag var inne förra gången. Den är verkligen fin din vas.

Kram/Gilla

Petra sa...

Ser verkligen ut som en hund :)
Hade väl varit nått om man inte behövde ta sej till jobbet i denna kylan.

Kram

Anniepie sa...

haha visst är det en hund jag ser! ;D Nu är jag back on track igen efter omständigehetrna! :) Kramar

Anonym sa...

Vilken tjusig vas du vann! Än en gång GRATTIS!
Klart jag ser hunden.
Kram och frys inte ihjäl. Nu är det för jäkligt kallt!

Ellis sa...

Jag har varit på långpromenad idag igen, bara -12 idag så det gick rätt så bra!
Hoppas du har haft en fin kväll!
Kram Elenor

Kerstin "Delfinen" sa...

Ja, äntligen finns den hos dig nu. Den lär nog få en hedersplats, kan tro! Om någon där hemma vill förära dig med rosor vid något tillfälle ... blir det den långa sorten då till "rimvasen" ????? På bilden ser den ut att vara storlek större, ingen vas man sätter tussilago i precis ... hihihihi !! Kramis Kerstin

Maria sa...

Jag får väl önska dig en God morgon, jag skall strax gå o lägga mig, du går väl strax upp så ha en bra dag. Min katt går ut men vänder nästan direkt i dörren o går till lådan.
Kajsa hon fryser så det blir inga långa kissepromenader.
Kramizar från torpet

MICKAN sa...

Hahaha ... vilken rolig bild på hunden! För att inte tala om hur Caesare håller på med vattnet. De är för sköna dessa katter!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...