23 oktober 2013

Mjukt underlag och på lagom avstånd

 Det har städats i Margretgärdeparken och tydligen har alla löv samlats upp och lagts som underlag för parkens staty. I bakgrunden syns Uddevallas polishus, där det numera råder fotograferingsförbud på utsidan. Så det gäller att hålla sig på avstånd med sin kamera.
 Snart är alla träd helt kala men än är det inte kallt. Idag visar min termometer 13,5 grader, men jag hör att det blåser mycket denna onsdag. Det är fortfarande helt mörkt ute, så det är inte lätt att se vad det är för väder.
Idag säger jag grattis till vännen Sören som fyller 80 år idag. Grattis Sören!! 


21 kommentarer:

znogge sa...

Här blåser det också men en mild dag väntar. Än har vi en del löv på träden men det kommer nog att gå snabbt nu!

Kram och god morgon!

yvonne sa...

Godmorgon!Här är det 12,4.. Får ni inte fotografera ert polishus?? konstigt!!! Bilder kan säga mer än tusen ord.. Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Mors,Ja varmt ,blåst och regn även här.Blir nog ingen ljusning i dag vädermässigt..Jag ska åka in till Gevaliarosteriet i dag,behöver fylla på mitt kaffelager..Haé Kram.

Ezter sa...

Godmorgon! 12 grader här, hör inte att det blåser. Se ut går ju inte, så mörkt som det är nu.
Vi har mycket löv än, men många ligger på marken också. Igår satt vi ute och eftermiddagsfikade, det var 19 grader :) Blir man glad eller?

Siita sa...

God morgon. Har blåst o regnat här inatt, så jag vet inte om alla löv är borta. Får se när det ljusnar. Har iaf +12.5 grader just nu. Varför får ni inte fota polishuset? Det ser ju vackert ut. Kramar

Anonym sa...

Här har vi 13gr och duggregn. Tackar så hjärtligt för födelsedagshälsningen. Kram från frugan och mej. Sören

Aurora sa...

Våra få löv får ligga där de ligger . De drar maskarna ner i gräsmattan. Däremot brukar jag knycka lite av grannens lönnlöv och lägga under våra Rodedendron.

Helen sa...

Ni kan va glada för att ni har poliser... Så fint det blev i Parken. Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

God förmiddag.
Här är det 13 grader.Inte dumt.
Kram,Inger

Nett sa...

Men vad märkligt, hur kommer det sig att det är förbud att fotografera där ? Kram

Gilla sa...

Varför får man inte fota där? Det är ju hur lätt som helst ändå, att zooma in. Fånigheter.

Sv: Visst var det ett fint dop, som det förra också var. De två små, som jag visade i bild är inte döpta alls. Det var deras kusin, som döptes. Och min dotter är Farmor till allihop.

Hon är Mormor till en också. Det var hon som döptes tidigare. Men enligt hennes Pappa får hon inte visas på Internet alls. Hon är söt som bara den,

Kram/Gilla

ansepanse sa...

hos mig blåser det inte särskilt mycket men varmt är det :) och det tackar jag för
grattis till Sören, även om jag inte vet vem det är :)
kramar

Carina Sjölund sa...

Här regnar det även denna dag :(
Jag som hoppades att den snön som vi fick, skulle stanna kvar :)
Kramen♥

Ellis sa...

Vackra höstbilder! =)
Här kom det snö igår, regnat hela natten så bara slask och blött imorse. Verkar inte vara något slut på regnet heller!
Kram Elenor

Ama de casa sa...

Snyggt smygfotat där ;-)

Grattis till Sören! Dubbelgrattis, förresten, för han har väl namnsdag idag också :-)

Mita sa...

Ja grattis,grattis till Sören..**
Fint polishus har ni,inte lika stort och åbäkigt som vårat. Det går ju bra att fota på avstånd och zooma lite.
Snygg staty,hon faller mjukt i löven om hon blir trött att stå där..*L*..
Kramar♥

Gunilla sa...

Härliga höstbilder ... här var riktigt varmt igen i morse... 21 grader varmare än i måndags :)

Ma sa...

Är stadens polishus ett skyddsobjekt eftersom det råder fotoförbud där? Visste inte om att skulle kunna gälla något generellt förbud att fota polishus. Det måste vara något lokal regel som gäller endast där...

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Är det fotograferingsförbud där? Är det pga ett häkte, eller finns det någon annan orsak?

Veiken sa...

Det låter nästan som öststaterna när man inte får plåta polishuset, men det finns säkert ett skäl till det! Varmt, men höst och lite ruggigt trots allt! Kram

Jenfan75 sa...

erat polishus var då vackrare än det som står i skellefteå.

Här börjar nu också födelsedagarna att komma. Nästa vecka börjar dottern sen rullar det på ända fram till jul.:)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...