15 oktober 2013

Tänk att jag fick så rätt!

Dagens bilder togs på Hovenäset på lördagskvällen.
 Med min statistik för sommaren i bakfickan, så tippade jag på att sommaren skulle komma fullt ut andra veckan i juli.
 Vi hade en fin inledning redan i juni med ett avbrott vid midsommar.
 Jag sa också att vi skulle få en l-å-n-g och torr och varm höst.
 Jag sa att det inte skulle bli någon svampsäsong detta år och även det stämde till punkt och pricka.
 Lite synd är det ju med svampen förståss, för jag hade nog gärna fyllt på förråden...men egentligen klarar jag mig utmärkt på all den svamp som plockades i fjol.
 Just nu njuter jag av denna härligt milda höst!
Jag är bra säker på att mildvädret i stort fortsätter ett tag till! Vi får väl se...


22 kommentarer:

znogge sa...

Skulle du dessutom sia om en mild och snöfri vinter så finns det en som jublar! Den saken är säker :-) Men visst är hösten behaglig så här långt.

Kram och god morgon!

Anonym sa...

Mors..Ja du,du kan ta jobb som vädersiare på SMHI,,dom behöver någon som kan komma med långtidsprognoser..
Jag var ut i skogen förra veckan,såg inte till en enda plockbar svamp,,bara några små torkade rackare..Haé Kram.

fialia sa...

Vill inte ha ngn snö, hur blir det med det? hehehe
ha de Fia

Helen sa...

Lite snö men ingen halka, kan du fixa det? Hälsningar från en som inte vill ramla. Kram

Siita sa...

God morgon. Härlig spåkvinna du är. Här är varmt o fint. Hoppas på ingen snö alls Ska iväg o ta prover på lassa idag. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Och hur blir vintern????? Ta alla dina övertidstimmar och stoppa i en påse ,och gå in till chefen med .Ta ut det i timmar!! Ha en bra dag Kram!

Ellis sa...

Härliga höstbilder! =) Här var det nog kallare inatt, frost på taken i alla fall!
Svar: Kändes fint i armar och rygg, nu börjar det dock lätta en hel del! =)
Kram Elenor

Gunilla sa...

Det stämde bra det där Mona, jag pratade ofta i våras om att jag "känner en som säger att det bliir en fin sommar när det är så kallt nu..." (i våras) ... och det har fler påpekat här att det var rätt. dina kunskaper sprids .. :)

Camilla sa...

Då får vi se om du har rätt.
Här har dom hotat oss med snö :(
Att dom törs! ;)
Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag hoppas mer på en kall men snöfattig vinter! Det borde ta kol på alla fästingar och andra kryp!!

jessica sa...

Hej hej vilka härliga bilder du har =) Å vill ha sommar igen hehe. Gillar inte vintern förutom när det är jul sen kan det vara sommar igen. =) Ha en bra Tisdag. kram

ansepanse sa...

:) så rätt du hade :) kan du tippa hur vintern blir också? jag beställer gärna en mild och kort vinter :)
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Ja,Mona,sök till Tv .Du kan säkert bättre fastän de har vädersattelit och allt.Kram,Inger

Mita sa...

Ja du "spådde" rätt, och en toppensommar och även hösten har varit superfin, det är bara att tacka och bocka...
Kram vännen och ha det gott♥

TantGlad sa...

Oj så du spår rätt!
Vad får vi för vinter då?
Ha det så gott nu!

Ama de casa sa...

Fantastiska bilder och en fantastisk prognos av dig :-)

Veiken sa...

Jag gör vågen och hoppas, precis som du, på en svinkall mars! ;) Kramar. PS Jättefina bilder!

Gilla sa...

Härliga bilder från Västkusten. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att bilder med vatten i är fina.

Sv: Läs vad jag kommer att skriva i kväll, så får du se att jag inte har piggnat till.

Kram/Gilla

trollet sa...

Jag hoppas du spår rätt även denna gång=))

Kina sa...

Vilken spågumma du är :) Jag gillar verkligen den här hösten också. Och jag är ju INGEN höstmänniska egentligen.

Kram Kina

Ezter sa...

Blogger är som det är, detta inlägg får jag upp nu på morgonen. Vad jag förstår skrev du det igår? Spå gärna en vinter med snö från 23/12- 1/1 ;)

Ma sa...

Underbart om det milda vädrat skall hålla i sig ett tag till. Det skulle passa mig utmärkt...

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...