26 oktober 2013

Ställningen är oerhört viktig

för en bra nattsömn. Jag har alltid sovit på sidan, i fosterställning, med en kudde som jag håller om. Just nu kan jag inte sova på sidan, ingen sida, för jag har så ont i axlarna, armarna och även i händerna.

Enda smärtfria ställningen just nu är ryggläge, men det är ju inte min kropp van vid, så den försöker ändra till normalt sovläge när jag somnat. Så redan efter en liten stunds sömn så vaknar jag med hemska smärtor, för då har min bedrövliga kropp ändrat sovläge...Detta är anledningen till att jag sovit 1-2 timmar per natt denna sista veckan. Nu vet ni... så behöver vi inte prata elände mer...

Dessa underbart, soliga bilder, tog jag igår från uteplatsen på vårt jobb. Idag ska vi till pappa och kanske han är i form så vi kan ta med honom till hans Margareta.


16 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Fick också sova i ryggläge när jag snubblade på sladden i somras. Kunde ej ligga på sidan då, så jag vet hur det är. Hoppas det går över snart. Ha en trevlig lördag med din far. Kramar

Anonym sa...

Mors,,Inte roligt när den sköna sömnen uteblir,att sen vakna med en kropp som gör ont är ju 7 resor värre..Hoppas din far är pigg så ni kan ta honom med er till Margareta..
Ja du är ju en tidig bloggbesökare,då har ofta svar kommit dagen innan..Haé Kram.

Anonym sa...

Mors igen..Jag var nog tagen av stunden,,det är mitt konfirmationskort,,jag är 14 år där..
Ja den blev jättegod,,jag använder creme fraice för att den ska bli lite syrlig,vilket jag gillar..Haé Kram.

Gunnar sa...

Stackars Dig! Det låter jobbigt med så få timmars sömn.Hjälper det inte sömnpiller? Eller du kanske vill ta sådana.

Anonym sa...

Att få nattsömnen störd av värk är jättejobbigt, man vet till slut inte hur man skall ligga för att få en liten stunds värkfri vila. Jag är precis som dej Mona, sover i fosterställning och en kudde att hålla om är ett måste annars kan jag inte somna. Hoppas ni får en fin dag hos din pappa och att ett besök hos Margareta kan bli av. Nenne

Ezter sa...

Godmorgon! Eller förmiddag! Har inte heller sovit i natt, men det är benen som spökar för mig. Kan sova lite hur som helst, så värk kan luras på det viset, men benen kan jag inte lura! Det måste jag lära mig att göra ;)
Hoppas det är bra med din pappa idag.
Vi ska på kalas :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vi får hoppas att du snart kommer att få sova som du är van vid! :)

Gilla sa...

Lustigt, för jag ligger också i fosterställning, men med täcket mellan benen, för knäna skaver så mot varandra annars. Så småningom vaknar jag på rygg och är torr i munnen. (Jag kanske snarkar?)

Jag får ont i mina höftleder om jag ligger på fel sida. Men jag har haft någorlunda tur med sovtiden den här veckan.

Jag vet hur det känns om man inte får sin hela sömn, Stackars dej!

Sv: Det var verkligen en fin utställning och jag är glad att min Svärdotter förslog den.

Det var många år sen jag var i Paris och kikade på konsten i Louvren. Jag kommer mest ihåg, att Mona Lisa var en sån liten tavla. Mycket mindre än vad jag hade tänkt mej.

Kram/Gilla

fialia sa...

Stackare, sömnen e ju A och O för att man ska fungera.
Vi har 105 dagar kvar, hehehe
ha de Fia

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Det är inte lätt när man inte har rätt sovställning.Jag brukar sitta.
Kram,Inger

znogge sa...

Så väl jag känner igen det där! Husse besväras av en ond axel så han har precis samma problem. Jobbigt :-(

Hoppas din pappa är pigg nog för en tur!

Kram

Camilla sa...

Hoppas att kroppen vänjer sig snabbt att du ligger på rygg då du sover. Sova bra är AO.
Kram!

Mita sa...

Det är fruktansvärt jobbigt med värk så sömnen blir lidande. Sovställningen som man har den är svår att ställa om från eftersom kroppen är van vid den...
För lite sömn desto mer värk och så är man inne i cirkeln...
Du har inga värktabletter som kan ge lite lindring?
Hoppas din pappa var lite piggare i dag,
Kram vännen♥

Ma sa...

Det är hemskt att ha så ont att man inte kan sova. Hoppas Du blir av med värken och kan sova ordentligt snart...

Ellis sa...

Hej vännen!
Hoppas du kan få ordning på sovandet!
Vackra bilder, här har det varit grått och regn hela dagen.
Pysslat lite ikväll, så nu ska jag vila! =)
Kram Elenor

yasmine modell mamma och fru sa...

ja gör gärna det vore super gulligt
hoppas du har en fin kväll
här kämpas det på en dag i taget
nu ska jag försöka sova
kraam

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...