19 december 2010

Fjärde advent och sista ljuset är tänt


Så är det då tänt...sista ljuset i advent.
Julstressen går på högvarv, fast vi undvek den fint igår...stack iväg till Coop strax efter 20 och handlade sen i lugn och ro. Vi fick allt vi skulle ha, utan trängsel, utan köer.

Min lille Cesare låter sig aldrig stressas, han blir onekligen mer och mer lik katten Gustaf.

Christian hjälpte gubben att bygga skrivbord igår och det var verkligen byggsats. Jag ska visa det sen när det kommer på plats...riktigt snyggt är det, men framförallt mycket större än mitt gamla.



26 kommentarer:

Siita sa...

Hejsan. Vad trött jag är på snön. Vi har fått massor sen igår här med. Vill inte gå ut idag. I morgon blir det Örebro o julklappar. Kram

Anonym sa...

Julstressa varför det ??? Här gör vi som katten bara tar det lugnt och njuter. Här vrålvräker det ner snö. Det har kommit ca 3 dm i natt + att vi redan har 4 dm. Puh !!! Ha en fin dag nu !

Farfar-Hebbe sa...

Ja fy tusan,det snöar här oxå,hjälper inte att man skriker stopp,,ska bli värre fram på dan,Hugaligen..Ha en fin Advent.Kram.

biggan sa...

ja nu kan man knappt handla, värre och värre blir det, gäller att inte glömma mjölken hihi, söt han är
skönt med sovmorgon, för er med,
spännande se skrivbordet sen, kram biggan

Roffe sa...

Håller med dig,bättre handla på kvällen,när mindre folk ute.varför ska man behöva trängas och stå i långa köer.Nu är du väll inte glad ännu mera snö.tisdag bli ner till 18 minus mitt på dagen i Uddevalla lova dom.fast ska bara vara det 1 dag tur är det.kram

Varför jag kom in igen nu och skrev,var att skulle gå in till HEBBE och anmälla mig till tävlingen.

Aurora sa...

Morn. Vilken going. Där har vi ngt att lära. varför stressa? Ha det gott

Petra sa...

God Morgon!
Jag brukar också handla sent på kvällen, mycket smidigare :)

Kram

biggan sa...

ahh då ska jag göra ett inlägg alldeles straxt kram biggan

eva sa...

Ha ha så söt och det ser riktigt skönt ut när cesare bara slappar:)
kramiz

Yvonne :-) sa...

Cesare är verkligen lik katten Gustav...Vi hade en trevlig kväll igår.Kram!

Ellis sa...

Snöar här för tredje dagen i rad, måste ta och skotta min balkong idag så att jag har en chans att öppna den igen i vinter! =)
Hoppas du har en fin 4:e advent!
Kram Elenor

biggan sa...

japp det gör vi, :) kram biggan

charlotte sa...

haha vad söt an är. jag är också bra på rim mest snuskiga då
kram

ansepanse sa...

vad smart att handla så sent en lördagkväll :)
kramar

Kajsa sa...

Underbara Ceasare, han är så otroligt fin =)
Kramis

Anniepie sa...

Jaa, riktigt fin! :) och som sagt lasse blir väldigt berörd! :) Skönt att du slapp stå i lång kö, det är verkligen inte så kul! P ha en bra 4:e advent nu. Kram

Carina Sjölund sa...

Har en liten slappar stund, sötingen där :)
Kramen till dig!

Mi sa...

Fjärde advent. Känns int som det var så länge sedan vi tände det första ljuset och då tänkte att i år så hinner jag allt i lugn o ro. Pytsan - stressigt som vanligt.

Den är bra den där om mössan.
Kramar!

Ninja sa...

Nej, djur stressar inte om inte vi stressar dem.
Det är därför vi mår så bra av djur.....

Anonym sa...

Vilken liten liten slöis! ;) Gillar han lasagne också.
Snö? Vad är det? :) Kram

diana sa...

Så söt han är den lille krabaten :) Nu är det bara upploppet kvar till julafton.

Smörblomma sa...

Gulle Cesare, han stressar inte han :) Och det gör inte jag heller i jul, jag har dragit ordentligt ner på traditionerna, får se hur det går :) Kramiz

Maria sa...

Mycket smidigt att handla sent oftas slipper man då köer. Vad han ser ut att njuta din katt, så fin.
Ta det nu lugnt o stressa lagom.
Kram från torpet

eva sa...

De där byggsatserna är inte det lättaste att få ihop tro hur många gånger man svurit och trott att det varit fel på ritningen innan man fått allt att passa:)
kramiz

MICKAN sa...

Vilken härlig katt du har :)

Anonym sa...

Hej hopp i stugan... en mycket förståndig katt, hihi... god jul :)*tingeling*

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...