16 december 2010

"Den juletid nu kommer med lust o fägnad stor..."

Nej, i år gör jag inget julgodis! Allt kommer att köpas färdigt!! Vaniljfudge kommer jag aldrig mer att försöka mig på...sist jag försökte så blev det färdigtuggat tuggummi...

I år kommer jag i stället att lägga focus på god mat...Den här "Mannekängskinkan" Köpte jag på julmarknaden...Nej, inte tradionell julmat, men den ska ändå få finnas med på julbordet, den är jättegod...Så mör att den smälter i munnen...

Idag blir det julbord med jobbet och kanske lite fina bilder av alla läckerheter! Vi bjuds inte på julbord detta år utan var och en får betala själv...
Konstigt väder är det...idag har vi en plusgrad och i kväll ska det frysa på igen...Regnar ute just nu men det ska tydligen övergå i snö längre fram idag...

24 kommentarer:

biggan sa...

så gott det ser ut, trist att betala själva, men igentligen rättvist. ja det är otäckt när det ska frysa på igen. vet inte vilket som är värst, snö storm eller när det fryser på, otäckt båda, kram biggan

Yvonne :-) sa...

Morn! Mannekängskinka *ler* Har aldrig hört det förrut..Så sant Det ena drar det andra med sig.Om det regnar och sen fryser så blir det livat och glatt!!!! .Kör/gå försiktigt!!!Ha en bra dag! Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Usch då regn nu och frysgrader till kvällen,Huga hemska London va halt det måtte bli.Det var sniket av ditt jobb att inte bjuda på julmaten..
Du gör nog helt rätt som satsar på god mat i stället för en massa godis..Haé trevligt med dina kamrater.Kramen.

Petra sa...

God Morgon!
Plusgrader och snö här med.
Detta ingick inte i min planering...

Kram

Roffe sa...

Sovmorgon idag.tur man slipper plusgrader och regn.i hjo uppehåll nu.ha en fin kväll på julbordet.ät inte för mycke,tänk på du ska äta vid jul med.kram

Anniepie sa...

Javisst, hoppas att det leder någon vart! ;) Gott med julbord minsann, ha en bra dag nu! :) Kram

ansepanse sa...

vi har snöblask - inte bättre det inte, då kommer det att vara halkigt när det fryser på igen
kramar

Anonym sa...

Idag får du se hur Lilly Bor. Ha en fin dag Nu ! Fin header du lagt på bloggen.

ingela sa...

Här är det snöstorm idag - Underbart =)
Tänkte allt att jag skulle fixa till lite julgodis i helgen men får se vad tiden räcker till.

Mi sa...

Hos mig snöar det och det har snöat hela natten.
Ha en fin dag. kramar!

Mita sa...

Men fy vilket otäckt väderomslag,bådar för ishalkigt.
Den enda godis jag gör det är knäcken.Såå gott.
Vilken god skinka som smälter i munnen,är den rökt?
Julbord att betala själv.Ja det blir väl mer och mer så.
Kram vännen!

Mia64 sa...

Gott med julmat..Ja här har det kommit snö i massor, sen har de lovat kallt igen.Ha en fin dag /Kram

Carina Sjölund sa...

Lyckliga dig som får äta julmat :)
Här uppe i norr snöar det oxå idag, men till helgen kommer kylan.Så vi vet vad vi har att vänta!
Kram/carina

Kina sa...

Hej i stugan! Det var länge sedan jag tittade in hos dig men nu är jag på banan igen. Härliga bilder du visar. Imorgon bjuder mitt jobb på både julbord med övernattning och en spabehandling något sådant lyx har jag aldrig varit med om förr. Kanske borde ta med mig kameran för att fota lite....
Kram Kina

Vicke sa...

maila över lite smakprov på den skinkan

Camilla sa...

Å,vad gott med skinka!
Mums!
Idag har vi haft -3 grader och det har snöat. Men dom har sagt att det ska bli kallare igen. Kallt,varmt.Kallt,varmt. Inte undra på att det går förkylningar.
Kram på dig!

Farfar-Hebbe sa...

Kom in och kolla vad jag lottar ut..Haé Kram

Anonym sa...

Jaha, betala själv. Om det är någon som inte har råd - vad gör dom då? Stackarn får stanna hema! Det är så jäkla dåligt. Inte bjuda på julbord - köp en liten julklapp till ALLA då. Kram (nu fick du igång mig) Kram

Siita sa...

Här har det snöat hela dagen. Uppehåll nu sen mer snö inatt. Kram

syren sa...

Här snöar det hela dagen och det fortsätter ännu mer. Imorse var det minus 13 grader men nu minus 1. Snöskottning på jobbet i morgon börjar halv fem och på kvällen ska vår grupp på jobbet ha egen julfest. Det blir tufft,men också kul.Skinkan ser god ut! Ha det gott...kram

Mia systeryster sa...

Vi har nästan haft snöstorm här idag!
Såg gott ut, all maten=D Kram

Ellis sa...

Vi har haft runt noll och sedan blåser det och har snöat en del, just nu mest blåst, lär ha drevat igen imorgon!
Ha en fin fredag!
Kram Elenor

diana sa...

Den skinkan låter intressant. Låter lite trist att de inte kan bjussa på julbord.

Siita sa...

God morgon. Hos oss blir det julbord för dom som jobbar på onsdag. Jo man får åka dit o äta om man vill, men så gott är det inte på jobbet. Men det är gratis. Idag får vi julklapp. Må så gott. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...