27 december 2010

Julen är slut för denna gång...

Annandagens efterrätt blev ostkaka, hemlagad från Halland. Jag köpte den på julmarknaden på Tjolöholms slott.

Ingen kamera under middagen igår heller, alla vill inte figurera på bloggen och då får det vara med fotograferandet.

Igår blev det kalops och potatis. Även detta är mat som brukar uppskattas och är så himla lätt att göra till många.

Så här ser mitt nya skrivbord ut! Mycket större än det andra...

Än så länge så står det gamla kvar, men det ska snart bort.

Tanken är att jag ska få in lite extra hurtsar och fler avställningsytor , när det gamla skrivbordet kommit bort.
Idag kallar jobbet igen! Det har varit en fantastiskt fin jul, precis som jag hoppats på...några av barnen har inte kunnat komma och det är ju tråkigt, men vi hade ju julträff på McDonalds före jul...Have a nice day!!

24 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja nog skulle det vara skönt att slippa vintern,speciellt när den är som den vi har nu..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn !Skrivbordet är snyggt! Och som vanligt så ligger Metro på skjortan och sover,Jag har fått jobba åt dom och sätta in mitt inlägg själv.
Kram!

Kerstin "Delfinen" sa...

Visst, julen blev kort ... men den regnade ju inte bort precis .... skall ut nu och skotta bort nedfallet igen. Ja ... det här med knivstället ... tänker att det är nu bara löven som fattas ... hahahaha !!!! Há de gott! Kram Kerstin

Siita sa...

God morgon. Fint skrivbord. Här har jag -6.9 grader idag o jag är ju ledig. Haé bra Kram

Petra sa...

God Morgon!
Det är rätt så skönt när det blir vardag igen trots allt :)

Kram

Yvonne :-) sa...

Vi har nog fått nästan en meter.Visst var det billigt att få bort snön.Kram!

Gilla sa...

Det kändes väl bra med ett nytt skrivbord? Det behövs så bra. Jag har ett gammalt från IKEA, sen över 10 år tillbaka. Det är SÅ praktiskt.

Men när jag köpte en laptop för ett tag sen blev vi tvungna att vända på en av skivorna så laptopen fick plats.

Jag gjorde en beskrivning av bytet i ett äldre inlägg, för jag blev ju klämd i ett finger.

Svara: Jag har faktiskt flera grisar kvar i ett skåp. Förr hade jag ännu fler, men när vi flyttade för 10 år sen gav jag bort dem.

Kram/Gilla

attis sa...

Gomorron . Så fina bilder igen då. Här snöar det så det yr. verkar aldrig ta slut. Jag hostar här så det dånar men förhoppningsvis går det över någon gång. Ha en toppendag.
Bamsekram

biggan sa...

inte alla som vill vara med i bloggen, får man ju respektera. kul att träffas, vi åker nog opp till nyår nu, får se vilken dag det kan bli. ha en fin arbetsdag, här vart det lite konstig ordning i dag, får blogga i kväll kram biggan

ansepanse sa...

vilket fint skrivbord, bra med mer plats
J är ledig nu i mellandagarna
kramar

Vicke sa...

Grattis till vinsten, jag hoppas att du får en bra start på veckan

Gunilla sa...

Låter som en härlig jul!

kul med ny inreding !

Farfar-Hebbe sa...

OBS--Ny Tävling--OBS
Titta in,försök vinn.
Haé Kram.

Carina Sjölund sa...

Ganska skönt att det är vardag igen :) Jag ska jobba hela nyårshelgen, men det går nog bra det oxå!
Kram vännen

Unknown sa...

Efterrätten såg smaskig ut =)
Alltid kul med något nytt i hemmet. fint skrivbord har du i alla fall.
Kram M

Anonym sa...

Ostkaka är gott, men äggost är mycket godare. Låter bra att du är nöjd med din jul. Det känns så bra när förväntningar infrias. Kramar

Ellis sa...

Vad fint det blev med nya skrivbordet! =)
Såg ut att vara goda efterrätter också! =)
Hoppas du har haft en skön julhelg!
Kram Elenor

Mi sa...

Jättefint blev det med det nya skrivbordet.
Önskar dig en god fortsättning...
Kramar!

Anonym sa...

Vi tycker det är jobbigt med julen när ingen bryr sig om att ringa eller komma på besök. Så vi har som vanligt suttit ensamma över jul. Det blev inte bättre när jag fick min lilla stroke då sprang dom sk vännerna som rädda kaniner. Folk är bra tragiska.

Maria sa...

Det gäller att göra de bra för sig och man får inte för många lådor till förvaring.
Organisera väl o ha det gott/kramen

Mita sa...

Ja nu är julen slut för den här gången, det har gått fort.
Vad gott det ser ut med ostkakan,hemlagad också.
Vad fint med nya skrivbordet,man behöver alltid mer plats konstigt nog,*ler*
Kram vännen!

Ninja sa...

Jooo....helgerna går fort!

Stefan Falkelind sa...

Du den där ostkakan skulle jag velat ha nu. Glöm inte min blogg tävling där du kan vinne presentkort på 300 kr hos Sumopix. http://www.stefanfalkelind.com/2010/december/vinn-presentkort-pa-300-kr-hos-sumopix.html

eva nises sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...