8 december 2010

Julstädningen är klar!!

Vinterns storstädning är klar! Vi  städar alla på olika sätt. Det någon kallar för städning kanske inte jag anser vara städning över  
huvudtaget, medan min städning kan framstå som smått löjlig och manisk för vissa människor. Hur som helst så städar vi alla någon gång mer eller mindre. Jag har i dagarna två städat mer...

Lille Tobbe har dragit sitt strå till stacken vad gäller julbaket och haft försäljning av goda bakverk...fast han bakade inte själv...
Kallt var det, men Tobbe stod där träget och fick nästan sålt allting...idag blir det jobb här igen efter två städdagar här hemma. Kunde allt tänkt mig en slappardag innan men så är det...slit och släp!!

22 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon skönt ha det klart, skönt för tobbe med få det sålt, duktigt när det var så kallt också. ha en fin dag på jobbet, vi åker iväg i dag på förmiddagen, kram biggan

Roffe sa...

Godmorgon.Idag var det kallt ute -8grader.skönt att vara inne.
Du ska ha en skön dag.kram

Vad ducktig tobbe är,stå i kyla och sälja,bättre ge han pengar direkt.kunde dom ha det själva.

Farfar-Hebbe sa...

Morsning,,ja vi går nog tillväga på olika sätt,,när det gäller städning.Glad i kylan,,måste Tobbe varit eftersom allt blev sålt..
Haé Kram

Sand mellan tårna sa...

Jag städar när jag dammsuger vilket jag tycker jag gör var och varannan dag tillsammans med att svabba golven. Dammar då ch då.Putsar fönstrena när jag tycker vi inte ser ut;)
Däremot har jag inget jag kallar vår,påsk,sommar,jul, vinter...städning.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Oj vad du har varit duktig .Tobbe var nog glad att han fick sålt allt!Det svåra är att vara ung i ett gammalt"skal" Kram!

Camilla sa...

Man städar som man själv vill.
Så det så ;)
Brrr...du...det där såg kallt ut!
God morgon!

Nett sa...

Godmorgon! Oavsett så är det otroligt skönt att ha städningen avklarad.. :) Kram

Frogprincess sa...

Javisst är vi olika.
Jag är nog dåligt på att städa om jag jämför med många av mina vänner. Men själv tycker jag inte att jag har speciellt skitigt...
Tycker att det är viktigast att köket och badrummet är snyggt.
Ha en bra dag. Nu ska jag ner till Pappa :-)

Anniepie sa...

Åhh bästa julklappen ju! :D va roligt, då blir han nog glad! ;) Kram

Helena Ljunggren sa...

Det ser kallt ut :D

Anonym sa...

Hej! Här är det också julstädat men det ska dammsugas före julafton och handlas lite mat. Ha en fin dag nu !

Gunilla sa...

Städa är trist, men stök är ändå tristare, så, städa måste man :)

Anonym sa...

JAG KAN HÄRMED MEDDELA ATT JAG STÄDAR MINDRE FÖR DET MESTA, MEN GANSKA OFTA! lITE DÅ OCH DÅ STÄDNING! kRAM

Sorty, Caps Lock på.....

Petra sa...

Det är väl tur att vi är olika...städa i 2 dagar hade jag nog inte orkat ;)
Kram

Vicke sa...

Vad bra, då kan du fortsätta städa hos mig nu när du har ångan uppe

Mi sa...

Så duktig du/ni varit. Full rulle på er. Ha en skön kväll. Kramar!

Siita sa...

Hejsan. Snart rymmer jag härifrån långt så jag inget hör. Kram

Ellis sa...

Hej vännen!
Kallt idag, varit och hämtat julklappar på posten, hälsat på en kompis och sedan mött upp syster och mamma på stan och fixat lite julklappar!
Skönt att få undan städningen, ska se om jag får lite hjälp med den!
Ha en skön kväll!
Kram Elenor

ansepanse sa...

städningen är alltid skönt att ha bakom sig
var det inte kallt att stå därute
kramar

diana sa...

Julstädning är allvarliga saker. Viktigt ;)

Karpstryparn sa...

Ja, det är ju bara 15 dagar kvar till Julafton nu.

Svar: Tackar. Ja, idioter finns det gott om tydligen. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Gubben slutade med maskinen igår, han fortsätter i em. Hoppas han är klar när jag kommer hem. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...